Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 25 apr 2024, 06:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 sep 2012, 19:48 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Hoe goed ken jij je moeder? Adembenemende roman over familiegeheimen.
Antoine Rey heeft het perfecte cadeau voor de veertigste verjaardag van zijn zus bedacht: een lang weekend aan zee op het eiland Noirmoutier, waar hij en Mélanie in hun kinderjaren de vakanties doorbrachten. Hoewel ze fijne herinneringen hebben aan de eindeloze zomers, zijn beiden nooit meer teruggekeerd naar deze plek.

Antoine bevindt zich in een moeilijke periode van zijn leven: zijn werk als architect biedt weinig uitdaging meer en hij is verlaten door zijn vrouw van wie hij nog steeds houdt. Noirmoutier brengt vergeten herinneringen aan hun vroeg gestorven moeder naar boven en Mélanie komt tot een schokkende ontdekking. Het familiegeheim dat zij hiermee ontrafelt maakt Antoine kwetsbaar en onzeker. Zijn zus vindt dat hij het verleden moet laten rusten, zijn vader zwijgt en zijn puberende kinderen vragen zijn aandacht voor heel andere zaken. Dan ontmoet hij Angèle, die nieuwe betekenis geeft aan de woorden leven, liefde en dood.


Dit boek lag al een tijdje in de kast, op aanraden van m'n zus ben ik erin begonnen. Prachtig verhaal, heel ontroerend, heb het gelezen met een lach maar ook af en toe een traan.
Werd er ook wel emotioneel van, het zet je zo aan het denken, over mensen die je zelf verloren bent. Over je eigen ouders, over het opvoeden van je kinderen etc. Het is op zo'n manier geschreven dat je niet kan stoppen met lezen, en heeft een mooie ontknoping.
Desalniettemin, een echte aanrader !

Beoordeling: 9,5


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 sep 2012, 20:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Mooie beoordeling :382: , ik heb hem ook op mijn reader staan.

Ik wil eigenlijk eerst het apartement van haar lezen

Haar naam was Sara heb ik al van haar gelezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 sep 2012, 06:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Haar naam was Sarah heb ik ook gelezen, vond ik ook heel indrukwekkend. Ik begreep van een collega dat Het appartement ook erg spannend was !
Ben benieuwd wat jij daarvan zal vinden als je het gelezen hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 nov 2012, 20:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Mirjan schreef:
Haar naam was Sarah heb ik ook gelezen, vond ik ook heel indrukwekkend. Ik begreep van een collega dat Het appartement ook erg spannend was !
Ben benieuwd wat jij daarvan zal vinden als je het gelezen hebt.



Ik heb het appartement in mijn vakantie gelezen en vergeten een beoordeling te schrijven maar hij was goed :382: zover ik het nog weet

Ik moet gelijk na het lezern een beoordeling schrijven, want daarna vergeet ik de details :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 dec 2012, 17:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Ja dat klopt wel, als je té lang wacht ben je al wat informatie kwijt die je in je beoordeling zou willen zetten.
Maar mooi dat je genoten hebt van het boek :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling