Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 19:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 dec 2011, 23:46 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2008, 23:42
Berichten: 52
Woonplaats: Almere
1808: De Schotse Hooglanden
De broers zijn eindelijk getemd, maar wie temt hun kinderen?
Allan leidt - als de beruchte piraat Valiant - een dubbelleven en wil wraak nemen op de moordenares van zijn vriend.
Lenora ontdekt het trieste geheim van Kane Devlin, de meester van de spookburcht Barstow.
Morgana is zachtaardig totdat haar familie wordt beledigd.
Caelan, opvolger van Dorac, woont in het moeras en redt een jonge vrouw van een moordaanslag.
Jasmine, de Gesels Dochter, doet haar naam eer aan en haalt haar vrijers het bloed onder hun nagels vandaan.
Ook de O'Shea telgen veroorzaken menige storm in de Hooglanden.

Het boek is een vervolg op De De O'Shea Vrouwen. Je kan dit boek zelfstandig lezen, maar er zitten soms verwijzingen in naar het boek De O’Shea Vrouwen.

Het verhaal wordt boeiend en vlot beschreven, met veel (vijf) verschillende verhaallijnen, de soepel in elkaar overgaan. Hierdoor wil je steeds weten hoe het verhaal verder verloopt, ik vond het dan ook moeilijk om het boek weg te leggen.

Soms is het spannend, dan weer ontroerend en af en toe komisch.
Het verhaal verveelt nooit.

Mijn waardering voor dit boek is een 8

Een echte aanrader. Ik vond dit een heerlijk boek.

Groetjes Marja


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 dec 2011, 14:39 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ajram schreef:
Een echte aanrader. Ik vond dit een heerlijk boek.


Ik weet zéker dat je de enige niet bent! Wat een schrijfster is die meid :382: :004: :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 dec 2011, 20:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ben erin begonnen, tot nu toe geweldig :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 dec 2011, 13:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Bij mij ligt hij onder de boom, moet nog even geduld hebben :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2011, 16:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ik heb hem gisteren uitgelezen en toen al een korte reactie gegeven op facebook waar mij vriendelijk doch dwingend werd verwezen naar het forum om een uitgebreide reactie te plaatsen :wink:

Wat een prachtig boek! Ik heb van alle verhalen van Christy genoten en je ziet gewoon in elk boek weer verbeteringen en vooruitgang op persoonlijk schrijfstijlgebied. Maar heerlijk, dit vind ik je beste werk tot nu toe.

Het liep lekker door elkaar heen, soms vond ik het wel jammer dat het verhaal van het ene stel even abrupt stopte maar ik ging met heel veel plezier ook weer verder lezen met het volgende stel.
Je zinnen liepen heerlijk, de verhaallijnen waren prachtig en gewoon goed uitgewerkt. Niks half half, maar voor de volle 100% juist.

Heerlijke personages en ook de ouders werden nog veelvuldig genoemd, de boeken zijn zeker apart te lezen maar als ik weer een naam las dacht ik wel weer direct aan het verhaal van die persoon.
Ik ben blij dat je dus nu voor een iets andere aanpak hebt gekozen en gewoon vloeiend de personages door mekaar hebt heen laten lopen, is ook uitstekend gedaan.

En wat voor personages, Jasmine wat een vrouw. Wat een fantastisch verhaal was dat, is ook wat meer ruimte voor besteed maar die twee waren me dan ook een potje fantastisch. Ik solliciteer ook naar een kreupele Blaze, past goed bij mij verwrongen ledematen.
Het verhaal van Kane en Leonora vond ik mooi door het BeautyandtheBeast gehalte, ondanks dat Kane wél een knappe vent was. Dat van Allan en Rilana kon ik iets minder waarderen, ik weet niet, Allan was me net té boosaardig maar hij valt nog steeds in het niet bij Ewan, dus op christy-schaal was het allemaal nog niet zo erg.
En dan Morgana en Jack, wat jammer, wat jammer zeg. Ik ben altijd zoooo dol op die soort verhalen en die twee kregen echt bijna geen papierruimte. Persoonlijk vind ik dat jammer maar verhaaltechnisch gezien had je dit stel ook weg kunnen laten, nu leek het net of ze er ff gauw tussen waren gepropt. Caelan en Evelyn waren ook weer een prachtig stel, Caelan ook weer lekker Hooglands en stoer dus dat doet het altijd goed.
Hoe alles later nog weer bij elkaar komt, met Philip en Elizabeth vond ik ingenieus bedacht en heerlijk om dat te lezen, was ook iets wat ik niet direct had verwacht.

Weer op en top een Christy-verhaal, en moet ik Hanny mede bedanken voor het fantastische en correcte taalgebruik? Elke zin liep gewoon lekker en geen enkel woord stoorde mij.

Overigens had ik pas later in het verhaal de tijdsgeest door, zat ik eerst nog lekker in de barbaarse 1500, moest ik dit later verschuiven naar de meer beschaafde 1800. En dat was alleen door een verwijzing naar een echte heer zijn & nog iets, iets met kleding(jurken) ofzo van Evelyn?
Naja, ik dwaal af.

Bravo! Chapeau! Fantastisch! En ik ben benieuwd naar meer personages van jou!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2011, 20:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Ha kleintje,

Leuke recensie :382: Je wordt er ook steeds beter in :mrgreen:

Enkele antwoorden op je vragen:

Morgana en Jack MOESTEN erin, anders ontdekte Allan niet dat Elizabeth onderweg was met De Charlotte.
Die twee hebben idd weinig papierruimte gekregen, maar verdorie, meid, het boek werd nu al te dik en Jazz en Blaze hebben hun "ruimte" opgeslokt.
(Dit omdat Jazz en Blaze in eerste instantie als HR was geschreven, maar ik werd uiteindelijk door Cesar afgewezen. Vond het jammer om Jazz weer in te korten..., vandaar...begrijp je het nog?)

Ja, Lenora en Kane: absoluut mijn favorieten. Heb je heel goed gezien dat Beauty/Beast effect. :382:

Caelan en Evelyn....je zult het niet geloven, maar dit verhaal stamt uit 2006 en was een van mijn allereerste verhalen.
Toen nog in een modern jasje met Daniel Blake (van de Blake Vrouwen) in de hoofdrol van Caelan, maar met een beetje aanpassing: hup, historisch. Chris heeft dus plagiaat gepleegd van Chris...hahaha.

Allan en Rilana: Die ruige piraat boosaardig? Hoe kom je daar nu bij. Een heerlijke, overheersende man met een behoorlijke eigenzinnige wil.

Hanny: Ja, heel veel eer gaat naar haar. Ik mag dan wel de onzin verzinnen, Hanny heeft die onzin in juiste banen geleid. :wink:

Dit is in elk geval de laatste roman met 5 verschillende verhalen en de ook de laatste uitgave bij Boekscout.
Ik heb een volledig ander patroon ontwikkeld, maar dat is voor de volgende roman.


Fijn dat je ervan genoten hebt.
Ik geniet van jouw enthousiasme.

Chris


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 00:02 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Nu je dat van Morgana en Jack zo zegt, inderdaad, daar had ik even niet bij stil gestaan.

En Jasmine en Blaze hadden absoluut een hr moeten worden, echt een fantastisch verhaal, en ik vond het heerlijk dat zij eigenlijk wel de spil van het hele boek waren, want ook de andere familieleden lazen over wat Jaz allemaal aan het doen was.

Citaat:
Allan en Rilana: Die ruige piraat boosaardig?
Ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven, vond hem gewoon zo'n klootzakje, maar wel vanuit goede redenen laat maar zeggen. En zodra hun relatie ook veranderd is Allan ook gewoon een heerlijke vent.
Maar ik vind Ewan toch echt het slechtste (in de zin van karakter) beste personage ooit, en hier istie zooo schattig.


Ik hou me altijd aanbevolen voor verhalen, in boekvorm, in bestandvorm, maakt me niet uit. Heb overigens ook nog aantekeningen van andere 'boeken' van jou liggen, die je me toen gestuurd heb. Zal ik eens ff kijken of ik daar nog wat zinnigs van kan formuleren :razz:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 14:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 sep 2011, 09:51
Berichten: 647
Woonplaats: Dedemsvaart
heerlijk boek, ik heb genoten van alle verhalen en idd jammer van Morgana en Jack had meer gemogen mar dat wist Chris al.
top boek ,dank je wel.

Karin


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2011, 22:20 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Weer een goed boek Chris :382:

Al blijf ik het nog steeds lastig vinden zoveel personage,s, maar dit was wel beter te volgen dan je andere boek.

Het verhaal van Jasmine en Rilana vond ik top :382:

Groetjes Sonja


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 dec 2011, 08:58 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Ik ga al jullie reacties lekker NIET lezen.
Dat het een geweldig boek dat staat voor mij als een paal boven water .
Ook al heb ik het nog niet gelezen :mrgreen:

Maar ik wil nog niets verklapt hebben ,zelfs niet een ienieminie beetje.......dus lees nog niets van wat jullie er van vinden.
Ik heb het op dit moment druk .
En begin dus nog niet aan dit boek,want ik weet als ik een zin lees dan kan ik niet stoppen.........................


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2011, 20:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb em uit ...... jammer, jammer
Maar oh, wat heb ik er van genoten :D

- Het verhaal van Jaz en Blaze was echt geweldig: zij zeer eigenzinnig en hij die absoluut haar gelijke is Terecht dat je dat niet hebt ingekort
- Het verhaal van Rilana en Allan, beslist mijn favoriet: zij kan gewoon alles aan en hij gedraagt zich als een echte piraat
- Het verhaal van Morgana en Jack was jammer genoeg te kort, maar net noodzakelijk [zou hier best een uitgebreider verhaal van willen lezen]
- Het verhaal van Lenora en Kane was leuk: zij was bepaald niet bang uitgevallen en hij ook niet, want hij durfde het tegen Ewan op te nemen.
- Het verhaal van Evelyne en Caelen sprak me ook erg aan: zij moest het eigenlijk niet overleven en hij gedroeg zich als een stoer Schot en redder in nood
En dan nog Elizabeth en Philip: die elkaar beslist verdienen en op een passende manier gestraft worden

En door al die boeiende personen wil je gewoon steeds verder lezen
Zeer knap gedaan Christy :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2011, 20:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Hahaha, Mo. Zit ik je net te "bevelen" om een recensie te schrijven, ben je me al voor.

Mijn dank voor je lovende woorden.
Zoals ik al tegen je zei:

Jaz en Blaze waren helemaal klaar als HR en het was de bedoeling om de anderen ook als HR te schrijven, maar ja, Cesar besliste anders.
Jammer, zijn verlies..., toch?

Nu is het een boek geworden met ingekorte verhalen en helaas zijn Morgana en Jack daarvan de dupe geworden, maar ja, dat was nu eenmaal noodzakelijk.

Heerlijk dat je ervan genoten hebt.
Zelf ben ik heel tevreden over de taaltechnische kant.
(Ja, Han...je hebt mijn leven behoorlijk verrijkt!)

Dank je, Mo :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jan 2012, 12:10 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Ondertussen een 2de poging om een beoordeling te plaatsen, jij weet wel wat ik bedoel Chris :wink:

De reden dat ik je boek niet in een ruk heb uitgelezen: Ik vond hem TE mooi, en daarom heb ik er lekker lang van kunnen genieten. :harts:

Over Jazz en Blaze had ik me al uitgelaten via de sms, deze twee zijn geweldig! Cesar gaat hier zeker spijt van hebben.
Maar ook Kapitein Valiant is, samen met zijn Rilana een grote favoriet van mij.
Ik begrijp je dilemma met Jack en Morgana, daar wil ik ook best meer van lezen.

Terwijl ik dit schrijf, merk ik al dat mijn eerdere poging veel beter over kwam :twisted: ..... sorry Chris, heeft niets met jouw boek te maken hoor!!

Ik vind vooral hoe je de verhaallijn in elkaar laat overlopen top, ik zit me al helemaal voor te stellen dat je boek verfilmd gaat worden. Als dat toch eens zou gebeuren :D
Dan hebben we nog Lenora en Kane, Evelyn en Caelen, ook prachtige personages.
Je hebt met je boek een historische roman geschreven zoals ik die het liefste lees, je gaat er helemaal in op.
Ook geweldig dat de "ouders" ook nog een grote rol erin mee spelen.
Het heeft me geen moeite gekocht om alle personages te kunnen volgen, het loopt heel vloeiend over.

En als laatste Elizabeth en Philip, die ieder hun straf niet ontlopen.
Wat heb je over een tijdje voor ons in petto? Ik kan niet wachten tot je ons mee gaat nemen naar Milaan, Parijs, Texas etc.

Chris, je hebt gewoon een super boek geleverd, ik moet weer even "ontwennen".
Verheug me alweer op je volgende verhaal :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jan 2012, 12:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Dankjewel Mir voor je mooie commentaar.
Ik weet hoeveel zweet het je gekost heeft....

Heel diep in mijn achterhoofd zit een piepklein plannetje om De O'Shea's te laten terugkeren in een tijdreisverhaal.
Hoe, wat, waar...nog geen idee, maar dat stemmetje wordt steeds luider :wink:

Ik heb trouwens een verzoekje aan jou, en aan iedereen die een recensie heeft gegeven.

Willen jullie niet een recensie geven op mijn website,onder het kopje
recencies (met vermelding van de Kinderen uiteraard)

Ik heb ontdekt dat veel meer mensen mijn site bekijken dan ik ook gedacht had en dat is een uitstekende reclame voor me.

Bedankt...schatten :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jan 2012, 13:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb mijn beoordeling op je site gezet Christy :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling