Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 13:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 apr 2016, 19:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 21:18
Berichten: 345
Woonplaats: Zaanstad
Vooral het begin van dit boekje vond ik erg leuk.
Lilly is verloofd en gaat naar een feest. Daar valt ze voor de charmes van een onbekende gemaskerde man. Er wordt gekust.
In de tuin worden verschillende scenes nagespeeld die uit een roman komen.
Dit boek van een mysterieuze schrijver is het lievelingsboek van Lilly en ze wil graag achter de identiteit van de schrijver komen.
Er volgt een probleem. De verloofde is betrokken bij een schietpartij en Lilly kan onmogelijk met hem trouwen. Haar reputatie staat op het spel en ze vertrekt om ver van dit alles als huishoudster te gaan werken. Er volgt een lange tocht naar een landhuis met in de buurt een verlaten kasteel. Het personeel op het landgoed blijkt kleurrijk te zijn en de hertog (haar werkgever) blijkt vegetariër te zijn en ze herkent ik hem de onbekende gemaskerde man van het feest.
Tot dan toe was het leuk.
De rest gaat erg vlug. Lilly gaat flink aan het werk om een goede huishoudster te worden.
Ze verteld aan de hertog waarom de verloving niet doorging. De hertog blijkt de schrijver van de boeken te zijn en de man van het bal. Op het landgoed worden scenes uitgeprobeerd die later in een nieuw boek komen wat de hertog snel moet afhebben.
Ze worden intiem (mij een beetje te snel want ze kennen elkaar helemaal nog niet.
De hertog heeft al besloten om met Lilly te trouwen en het is allemaal heel normaal dat ze het bed delen??????
Dan volgt er nog een dreiging van het gevaar omdat Lilly getuige was van de schietpartij en gevaar loopt, dit komt haar ex verloofde de kapitein vertellen. Dan heb ik heel veel overgeslagen van het verhaal en ben ik pas aan het einde verder gaan lezen.

Het begin was erg leuk, maar de rest veel minder (echt niet leuk).
Misschien lag het aan mij maar ik vond het verloop en de logica in de verhaal niet kloppen.
Ik vond de hertog (Samuel) onsympathiek omdat hij steeds aan het schrijven was en een zeurpiet over de hoofdpersonen in zijn boeken. Of dat het schrijven van het einde van zijn nieuwste boek niet wilde lukken.
Er werd maar steeds niet getrouwd terwijl Samuel dit wil, maar heb het idee dat Lilly dit niet zo een belangrijk punt vond.
Ook het feit dat Lilly meteen in het bed duikt met Samuel als hij de schrijver blijkt te zijn vond ik een beetje raar.
De opzet en het idee van een schrijver en een lezeres die verliefd op elkaar worden is wel leuk maar deze uitwerking vond ik niet zo geslaagd.

een klein 6-je krijgt dit boek.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling