Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 12:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 nov 2013, 02:48 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Het is lang geleden dat ik zo enthousiast was over een serie boeken, de boeken hebben me tegelijkertijd mateloos gefrustreerd als ontroerd en dat is voor mijn een teken dat ik een goed boek in mijn hand heb.

De serie gaat over Fitz, de bastaard zoon van Chevalric Ziener; kroonprins van de zes Hertogdommen. Hij word op zes jarige leeftijd door zijn opa voor de koninklijke burcht afgegeven met de mededeling dat zijn vader voortaan maar voor hem moet zorgen. De persoonlijke 'bediende' van zijn vader, Burrich, vangt hem op en word een soort vader figuur voor hem want Chevalric doet afstand van de troon en vertrekt als het nieuws zich verspreid. Ook Chade speelt de eerste jaren een grote rol in zijn leven, wanneer hij de opdracht krijgt om Fitz te onderwijzen om hem uiteindelijk op te volgen als Moordenaar des Konings, en dan is er nog de Nar, iets wat dubieus in het begin maar ook hij drukt een stempel op Fitz zijn leven.
Fitz ontdekt dat hij beschikt over het vermogen en de wijsheid, en word daar door schade en schande wijzer in. Het vermogen geeft hem de mogelijkheid om gedachtes met mensen te delen, en gebeurtenissen/mensen te beïnvloeden, en door de wijsheid staat hij in contact met dieren, daar kan hij een hele sterke band mee opbouwen, door hun zintuigen en gedachtes te delen. Deze twee soorten magie zijn het tegenover gestelde van elkaar, want het vermorgen word gezien als iets goddelijks/goeds, terwijl de wijsheid word gezien als het toppunt van slechtheid. Dierenmagie, waardoor een mens langzaam maar zeker veranderd in een wild beest. Echt ingaan op de gebeurtenissen/verhaallijnen van de serie zal ik niet gaan, voor degene die ze misschien willen lezen.

Je volgt Fitz terwijl hij opgroeid en leert van zijn fouten - of ja, niet altijd maargoed :razz: - Je ziet hem groeien en leeft met hem mee. In zijn gelukkige en minder gelukkige tijden.
De boeken zijn er bij mijn doorheen gevlogen. De eerste trilogie heb ik nu uit, en ben nu met een volgende trilogie bezig waarin Fitz ondertussen volwassen is en waar hij weer nodig is in de zes hertogdommen.
Het zijn fantasy boeken, maar de fantasie is miniem. De wereld die Hobb heeft gecreëerd speelt zich af in een middeleeuwse setting - soort gelijk als Game of Thrones - met ridders, zwaardvechten en lange jurken en laat ik daar nu van houden :003: Als je romantiek en happy endings zoekt, ben je bij dit boek aan het verkeerde adres, het is eigenlijk allemaal vrij deprimerend als ik erop terug kijk haha, Fitz is niet iemand met veel geluk voor 'geluk' in zijn leven, maar dat maakt het voor mijn geloofwaardig. Niet alles is altijd rozengeur en maneschijn.

Kent iemand de boeken? & wat vonden jullie ervan?
Voor degene die ze niet kennen, als je van dit soort verhalen houdt kan ik het je alleen maar aanraden om ze lezen, naar mijn mening zijn het aanraders. Hieronder de titels:

Leerling en Meester
Moordenaar des Konings
Vermogen en Wijsheid

De Oproep van de Nar
De Gouden Nar
Het Lot van de Nar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 nov 2013, 09:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Ik zie dat ik De Gouden Nar als e-book heb, maar nog nooit gelezen. Als ik eerlijk ben lees ik graag een goed einde :mrgreen:
Bedankt voor de beoordeling!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 nov 2013, 10:32 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Het uiteindelijke einde van de laatste drie boeken weet ik nog niet, dus wie weet zit daar dat goede einde in, maar ik heb weinig hoop daarin. Zou niet in de stijl van de boeken liggen, lijkt me.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling