Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 22:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 nov 2011, 10:12 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Heel anders dan de normale HR die ik lees, geen happy end! Ik kon wel janken, daar hou ik natuurlijk als liefhebber helemaal niet van, het boek zelf vond ik heel mooi en ook wel verfrissend om te lezen, ik heb altijd een zwak gehad voor 'royal families' en ik vind het heerlijk om daar over te lezen, ook al waren het vooral bij figuren in dit boek (ik heb door dit boek, 3 boeken over de romanov's gekocht, blame it on Konsalik! :razz: !)

Het boek gaat over een prima ballerina die verlieft word op de kroonprins van Rusland, het is natuurlijk een onmogelijke liefde omdat hij met een adellijk meisje moet trouwen.
Er is nog een man die onvoorwaardelijk van haar houd maar die kan eigenlijk niet tegen haar liefde voor de Kroonprins opboksen.
Na jaren van triomfen keert ze terug na Rusland waar ze uiteindelijk weggaat omdat de Tsaar haar dat beveelt want de Russische revolutie kan elk moment uitbreken.
Het einde zal ik niet verklappen, zoals ik al zei het is geen happy end maar laat je er niet door weerhouden want het is echt een mooi boek.


Tijdens een bezoek aan de Keizerlijke Balletacademie ontmoet Nikolai, de oudste zoon van de Russische tsaar het lieftallige danseresje Matilda Felixowna. Zijn hartstocht wordt onmiddellijk gewekt en ook het jonge meisje voelt zich onweerstaanbaar tot hem aangetrokken. Zo begint een door intense tragiek overschaduwde liefde.
Zijn afkomst en de wetten van de staat dwingen de kroonprins te trouwen met prinses Alice von Hessen. Op de dag dat Nikolai tot tsaar gekroond wordt vindt een speciale uitvoering plaats van zijn lievelingsballet 'Het Zwanenmeer'. Matilda, die inmiddels een gevierd ballerina geworden is danst voor hem zoals ze nog nooit heeft gedanst. Dan neemt een schip met rode zeilen haar mee en voert haar weg van haar geliefde vaderland en de man die zij met heel haar hart liefheeft.

Na vele jaren keert zij terug naar Rusland. V an de tsaar heeft zij lange tijd taal noch teken vernomen, maar dan plotseling zoekt hij haar op en smeekt haar Rusland zo spoedig mogelijk te verlaten. Het is de zomer van 1917.

Zo ontvlucht zij op het nippertje aan de bloedige revolutie waarbij de tsarenfamilie op zo'n afschuwelijke wijze aan zijn einde komt. Maar zal zij elders ooit nog vrede en geluk vinden?

mijn cijfer: toch wel een dikke 8, ondanks dat er geen happy end was :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2011, 09:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 aug 2010, 17:48
Stemming:
Moe
Berichten: 413
Woonplaats: Alphen aan den rijn
Nationale vlag:
Netherlands
oohh wat mooi,.
maar ik ben een gevoelig persoon en je zei al het geen happy end was
dus ik kan me nu al voorstellen dat ik ga huilen
van je samenvatting kan ik me voorstellen dat het soort boek is dat ik liever vermijd


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2011, 11:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
klinkt heel mooi!
mijn moeder had vroeger verschillende konsaliks in de bib staan, maar ben er eigenlijk nooit toe gekomen eens één te lezen...

ik hou ook van happy endings, maar af en toe mag er wel eens een ander tussen zitten, ik hou wel van tragische liefdes (zolang het mij maar niet overkomt... :wink: )


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling