Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 23:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 okt 2011, 20:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 14 mei 2010, 13:10
Berichten: 218
Ik had dit boek al lang in mijn kast staan maar kwam er steeds niet aan toe om hem te lezen, tot dat ik in de film: The Fast and the Furious 5 (raar, niet :razz: ) het woord Vaya Con Dios hoorde, ik heb opgezocht wat het betekende (ga met god) en toen dacht ik weer aan dit boek en ben ik begonnen met lezen.

Het is anders dan de normale historische romans omdat het boek een heel leven beschrijft van een man en een vrouw en laat ik daar nu net van houden. Hier lees je de gelukkige en de droevige tijden en dat is wat ik vooral de laatste tijd mis in de normale HR's. Soms is het heerlijk om alleen over de gelukkige tijden te lezen maar we weten allemaal dat niemands relatie altijd rozengeur en maneschijn is en ik erger me al langer dat je meestal niet verder kan lezen, ik hou er juist van om verder te lezen en je niet af te hoeven vragen hoe de kinderen opgroeien en hoe hun leven verder afloopt en dat maakte deze roman zo speciaal voor mijn, (+ de heldin heeft mijn naam: tessa! :roll: ) het is een echte aanrader als je het mijn vraagt!


Vaya Con Dios beschrijft het leven van Tess, een kindvrouwtje dat haar wellustige neef maar met moeite van het lijf kan houden en Gavin, een man die veel van het leven heeft gezien, maar nooit van de liefde. Ze worden samengebracht door de grootvader van Tess.

Hun leven en hun liefde wordt beschreven en getest tegen de kleurrijke achtergrond van California's vroege jaren, van de tijd van de Goudkoorts tot aan de Burgeroorlog en verder.

Het is een verhaal met een brede variëteit aan karakters: familie (directe en geadopteerd), vrienden, bekenden, schurken en historische figuren met in het centrum Tess en Gavin.

punt: 8+


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2011, 08:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Klinkt leuk, maaruh...heb het boek een paar jaar geleden al weggedaan..ongelezen! :oops: :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2011, 13:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Heb verschillende gelezen van Celeste de Blasis, deze ook, maar moet eerlijk zeggen dat ik m niet goed kan herinneren.
De boeken die ik gelezen heb vond ik gemiddeld, zo'n 7-7,5. Zeker niet slecht in ieder geval.
Moet nog steeds die zwanen-serie nog eens lezen. Die werden volgens mij wel goed beoordeeld hier.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2011, 16:26 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
De zwanen trilogie heb ik jaren geleden gelezen.
En ik vind het ook prettig om al het wel en wee van de personen te lezen.
( de goede en slechte tijden :wink: )
Dus deze zal ik ook maar eens pakken :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2011, 15:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 jan 2010, 17:25
Berichten: 336
Woonplaats: Groesbeek
Dit is een van de eerste boeken die ik heb gelezen en het behoord tot mijn een van mijn lievelingsboeken..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2011, 18:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb de boeken VAN HAAR OOK NOG ONGELEZEN STAAN

tOCH MAAR EENS EEN PAKKEN


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling