Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 13:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 maart 2014, 16:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Op een besneeuwd veld in Philadelphia doet rechercheur Vito Ciccotelli een uiterst macabare ontdekking wanneer hij op het graf stuit van een jonge vrouw wier handen zo zijn gepositioneerd dat het lijkt of ze bidt. Ciccotelli roept de hulp in van archeologe Sophie Johannsen om vast te stellen wat er verder onder de bevroren grond ligt. Ondanks haar jarenlange ervaring kan niets haar voorbereiden op hetgeen ze vinden: een met exacte precisie vormgegeven matrix van graven. De lichamen die ze vinden zijn op een speciale manier gearrangeerd en de slachtoffers zijn op een gruwelijke wijze gemarteld. Er zijn echter ook nog lege graven - de moordenaar is nog niet klaar.

Dit is deel 1 van de Vartanian Familie Trilogie.
Na de eerste 100 pagina’s dacht ik: 'Pff, wat een hoop personages komen er in het begin al voorbij!' Een heel lijstje had ik in het begin aangemaakt - wie is nou wie? - om het verhaal goed te kunnen volgen.
Maar gelukkig heb ik het niet hoeven te pakken. Voor dit boek heb ik nog maar één woord: LEZEN! Wat een goed boek is Sterf voor mij! Alle elementen die een boek goed maken komen voorbij: liefde, romantiek, moord, dood, verderf en geheimen.

Het is een heerlijk verhaal, maar ook zit je soms met afschuw te lezen wat de moordenaar allemaal voor walgelijke dingen met zijn slachtoffers heeft gedaan :shock: . Het boek is in de ik-vorm geschreven en bevat zeer uitgebreide karakterbeschrijvingen. Sommige achtergronden hadden er van mij wel uitgemogen. De spanning in het boek is bijna continu aanwezig en dat is erg goed voor je leesplezier :boek:
Gezien de constante zoektocht naar de seriemoordenaar vond ik het einde een klein beetje een anti-climax, dat had wel iets meer tot ontploffing mogen komen, maar de schrijfstijl van Karen Rose is erg aangenaam en dit boek leest dan ook heel prettig weg. Een mooie romance bloeit op tussen de twee hoofdpersonen ( Sophie en Vito )

Op naar het volgende deel!!
Beoordeling: 9


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 maart 2014, 21:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb ze alle 3 al gelezen en vond deze ook goed :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014, 10:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Sonja schreef:
Ik heb ze alle 3 al gelezen en vond deze ook goed :382:


Heb even het eerste deel van de Stouter-Trilogie trilogie gepakt, maar daarna ga ik weer verder met deze serie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 maart 2014, 11:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Een geweldige serie. :D En ik wil helemaal niks verklappen, maar in de andere 2 delen begrijp je pas wat er allemaal nog meer is gebeurd. Echt heel heftig. :wink:

Helemaal gelukkig voor ons, zijn er nog meer boeken van haar vertaald en ook dit jaar komt er weer eentje uit :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 maart 2014, 13:21 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Monica schreef:
Een geweldige serie. :D En ik wil helemaal niks verklappen, maar in de andere 2 delen begrijp je pas wat er allemaal nog meer is gebeurd. Echt heel heftig. :wink:

Helemaal gelukkig voor ons, zijn er nog meer boeken van haar vertaald en ook dit jaar komt er weer eentje uit :D



Oow, ik ben erg benieuwd hoor!!! Ik kom erop terug als ik de andere delen ook gelezen heb.
Ja, ik zag dat er dit jaar een nieuwe komt. Voor mij is het weer een nieuwe schrijfster, er is gewoon teveel keus :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling