Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 13:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 sep 2012, 19:04 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2008, 23:42
Berichten: 52
Woonplaats: Almere
Christy, prachtig, wat een goed boek. Jammer dat het uit is. Ik heb genoten van dit boek.
Lekkere stoere, robuuste mannen die hun vrouwen koesteren en op handen dragen. En dan de vrouwen, klein, fijn en met een pittig karakter.

Goed dat je voor maar drie verhalen hebt gekozen, hierdoor komen de verhalen goed tot zijn recht en worden ze goed uitgediept.

Ik heb ook genoten van een aantal "oneliners" in je boek, Zoals: Ik hou van je, vanaf het moment dat je in mijn armen viel, gewikkeld in een nat laken. En ik zal van je houden totdat ik in een laken gewikkeld wordt .... of ......De baby komt,.... stuur hem maar weg, ik ben moe....haha.

De erotiek is voor jou doen erg gedoseerd, maar ruim voldoende aanwezig. Mooi omschreven.

Het verhaal van Kaylinn, Rafaël en Bowen prachtig, goed uitgewerkt.
Je vraagt je de hele tijd af, hoe dit goed komen moet met de voorspelling. En als het dan eindelijk gebeurt, was het toch heel verrassend. Ik zag het niet aan komen! Ik heb het hele stuk opnieuw gelezen en het verhaal klopt helemaal.

Het verhaal van Quinn en Nora. Mooi hoe je het dilemma van Quinn heb beschreven. Ook knap hoe je de intrigante Ailaine er in verwerkt en de nare zussen van Kaylin.
En dan die lieve, onzelfzuchtige Nora.

Het verhaal Damon en Vannah. Spannend en ook dit verhaal zit goed in elkaar. De onschuld van Vannah, de onwetendheid over een relatie, sex en gevoelens.
De orde van Gratia, intrigerend en een verrassend element in het boek.

Knap hoe je de intriges, de slechtheid van Arguille en vooral van Ailaine door alle verhalen verweven hebt. En daarnaast hoe de relatie tussen Cassie en Thorne zich ontwikkeld in alle drie delen.
En dan het einde, prachtig. Je denkt dat het allemaal goed is gekomen en dan ligt het verhaal weer helemaal open.

Er komt dus nog een vervolg hierop. Ik ben benieuwd hoe je dit verder oppakt. Tenslotte hebben zij elkaar nu allemaal gevonden. Alleen Eric is nog alleen.

Mooi gedaan, ik zie je steeds beter worden in het schrijven. Je hebt een "volwassen" schrijfstijl gekregen.

Marja, 6 september 2012 :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 okt 2012, 18:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Mijn zeer lange recensie heeft alles te maken met het feit dat ik een blog heb en daar het ook geplaatst heb, de gehele recensie is te vinden op www.itsmelife.wordpress.com

Het is een prachtige voorkant en vooral de jurk vind ik ontzettend mooi. Maar … , ik vind hem niet bij het boek passen dat zich rond in de 12e eeuw afspeelt en jurken als deze nog niet gemaakt werden. De voorkant is mooi, geeft absoluut het gevoel van een historische roman (met mooie, half blote man) maar vind ik meer bij de 17/18e eeuw passen.
Het boek is opgedeeld in drie delen en elk deel kent zijn eigen stel wat de hoofdrol heeft. Toch heeft alles en iedereen met elkaar te maken. Als ze voor Candlelight had mogen uitgeven had dit een mooie vervolgtrilogie opgeleverd, maar nu is het ook wel net zo prettig dat het allemaal in één band zit. De verhalen zijn apart, maar sluiten ook naadloos op elkaar aan. Een bepaald drankje wordt in meerdere delen genoemd, de Orde van Gratia komt het hele boek door, de politieke verwikkelingen en daarom is het wel handig dat dan tussen de delen niet zoveel tijd zit van lezen. Je herinnert je alles nog en kent elk personage nog, of dat een hoofdpersoon was of eentje die bij naam genoemd word. In deze boeken heb je geen gebrek aan karakters, want Christy commandeert er genoeg het toneel op. Hierdoor ontvouwt zich er ook nog een miniromance op de achtergrond bij de bij personages.
Deel 1 heet De voorspelling en vertelt het verhaal van Kaylinn en Bowen, de Noorman die oorspronkelijk niet uit de Noordstaten komt, maar door toeval er koning is geworden. Kaylinn komt dankzij een voorspelling en een listige koning terecht bij Bowen als ‘cadeau’ en dat betekent dus altijd dat je een minnares moet zijn. De voorspelling zou zijn dat de roodharige vrouw de ondergang van een man zou worden, dus ideaal om Bowen uit de weg te ruimen. Bowen is direct gecharmeerd van de dame, maar Kaylinn is juist weer terughoudend vanwege een andere voorspelling die haar is gedaan. De man die haar zal ontmaagden zal ook sterven.
Deel 2 heet Een twijfelend hart en omschrijft het verhaal van Elionora ook wel Nora genoemd die het aan de stok krijgt met Quinn, die de Beer wordt genoemd vanwege zijn lange gestalte. Door bedrog, misverstanden of ze nu wel of niet de moordenaar van zijn broer is, en nogal wat dilemma’s heeft het wel tijd nodig voordat hun relatie ook echt een relatie is.
Deel 3 heet De orde van Gratia. Een orde die sowieso al het hele boek een beetje doorklinkt en in dit boek ontmoeten we Vannah die er een lid van is geweest. Ze is het onschuldige meisje dat niet meer maagd is, maar geen flauw idee heeft wat het dan wel inhoudt. De achtergrond van Vannah wat betreft het toch half maagd zijn komt me bekend voor. Elaine uit de O’Shea vrouwen en Vannah lijken wat dat betreft op elkaar. Toch is verder het verhaal wel anders. Zij ontmoet Damon die haar onder zijn bescherming neemt en van je beschermelinge blijf je af, toch? Damon is een typisch voorbeeld van een gekwelde man die geen vertrouwen heeft in vrouwen en dus alleen maar met ze speelt. Maar met Vannah ligt dat wel iets anders.
Wat me vooral opvalt bij de Noordstaten, ten opzichte van de vorige boeken van Christy, is dat er meer emotie en wat emotionele diepgang zit bij de personages die ook daadwerkelijk goed word uitgeschreven. Het beeld van de personages is vooral duidelijker en daardoor makkelijker mee te identificeren. Ik ben niet vies van een beetje drama en tranen en ik werd vooral in deel 1 op mijn wenken bediend.
Uiteraard is het wel een historische roman en een Sanders zou geen Sanders zijn, als er niet flink wat erotiek in voorkomt al is het in mindere mate waardoor er ook weer die schrijfruimte overblijft voor meer karakterontwikkeling. Ze weet hele fijne karakters neer te zetten die niet per se stereotype zijn, maar wel goed in het straatje van historische romans passen. Er zit hier en daar echt wel humor in en ik moet zeggen dat de laatste zin van deel 3 heel leuk was, je doet het verhaal echt dicht met een zucht. Er is nog wel een epiloog die wat verder borduurt op de Orde van Gratia en absoluut een open einde geeft voor nog een deel, waarbij ik heb begrepen dat daar al aan wordt gewerkt.
Mijn favoriete deel is toch wel De Voorspelling aangezien daar echt alles in klopt en ik dat absoluut een heerlijk stel vind. Damon komt op een goede nummer 2 want zijn karakter vind ik heel interessant en komt ook zo goed uit de verf. Vannah daarentegen vond ik dan weer de minst leuke vrouwelijk personage vanwege onwetendheid en jong doen lijken, maar wel weer origineel wat betreft het moederschap. Kortom aan elk verhaal zitten heel veel positieve punten en hier en daar wat mindere dingetjes wat aan persoonlijke voorkeuren ligt.
Als je dol bent op de historische romans, zoals ik, moet je dit boek echt wel hebben gelezen. Door de boeken kun je gewoon zien dat oefening inderdaad kunst baart en Christy gegroeid is als schrijfster. Ik vind in het geheel het beste boek tot nu toe want het heeft prettige karakters en een heel fijn doorlopend verhaal, het wordt niet afgeremd. Ook taaltechnisch is het helemaal uitstekend waarbij ik de hulp van Hanny niet kan negeren want die heeft haar rode pen ook flink moeten gebruiken. Na al het werk is er dan ook een prachtboek uit voortgekomen.
Een grote loftuiting, kon ik bij eerdere boeken hier en daar wel een kritiekpuntje vinden, hier is dat niet het geval. Christy zit op haar piek en hopelijk blijft ze dat nog lang vasthouden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2012, 11:34 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Hij is mooi, schat :382:
Bedankt :herz:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2012, 19:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Mooie beoordeling :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2012, 19:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Zeer mooie beoordeling. :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2012, 19:50 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ik kan niet anders zeggen dan dat Marja ook een schitterende beoordeling heeft neergezet :382:!!
Geweldig, meiden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2012, 20:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Ja natuurlijk Han.
Marja heeft ook een pracht beoordeling, maar dat had ik haar al via de mail verteld....

Sorry mentor....ik had idd hier even melding moeten maken :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 okt 2012, 20:53 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ach nee, dit is geen terechtwijzing hoor! Ik reageer soms op een beoordeling omdat ik het knap vind. Juist omdat niet iedereen zo gemakkelijk hun gevoelens over een boek 'op papier' zetten.
Ga zo door dames, jullie beoordelingen komen op de site terecht!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 okt 2012, 11:59 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 13:44
Stemming:
Blij
Berichten: 1690
Woonplaats: Horst aan de Maas (N-Limburg)
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb m ook inmiddels uit.

De eerlijkheid gebied me wel te zeggen, dat ik dit boek het niet vond halen bij het vorige. Die vond ik echt supergoed.

De verhaallijn is heel goed, de personen die er in zitten ook. Waar ik veel moeite mee kreeg, was dat iedereen bij het eerste en tweede deel alleen maar sex dacht (oke, ik weet dat Christy het boek geschreven heeft..... :003: ), maar toch vond het soms de boventoon voeren.

Vooral in het laatste deel, toen het allemaal tot een eind en tot ontknoping begon te komen, werd het niveau heel goed en was het ook echt spannend. Het laatste deel vond ik ook heel leuk door de humor.

Al met al een goed boek en een volgend boek zal ik ook zeker weer aanschaffen :382: !

Mijn beoordeling: goed - heel goed

Monique


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 30 okt 2012, 12:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Oohhh....Monique....vond je de seks echt de boventoon voeren? :shock:

Dacht net dat hij in dit boek een stuk minder was :? (heb al een aantal scenes geschrapt!)

Leuk zoals jij de delen ziet.
Persoonlijk vond ik in deel 1 en 2 veel meer humor zitten dan in deel 3.
In deel 1 de droge humor van Raf en in deel 2 de "domme" humor van Quinn.
Oke, in deel 3 zit mijn grote favoriet Thorne...dat kan ik niet ontkennen en die heeft idd rake opmerkingen.

Lekker om te lezen dat je de ontknoping in deel 3 spannend vond.
Uiteraard heb je begrepen dat er een vervolg op komt...gezien de epiloog.

Denk dat je met het vorige boek De O'Shea Kinderen bedoeld?
Daar was de seks idd heel zuinig, maar dat ging niet anders i.v.m. het verhaal.

Ben in elk geval blij dat je het toch een goed - heel goed beoordeling geeft.

Dat hoef je niet te doen omdat ik het ben, hoor.

Bedankt voor je mooie woorden :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 nov 2012, 20:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Ik had het boek al eerder gelezen op de pc, maar vond het opnieuw weer geweldig om het in boek vorm te herlezen.
Ook al zijn het drie "aparte" verhalen, het is mooi verweven tot één boek.
De hoofdrol spelers zijn stuk voor stuk prachtige personages, je krijgt ook echt het gevoel dat je in het verhaal meespeelt en van een afstandje alles mee kan beleven.
Als ik dat gevoel krijg, dan is het voor mij een zéér geslaagd boek :382:
En je met een zucht het boek sluit, spijt voelen dat je het uit hebt... gevoel van weemoed...

Het is me al eerder opgevallen bij de boeken van Christy dat ik meteen in het verhaal zit, ongeacht of het een historische roman is of hedendaags.
Stoere helden, en vrouwen die hun mannetje staan ! Als ik moet kiezen wie mij het meest aanspreken is dat bijna niet te doen.
Toch zijn Bowen en Kaylinn, en Damon met zijn Vannah favoriet.
En als slagroom op het toetje Thorne en Cassie :harts:
Wat kunnen die mannen toch koppig en eigenwijs zijn, maar ja, dat wisten we natuurlijk allang. Maar goed dat ze sterke vrouwen achter zich hebben staan. En hoe heerlijk zijn die krengen beschreven, ( Ailaine - Jessica ) ze verdienen het om een koekje van eigen deeg te krijgen.

De sex scenes zijn prachtig beschreven, ( had ook niet anders verwacht ) ik vind ook niet dat het de boventoon voert. Het is prima zo !

Ik heb het je al eerder gemaild Chris, de laatste bladzijde uit het boek doet verlangen naar meer.
Kan haast niet wachten tot je hier een vervolg op gaat uitbrengen, ik sta vooraan in de rij om te bestellen :wink:
Je hebt een pracht exemplaar afgeleverd, en daar mag je zeker trots op zijn.

Beoordeling: :harts:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 nov 2012, 08:20 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Als ik deze beoordelingen lees, dan wil ik 'em ook meteen weer gaan lezen.
Paula Quinn moet toch maar even wachten :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 24 feb 2013, 16:10 
Offline
Nieuw Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 okt 2011, 16:07
Berichten: 24
Zowel mijn dochter als ik hebben de Noordstaten van Christy gelezen en wij hebben beide ontzettend genoten van het boek.
Wij vonden het romantisch, spannend en gevoelig geschreven. De verhaallijnen komen prachtig uit. Ook leuk is dat de personen uit het 1e verhaal ook terugkomen en het 2e en 3e enz.
Het boek heeft een open einde en ik hoop daarom dat er een vervolg op komt.
Ik heb zelf inmiddels alle boeken van Christy in mijn verzameling en heb ze met veel plezier gelezen.
Ik heb begrepen van Christy dat het voor haar erg teleurstellend is dat bekende uitgeverijen (nog) geen interesse in haar boeken hebben. Christy, hou vol, blijf in jezelf geloven. Veel dames zijn erg gecharmeerd van je boeken en eens komt de tijd................

Yvonne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 feb 2014, 22:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb het boek inmiddels ook uit.

Ik vond het een goed verhaal :382: ( soms deed het een beetje sprookjes achtig aan
Veel koningen . ( vond dat een beetje onwerkelijk ) had zelf gekozen voor een koning, prinsen en hertogen etc. Kreeg er ook geen gevoel bij dat ze koninklijk zijn )

Het eerste en laatste verhaal vond ik het best.
Leuke karakters verhalen lopen goed door. Leest als een trein.
Intrige,s zijn orgineel en leuk gevonden ( hoe kom je erop ha ha )

Kortom ik heb ervan genoten Chris :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 feb 2014, 08:45 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Dankjewel Son, voor je compliment.

En inderdaad, de sfeer van een sprookje, vond ik zelf ook.
Het betreft tenslotte een fictief eiland.
De pracht en praal die koningen hadden vanaf de 14/15 eeuw, was in 1100 nog niet zo overdreven.

En wat die fantasie betreft :mrgreen:
Daar komt nog lang geen einde aan.

I love it! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling