Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 12:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 nov 2013, 15:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 sep 2011, 09:51
Berichten: 647
Woonplaats: Dedemsvaart
vervolg op de van de wolf van Badenoch , de wolvenzoon.

als ik al dacht dat het over Lea"s ongeboren kind ging ( uit deel 1 ) dan zat ik goed mis, het verhaal wordt doorgegeven via de zoon van de wolf.
met in het heden Tristan en Lea als personen die elkaar in liefde en verdriet elkaar zoeken maar met de nodige ups en downs, en Alexander uit het verleden met zijn doen en laten en fouten,
Tristan heeft een oud boek over de zoon gevonden en leest het boek en vind daar antwoorden in vanuit het verleden en de toekomst voor hemzelf en Lea. Zo komt de geschiedenis over de zoon tot leven in zijn doen en laten-- historisch feit, even gegoogled--
In dit boek werd ik minder meegezogen naar Schotland dan in deel 1 ,maar het is in dezelfde stijl-poetisch-geschreven en daar moest ik weer even voorzitten en goed lezen, en op het laatst toch nog enkele traantjes gelaten .

Wederom een goed boek die je pakt tot het einde, jammer dat het uit is maar het was het wachten waard :harts:
Aletta ,dank je wel voor deze boeken :harts:

een grote fan

Karin


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 nov 2013, 23:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ben bijna klaar :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 nov 2013, 08:14 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 20 jan 2013, 09:12
Berichten: 54
Nationale vlag:
Netherlands
Wat een mooie recensie… blij mee! Bedankt Karin :herz: :464:
Ben overigens superblij dat jij mijn "schaduwlezer" worden wil. Schrijven doe ik in eerste instantie voor mezelf, maar ik laat wel de mening van mijn meelezers heel zwaar meewegen. Als objectieve buitenstaander zie je vaak net even meer dan de schrijver zelf.

En Sonja… Oooh ik vind het zooo spannend wat jij ervan vindt :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013, 16:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
15e eeuw
Alexander Stewart, onwettige zoon van de Wolf van Badenoch, trad in de voetsporen van zijn duistere vader. Hij stond aan het hoofd van een schare goddeloze volgelingen die geregeld het district Badenoch en omstreken plunderde. Maar de wolvenzoon wenste beter voor zichzelf en richtte zijn pijlen op de rijke gravin van Mar, die hem een zorgeloos leven zou kunnen bieden. Echter, er was een probleem: de gravin was gehuwd…

21e eeuw
Bijgestaan door haar vriend, probeert Lea een nieuwe invulling te geven aan haar leven en met haar verleden in het reine te komen. Beiden worstelen met gevoelens voor elkaar. Lea leeft bij de dag en haar vriend koopt ter afleiding een oud boek dat verhaalt over de illustere graaf van Mar. Maar het boek biedt meer dan afleiding…

“De wolvenzoon”, dat gebaseerd is op historische feiten, is het vervolg op “De wolf van Badenoch”. Het dompelt de lezer onder in mystiek Schotland waar ten tijde van de graaf van Mar, eer en trouw hoog in het vaandel gedragen werden, waarden die een ongewone brug slaan naar het hier en nu.


Dit boek sleepte mij wat minder mee als deel 1, maar dat is ook niet zo vreemd want die vond ik zo goed .

Verhaal was weer zeer goed, zeker het verhaal in het verleden. In het heden was ik er soms even uit het verhaal.
Jammer dat het boek wat minder over Schotland ging zoals in deel 1, nu stond voor mijn gevoel het gevoel van de hoofdpersonen meer centraal, en dat had voor mij ietsje minder gemogen. Maar dat is natuurlijk ook een smaak verschil.

Het boek heeft me zeker ontroerd en heb een traantje gelaten.
Het loopt uiteraard goed af natuurlijk ,ha ha voor de gene die bang zijn voor drama.

Kortom weer een zeer goed boek, petje af Aletta :382:

Groetjes Sonja


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013, 18:27 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 20 jan 2013, 09:12
Berichten: 54
Nationale vlag:
Netherlands
Bedankt meiden, voor de recensies. :382:
Ik kan me voorstellen dat je in boek 2 minder meegesleept wordt naar Schotland. In deel 2 speelt het hedendaagse verhaal zich hoofdzakelijk te Lochindorb af. De "actie" moet eigenlijk meest uit het historische verhaal komen. Maar dat gaat niet in een stuk door, zoals in deel 1 en daarom is er veel "wissel" tussen toen en nu. Het moet je liggen inderdaad.
Ik ben nu bezig in een deel 3, working title "Wolvenbloed". Dit belooft een ouderwetse "wolf van badenoch" te worden, met veel passie, spanning, seks, heel veel Schotland (Hebriden, noordelijke hooglanden) en intriges.
Driemaal is scheepsrecht nietwaar? Hopelijk is deel 3 de kers op het baksel :wink: :razz:
Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen een recensie te plaatsen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013, 23:32 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Ik wacht in spanning af op deel 3 :D

Het klinkt al voortreffelijk :382:

Ga deze zeker aanschaffen :D

Groetjes Sonja


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling