Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 18:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 maart 2013, 22:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Het duizelde haar en haar stem klonk schor toen ze vroeg "Kan iemand me misschien uitleggen waar ik ben?" "Natuurlijk, in het koninkrijk Mayland, het jaar 1792!" Haar hoofd draaide en toen ze viel, was de vloer zo aardig haar op te vangen.
Brenda Weller gaat tegen haar zin driehonderd jaar terug in de tijd. Daar ontmoet ze Fabian, de knappe koning van Mayland. Ze wordt verliefd op hem en even lijkt tijd niets meer uit te maken. Maar gevaren uit Fabians verleden komen steeds dichterbij en Brenda moet vluchten naar haar eigen tijd. Zal ze Fabian ooit weer zien?

Het klinkt allemaal heel leuk, maar is het uit eindelijk niet.

Het begin vond ik ontzettend kinderlijk geschreven, (dacht even dat ik in een kinderboek aan het lezen was)
Er gebeurt ontzettend weinig, een beetje koetjes en kalfjes geklets.

Het verhaal loopt ook niet vloeiend, geen diepgang slecht uitgewerkt
Onwerkelijke vergezochte gebeurtenissen, dan bedoel ik niet het tijdreizen mee , maar andere zaken van het verhaal
Ik kan eigenlijk nog wel even doorgaan.

Ik wou gelijk al in het begin afhaken maar wou toch een beoordeling neer zetten van een gelezen boek.

Conclusie
Voor een boekje van 148 blz 16,90 veels te duur

Voor het boek een dikke vette onvoldoende
Geen aanrader naar mijn inziens.

Mocht het in de kinderboek zijn dan een voldoende


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 maart 2013, 22:37 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Jammer Son,

Ik weet als geen ander hoe het is om een boek te schrijven.
En..., om negatief commentaar te krijgen.

Laat je niet ontmoedigen Tabitha.

Kritiek is nodig om te groeien.

De prijsverhouding met het aantal pagina's is idd absurd.
Helaas kan Tabitha daar niets aan doen.
Dat beslist een veel te dure POD uitgeverij.

Son en ik hebben ongeveer dezelfde smaak en ik vertrouw dan ook 100% op haar oordeel.

Toch geef ik Tabitha het voordeel van de twijfel.
Ik mag het boek van Son lenen en zal tzt mijn eigen recensie hier plaatsen.

Chris


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 maart 2013, 09:10 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 sep 2011, 08:49
Stemming:
Blij
Berichten: 562
Woonplaats: vlak bij Tilburg
Nationale vlag:
Netherlands
Wat jammer nou, dat het boek je zo tegen valt, Sonja!!(ik krijg er bijna spijt van, dat ik erover begonnen ben!!) :oops:
Mij leek het echt een leuk boek(ik heb dit boek bovenaan mijn lijstje staan, om het te vragen voor mijn verjaardag)maar nu wacht ik er dan toch nog maar eventjes mee?!
Dan ben ik straks toch ook wel heel erg benieuwd, wat christy ervan vind?

Groetjes Rian.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 maart 2013, 11:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
rian schreef:
Wat jammer nou, dat het boek je zo tegen valt, Sonja!!(ik krijg er bijna spijt van, dat ik erover begonnen ben!!) :oops:
Mij leek het echt een leuk boek(ik heb dit boek bovenaan mijn lijstje staan, om het te vragen voor mijn verjaardag)maar nu wacht ik er dan toch nog maar eventjes mee?!
Dan ben ik straks toch ook wel heel erg benieuwd, wat christy ervan vind?

Groetjes Rian.


Wel nee :wink: zou waardeer je de andere boeken weer beter, "en wat is slecht"?, het blijft nog altijd een smaakverschil.

Een ander loopt hier waarschijnlijk weer mee weg :roll: :wink:

Als het een kinderboek was geweest dan was het best aardig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013, 01:52 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2008, 23:42
Berichten: 52
Woonplaats: Almere
Toch fijn, dit review.

Na je opsomming van tijdreisboeken gelezen te hebben, ben ik direct op zoek gegaan naar informatie over dit boek.
Inderdaad de prijs is behoorlijk aan de hoge kant voor nog geen 150 blz.
Als het een goed boek is, heb ik het er nog wel voor over.

Maar na het lezen van je review, sla ik dit boek toch maar over.
Jammer, want ik ben verzot op tijdreisverhalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013, 08:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Ik ben op de helft...
Zodra ik het uit heb, zal ik mijn "oordeel" vellen... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2013, 10:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 sep 2011, 08:49
Stemming:
Blij
Berichten: 562
Woonplaats: vlak bij Tilburg
Nationale vlag:
Netherlands
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar, Christy :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013, 13:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
ik ook :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013, 13:14 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Ajram schreef:
Toch fijn, dit review.

Na je opsomming van tijdreisboeken gelezen te hebben, ben ik direct op zoek gegaan naar informatie over dit boek.
Inderdaad de prijs is behoorlijk aan de hoge kant voor nog geen 150 blz.
Als het een goed boek is, heb ik het er nog wel voor over.

Maar na het lezen van je review, sla ik dit boek toch maar over.
Jammer, want ik ben verzot op tijdreisverhalen.



Ik ook :wink: helaas komt er weinig meer uit, en jammer genoeg niet in de cl,s ( beter voor de portomonee :wink: )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 maart 2013, 09:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Tja...ik heb het uit.
Ik vind het moeilijk om als auteur over een andere auteur te oordelen, maar in dit geval heb ik er minder moeite mee.

Wat moet ik er van zeggen.
Een geweldig kinderboek voor meiden t/m 12 jaar.
Vanaf 13 jaar lachen ze je al uit als je dit met dit verhaal aan komt zetten.

Het verhaal op zich stoorde me niet eens zo erg. Ik heb slechter gelezen.
Wat me wel vreselijk stoorde was de lay-out (en dat is Hanny's schuld :mrgreen: ).
BV: 2 gesproken zinnen in 1 regel, dus alleen maar leestekens.
Zinnen die werden afgekapt met een punt terwijl ze nog niet af waren.
Taaltechnische dingen dus.

En om jullie allemaal een indruk te geven van het hele boekje (ja, boekje! banale prijs)

Hier de enige seksscene die er in voorkomt:

Citaat:
"Nou ja, van slapen kwam die nacht niet veel. Die nacht werd hun huwelijk werkelijkheid.
Hij was koning, zij een koningin maar die nacht waren het slechts man en vrouw, en als twee mensen samen
konden smelten tot een. Was dat die nacht met Brenda en Fabian gebeurd."
(Was is btw GEEN nieuwe zin!! zoiets bedoel ik met storen)

Son, je krijgt hem met liefde retour :003:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 maart 2013, 10:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 sep 2011, 08:49
Stemming:
Blij
Berichten: 562
Woonplaats: vlak bij Tilburg
Nationale vlag:
Netherlands
O echt, is het verhaal zo geschreven?? Dan mogen ze het er wel eens bij zetten voor welke leeftjd het is bedoeld?? Dit vind ik echt slechte informatie over een boek!!
Sonja(omdat jullie ook zeggen de prijs/kwaliteit verhouding is dus veel te duur)heb ik spijt dat ik er over begonnen ben, maar ik dacht echt dat het een leuk boek zou zijn(en ook omdat ik ook graag over tijdreis-verhalen lees)Balen dus!! Sorry Sonja :flower:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 maart 2013, 11:31 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Mijn hemel! Ik probeer de 'bedscene' te lezen. Als ik een man was geweest, zou ik me ter plekke ontmand :cool: voelen. En dat alleen door het taalgebruik! Er klopt geen hout van!

Wel egostrelend dat Chris alles opmerkt :mrgreen: !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 maart 2013, 12:14 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Wat ik me afvraag hoe een uitgever iets met zoveel taalfouten wil uitgeven :twisted: :vraagteken: (en dan zeg ik nog niets over de inhoud :mrgreen: )


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 maart 2013, 12:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
Wel egostrelend dat Chris alles opmerkt !


Je hebt me helemaal bedorven, Han!!! :-:

Ik zal nooit meer de persoon zijn die ik was... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 maart 2013, 08:41 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Nou duidelijk aan het commentaar van jullie dat ik deze niet moet kopen. Bespaart me weer een paar euro's. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling