Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 29 maart 2024, 00:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 dec 2011, 00:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Cora is rond 1890 een van de rijkste meisjes ter wereld. Haar vader is een grootindustrieel en ze leeft een zeer luxueus leven in Newport, Rhode Island, en New York. Cora wil graag onafhankelijk zijn en eventueel trouwen met haar goedaardige, niet –rijke vriend Teddy, maar haar moeder heeft andere plannen met haar.

Want zoals zoveel welgestelde Amerikanen in die tijd wil haar moeder dat ze trouwt met een Engelse hertog om de adellijke titel hertogin' in de wacht te slepen. Cora staat ambivalent tegenover haar moeders plan, maar laat zich toch overhalen om naar Engeland te gaan, samen met haar moeder en haar trouwe dienstmeid Bertha.

Cora is nog maar net in Engeland gearriveerd, of ze valt tijdens een rit van haar paard. Gelukkig wordt ze liefdevol opgevangen door Ivo Wareham, een vrijgezelle hertog die toevallig in de buurt is. Cora wordt al snel verliefd op Ivo en hij op zijn beurt kan wel wat financiële hulp voor zijn landgoed Luckworth gebruiken. Maar vlak voor de bruiloft vraagt Cora zich af of Ivo wel genoeg van haar houdt; hij gedraagt zich erg afstandelijk. Ze vraagt zich af of het hem niet alleen om het geld te doen is…



Een heel mooi boek als je het mijn vraagt, het einde was verassend voor mijn omdat ik in spanning al het 'einde' had gelezen en toen bleek dat ik net het verkeerde stuk had gelezen :razz: door de beschrijving van het boek was ik ook op het verkeerde been gezet, ik dacht een standaard HR te lezen, á la Stephanie Laurens maar er gebeurde toch dingen die het leven van Ivo en Cora realistisch maakt.. Het enige wat me tegen viel aan het boek is dat ze geen van die snobische mensen voor eens en altijd op hun plaats zette op het einde, en vooral haar bediendes die haar maar niet wilde gehoorzamen en de voorkeur gaven aan haar schoonmoeder wat trouwens ook een verschrikkelijk mens was, ik zal niet teveel verraden voor als mensen het boek nog willen lezen maar ik het raad het boek aan iedereen aan!

Een 8


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2011, 08:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
klinkt goed!

ken de schrijfster niet... en idd eens een ander einde kan leuk zijn... :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2011, 13:49 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Klinkt goed, dus die zetten we gewoon op de wishlist:P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2011, 13:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Ladybug schreef:
klinkt goed!

ken de schrijfster niet... en idd eens een ander einde kan leuk zijn... :382:


Het is haar eerste in het Nederlands vertaalde boek, dus waarschijnlijk ken je haar daarom niet :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2011, 13:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
ik lees eigenlijk alleen engels niet meer en ken haar nog niet... :wink: :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 jun 2012, 20:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Was dit boek al weer vergeten maar kwam het via een boekenclubfilmpje weer tegen en ik heb hem nu maar besteld :003:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 jun 2012, 20:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
kl :D inkt goed, en weer eens wat anders


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling