Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 29 maart 2024, 00:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 jun 2014, 18:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Duitsland, 1939. Liesel is pas negen jaar oud wanneer ze door haar moeder naar een pleeggezin wordt gebracht. Een van haar geliefde bezittingen is een zwart boekje, dat ze vond op het graf van haar broertje. In de jaren dat Liesel bij de Hubermanns woont, wordt ze een gewiekste boekendief. Tijdens de verwoestende bombardementen klampt ze zich in de schuilkelder vast aan haar schatten. Dit is een verhaal over moed, vriendschap, liefde en overleven, dood en verdriet, verteld door de ogen van de Dood, een toepasselijke verteller. Maar zal hij haar ook sparen?

Het verhaalt start bij de begrafenis van Liesel haar broertje. Als de begrafenis afgelopen is ziet ze een klein, zwart boekje liggen in de sneeuw. Ze raapt het op en neemt het mee op de reis naar haar pleeggezin. Dit wordt haar eerste gestolen boek.
Het verhaal wordt vertelt door De Dood, en op een bijzondere manier geschreven, heel meeslepend.
Wat kan die schrijver warm en liefdevol schrijven, zeg! Eigenlijk is dit boek bedoeld voor ''grote kinderen'', maar dat maakt het juist zo bijzonder om het als volwassene te lezen.
Het raakt je hoe Liesel moet omgaan met verlies, en hoe ze toch kan blijven genieten van kleine dingen.


Heeft iemand de film soms al gezien?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 jun 2014, 01:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2006, 09:57
Berichten: 779
Dit boek ligt al geruime tijd op mijn stapel nog te lezen boeken. Ik geloof zelfs al iets van 1-2 jaar :oops:

Van allerlei kanten ooit te horen gekregen dat dit een goed boek is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 jun 2014, 07:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Dreamer schreef:
Dit boek ligt al geruime tijd op mijn stapel nog te lezen boeken. Ik geloof zelfs al iets van 1-2 jaar :oops:

Van allerlei kanten ooit te horen gekregen dat dit een goed boek is.


Ik had hem kado gegeven aan mijn bazin, en had hem zelf als epub. Dus om mee te kunnen praten ben ik toch maar gaan lezen.
In eerste instantie dacht ik: Wat heb haar nu toch kado gegeven :roll: Maar uiteindelijk is het een bijzonder boek.

Mocht je er nog aan toe komen laat je dan weten wat je ervan vond?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 jun 2014, 20:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ik vond hem heel goed, het is wel een kinderboek, maar niet overduidelijk kinderachtig.
De film heb ik nog niet gezien, maar dat wil ik wel heel graag.

http://www.levensblogger.nl/boek-de-boekendief/ ---> ik schreef er al wat over


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 jun 2014, 07:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Alicia schreef:
Ik vond hem heel goed, het is wel een kinderboek, maar niet overduidelijk kinderachtig.
De film heb ik nog niet gezien, maar dat wil ik wel heel graag.

http://www.levensblogger.nl/boek-de-boekendief/ ---> ik schreef er al wat over


Mooie beoordeling Alicia :382:
Ik kwam er pas achter tijdens het lezen dat het eigenlijk voor young adults is, maar ook op mijn 46ste vind ik de schrijfstijl én het verhaal bijzonder.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling