Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 21:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 feb 2014, 21:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
De schrijfster Hayden Lane heeft met haar historische liefdesromans enorm veel succes. Voor haar nieuwste boek, dat gaat over een moderne, hedendaagse heldin die terugreist naar de zestiende eeuw, bezoekt Hayden de helderziende Nora. Daar wacht haar een grote verrassing.

Volgens Nora was Hayden in een vorig leven de Engelse Lady de Grey. Deze adellijke jongedame was berucht om haar vele buitenechtelijke affaires. Nadat haar echtgenoot op mysterieuze wijze om het leven kwam, bleek zij spoorloos te zijn verdwenen. Sindsdien waart er, volgens de overlevering, in hun huis een rusteloze geest rond.

Hayden raakt helemaal in de ban van dit verhaal. Hoewel Nora haar waarschuwt dat ze het verleden beter kan laten rusten, is Hayden vast van plan meer over haar vorige leven te weten te komen. Ze besluit onder hypnose herinneringen naar boven te halen. Maar dan gaat er iets fout.

Tot haar grote schik komt Hayden weer bij in het strakke korset van de beruchte Lady Catherine de Grey. De jonge Catherine is echter helemaal niet zo'n uitdagende, losbandige echtgenote als in de geschiedenisboeken staat geschreven. Integendeel, ze is juist stapelverliefd op haar razendknappe echtgenoot!

Maar de zwijgzame Lord Adam de Grey wil niets met zijn vrouw te maken hebben. Hayden beseft dat ze de timide Catherine moet helpen haar echtgenoot te verleiden. Want de onweerstaanbare Lord houdt niet alleen het geluk van zijn vrouw in handen, maar ook dat van Hayden


Als je begint te lezen heb je niet het gevoel dat je een hr leest.
Ik dacht eerst de schrijfster houd wel een heel lang proloog over zich zelf.
Het begin is dan ook heel erg wennen. Zit nog geen vaart in het verhaal en kabbelt voort.

Pas bij deel 2 ( blz 83) wordt het een roman zoals je van haar gewent bent. En leest het lekker weg.
Hij wordt ook zomaar goed.
Dan is er weer veel ellende dat maar voort duurt ( naar mijn mening te lang )
Einde van deel 2 is heel pijnlijk, liet echt vette tranen en had een brok in m,n keel.

Deel 3 is ook wel aardig, maar vond het einde nou net even te gemakkelijk.

Conclusie best wel een goed boek, anders dan anders, maar zou hem toch niet meer zo snel herlezen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 feb 2014, 08:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Dat is lang geleden dat ik deze heb gelezen, zeker niet een van haar beste boeken, maar het is me wel bijgebleven.
Vooral dat deel waar jij vette tranen hebt gelaten, oow dat vond ik ook zo zielig!!
Heb het sindsdien ook nooit meer gelezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 feb 2014, 11:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Dit was 1 van de eerste HR's die ik las en de 1e van Deveraux. Heeft toen ook echt mega-indruk op me gemaakt. Heb hem sindsdien (toen was ik 13/14) nog een keer gelezen en toen baalde ik eigenlijk van hoe het verder verliep. Het is wel een HR en hij is prachtig, maar ook zo enorm triest.
Het eind viel me tegen... ze vonden elkaar wel, maar niet op de manier die ik gehoopt had.

Hoe dan ook.. het boek heeft veel indruk gemaakt en zeker het lezen waard. Deveraux schrijft als geen ander.... of geen ander schrijft zoals haar! :wink:
Door haar en Garwood ben ik verslaafd geraakt :382: dat zegt genoeg vind ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 feb 2014, 11:46 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Devereau kan inderdaad goed schrijven maar niet ieder boek van haar bevalt me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 feb 2014, 21:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Mirjan schreef:
Dat is lang geleden dat ik deze heb gelezen, zeker niet een van haar beste boeken, maar het is me wel bijgebleven.
Vooral dat deel waar jij vette tranen hebt gelaten, oow dat vond ik ook zo zielig!!
Heb het sindsdien ook nooit meer gelezen.



Het is inderdaad een boek die je bij blijft :wink:

Op vakantie lees je zo meerdere boeken achter elkaar
Maar dan ben je vaak alweer kwijt wat je precies van de andere boek(en) vond :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 feb 2014, 07:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb nog niet alle boeken van Deveraux gelezen :oops: maar ik heb ze wel allemaal :D
Misschien toch ook maar weer eens aan beginnen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 feb 2014, 08:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Monica schreef:
Ik heb nog niet alle boeken van Deveraux gelezen :oops: maar ik heb ze wel allemaal :D
Misschien toch ook maar weer eens aan beginnen



Jaaaa, zeker doen :382: Er zitten juweeltjes tussen :harts:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 apr 2014, 13:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2006, 09:57
Berichten: 779
petraaken schreef:
Devereau kan inderdaad goed schrijven maar niet ieder boek van haar bevalt me.


Een goede beschrijving die ik geheel kan beamen.

Een van mijn eerste echte hardcover historische romans die ik gelezen heb was De gebroken belofte van Deveraux. Ik was meteen verkocht en heb later een oud (praktisch kapot gelezen) exemplaar te pakken kunnen krijgen en die wordt gekoesterd in mijn verzameling :wink: :D

Maar toen ik verder ging met boeken van Deveraux waren er ook een aantal die me geheel niet aantrokken of waar ik amper tot niet door heen kwam.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 apr 2014, 07:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Dreamer schreef:
Een van mijn eerste echte hardcover historische romans die ik gelezen heb was De gebroken belofte van Deveraux. Ik was meteen verkocht

Maar toen ik verder ging met boeken van Deveraux waren er ook een aantal die me geheel niet aantrokken of waar ik amper tot niet door heen kwam.


Precies. Ik geloof dat ik ben blijven steken bij Als een Kostbaar Juweel [van de Montgomery's]

De Peregrine's, Ontketen Mijn Hart, Een Flonkering uit het Verleden, Een Regenboog Van Dromen en Gevangene Van Haar Hart heb ik ook gelezen en vind ik wel erg goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 apr 2014, 16:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2006, 09:57
Berichten: 779
Monica schreef:
Dreamer schreef:
Een van mijn eerste echte hardcover historische romans die ik gelezen heb was De gebroken belofte van Deveraux. Ik was meteen verkocht

Maar toen ik verder ging met boeken van Deveraux waren er ook een aantal die me geheel niet aantrokken of waar ik amper tot niet door heen kwam.


Precies. Ik geloof dat ik ben blijven steken bij Als een Kostbaar Juweel [van de Montgomery's]

De Peregrine's, Ontketen Mijn Hart, Een Flonkering uit het Verleden, Een Regenboog Van Dromen en Gevangene Van Haar Hart heb ik ook gelezen en vind ik wel erg goed.


Opvallend de Peregrine's vond ik juist weer wat minder. Misschien was ik toen te jong etc. ervoor en zou ik ze nu eens opnieuw moeten lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling