Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 14:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31 jan 2012, 16:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Ik had dit boek al tijden in de kast staan maar het kwam er maar niet van om hem te lezen, de dikte misschien (best ontmoedigend), een dunner boek pak je toch makkelijker uit de kast maargoed, wat vond ik ervan.. Ik heb het boek eigenlijk meteen vanaf het begin met een licht depressief gevoel gelezen omdat ik gewoon al wist dat het geen happily ever after zou worden, het is een indianen verhaal in de tijd waarop je weet dat hun cultuur bedreigd werd door de blanken, een voor een stierf iedereen :-( maar ondanks dat vond ik het echt een super mooi geschreven boek, ontroerend ook dat je Cynthia (Naduah) van een bang blank meisje ziet veranderen in een echte Comanche indiaan die hun manier van leven begint te begrijpen en ik vond Zwerver ook helemaal geweldig! En ik heb ook vaak de blanken vervloekt tijdens het lezen om wat ze de indianen hebben aangedaan (niet dat de indianen lieverdjes waren maar ik snapte het omdat ze vochten om wat ze al honderden jaren al hun land beschouwde) Al met al echt een aanrader!

Een 9!


Naduah is gebaseerd op het waargebeurde levensverhaal van Cynthia Ann Parker, het blanke meisje dat een trotse Comanche werd.

In 1836 werd ze op negenjarige leeftijd door de Comanche-Indianen ontvoerd. Ze leerde hun leefwijze respecteren en begrijpen, trouwde met één van hun leiders en werd in alle opzichten - met uitzondering van haar blonde haren en blauwe ogen - een echte Comanche.

Naduah is het aangrijpende epos over de even onverschrokken als hopeloze strijd van de Indianen tegen de blanke indringers en voor het behoud van hun land en leefwijze.

Naduah is een gevoelig eerbetoon aan een bijzondere en dappere vrouw alsmede aan een trots en onschuldig volk, aan een manier van leven die voorgoed tot het verleden behoort.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2012, 17:00 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 18 nov 2004, 03:13
Berichten: 417
Nationale vlag:
Belgium
Ik heb het boek een aantal jaar geleden ook gelezen. Ken nog altijd de idiaanse namen van hun uit mijn hoofd. . Hun zoon is trouwens ook een zeer bekend opperhoofd geworden. Kan je op internet ook het één en ander van vinden.

Vond het idd ook spijtig dat het geen happy end heeft. Maar voor de rest is het een pracht van een verhaal. Heel bewonderenswaardig. En denk niet dat ik het boek snel ga vergeten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2012, 19:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Amargith schreef:
Ik heb het boek een aantal jaar geleden ook gelezen. Ken nog altijd de idiaanse namen van hun uit mijn hoofd. . Hun zoon is trouwens ook een zeer bekend opperhoofd geworden. Kan je op internet ook het één en ander van vinden.

Vond het idd ook spijtig dat het geen happy end heeft. Maar voor de rest is het een pracht van een verhaal. Heel bewonderenswaardig. En denk niet dat ik het boek snel ga vergeten.


Hun zoon komt ook in het verhaal voor en omdat ik wist dat het waar gebeurt was heb ik het opgezocht op het internet, daar heb ik een tik van, ik wil dan alles altijd meteen over zo'n persoon weten :razz:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2012, 19:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 18 nov 2004, 03:13
Berichten: 417
Nationale vlag:
Belgium
Ik heb een 'informatief' boek over de indianen van noord amerika. Basics over de stammen en verschillen tussen hen. Staan ook foto's in ... en op 1 van de foto's staat hun zoon als volwassen man.

Al is het eerlijk gezegd wel geen 'pracht' zoals ze van de mannen in onze boeken spreken. :roll:
Nuja ... wij fantaseren en romantiseren er dan ook vanalles bij :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling