Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 15:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 okt 2016, 10:32 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 21:18
Berichten: 345
Woonplaats: Zaanstad
CL. 1099. Ridder naar mijn hart. Jackie Ivie.

Een erg leuk boekje. Heerlijke voorkant daar begint het al goed mee.

Het verhaal in het kort. Amalie ontsnapt uit een gedwongen huwelijk met een vreselijke man en valt letterlijk in de armen van de stoere norse boomlange brede schot "Twayne. Hij neemt haar mee in een herberg en biedt haar een kamer aan. Daar neemt hij haar mee naar een stervende vrouw die aan hun beide vraagt om voor haar pasgeboren kind te zorgen. Na de dood van de vrouw volgt een rit te paard door de Schotse Hooglanden en zijn ze op de vlucht voor een vijandige clan. Om de baby te beschermen doen ze zich beiden voor als de ouders en trouwen ze ook met elkaar. Twayne neemt Amalie mee en denkt dat ze een gouvernante is. Echter blijkt ze een echte Engelse Lady te zijn met een aanzienlijke bruidsschat, maar niemand gelooft haar.
Twayne komt er al gauw achter dat Amalie geweldig goed bij hem past. Ze krijgen een innige band en zij verzorgt meerdere keren zijn wonden. Twayne komt nog in vijandige handen maar kan ontsnappen door de hulp van Mary die zijn eigenlijke vrouw moest worden maar ze zien allebei dat ze totaal niet bij elkaar passen.
Dan komt Amalie haar vader nog even te hulp om het losgeld voor Twayne te brengen, maar het is niet meer nodig. Amalie en Twayne duiken ondertussen het bed nog even in.

Beoordeling:
Het stuk in het begin, de rit te paard deed mij denken aan Outlander. Dit stuk vond ik wel wat lang.
Twayne is een heerlijke stoere schot die steeds gewond raakt. Dus Amalie is zijn Claire.
Daarna volgt het deel dat Amalie haar leven in de burcht opbouwd met de baby en
Twayne. De hertogin zorgt voor de intriges want ze is gecharmeerd van Twayne en ziet Amalie liever verdwijnen. Het boekje leest gemakkelijk weg , genoeg erotiek, leuke personages. Je kan de moutkoeken en whisky bijna proeven. Genoeg details over de omgeving etc.

Cijfer :8+

minpunten:
De broer van Twayne "Jamie" die hoofd van de clan is, vond ik een irritante drokenlap, ook het feit dat Twayne niet veel doet om zijn broer met Syfilis bij de jonge meisjes weg te houden stoort mij enorm. Het komt wel tot enige spanning en er dreigt een duel, maar Jamie heeft helaas te veel gedronken dus gaat het hele feest niet door. Later in het boek valt hij van het paard en is hij dood door een gebroken nek. Jammer een strijd was leuker geweest.

De hele entourage om de Hertogin heen, in Franse stijl met Rouches en gepoederde pruiken komt mij ongeloofwaardig over in de Schotse Hooglanden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 okt 2016, 09:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Deze komt mij zò bekend voor! Of ik heb hem gelezen....of het verhaal is behoorlijk identiek aan een andere Candlelight.
Zal eens tussen mijn boekjes gaan zoeken :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016, 10:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Komt mij ook wel erg bekend voor. En sommige dingen lijken dan weer op Outlander :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling