Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 13:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28 aug 2014, 19:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2006, 09:57
Berichten: 779
James Rollins en James Clemens zijn twee pseudoniemen van de Amerikaans schrijver James Paul Czajkowski (Chicago, 20 augustus 1961). Onder de naam James Rollins publiceerde hij verschillende avonturenthrillers, waaronder een serie boeken in de Sigma-reeks.
Onder het pseudoniem James Clemens schreef hij ook enkele fantasy-novellen. Momenteel zijn er in de reeks Verboden & Verbannen al vijf boeken verschenen, en heeft hij er twee geschreven in de De Godengebieder-reeks.

Van origine is James Paul Czajkowski een dierenarts in de USA. Zijn kennis en ervaring zijn ook terug te zien in meerdere boeken.
Om zich volledig te kunnen wijden aan zijn schrijverschap heeft hij zijn dierenartsenpraktijk in Sacramento, Californië (VS) verkocht. Twee van zijn hobby's zijn speleologie en snorkelen. Niet toevallig spelen vele van zijn avonturen zich dan ook ondergronds of onder water af.

Ooit als probeersel met het boek "Steen der wijzen" (deel 2 van de Sigma reeks) begonnen. Voordat ik het wist had ik achter elkaar alle toendertijd bestaande (Nederlandstalige) delen van de serie gelezen :D De laatste delen veelal in het Engels gelezen, omdat het mij te lang wachten was op de Nederlandse vertaling. Daarnaast ook vele van de los op zichzelf staande boeken gelezen. Ik vond ze niet allemaal even goed, maar er mag toch variatie in zitten ;)

Onder de naam James Rollins heeft hij ook een kinderboekenserie over Jake Ransom geschreven. Het gaat over Jake Ransom, wiens ouders, beide archeoloog, verdwenen zijn. Let wel verdwenen via een artefact. Jake en zijn zus gaan op zoek. Helaas heb ik van deze serie tot nu toe nog maar 1 van de 2 boeken te pakken gekregen en gelezen. Het heeft een hoog Indiana Jones gehalte. Ook niet vreemd aangezien James Czajkowski niet lang daarvoor op verzoek van de filmproducent van de film Indiana Jones and the kingdom of the crystal skull het boek naar de film heeft geschreven. Waarschijnlijk heeft dit de James Ransom boeken beinvloed.

Ondertussen is er ook een nieuwe serie onder de naam van James Rollins (in samenwerking met Rebecca Cantrell) verschenen. Dit gaat over zogenaamde bekeerde vampiers, die voor het "goede" strijden. Er zijn twee boeken van de serie in het Nederlands uitgegeven. Er zijn ook twee verhalen, die naar mijn weten (enkel) als e-book uitgegeven zijn. Tot nu toe heb ik enkel de twee boeken gelezen (deels in het Engels) en ze bevallen mij goed.

Tevens heb ik de vijf boeken van de Verboden & Verbannen reeks (James Clemens) gelezen. Normaliter ben ik niet echt een fantasy lezer, maar deze boeken konden mij echt boeien.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling