Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 21:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 sep 2011, 08:09 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Lied van verlangen (het boek bevat 4 verhalen)

- Judith McNaught : Een foto van een mooie dag
Het verhaal gaat over een fotografe die haar jeugdliefde terug ontmoet, en ze houdt nog steeds van hem. Het is een superromantisch verhaal; hun kus, hun eerste sinds zij volwassen is, is schitterend beschreven, om je vingers af te likken.
10/10

- Jude Deveraux: Open je hart
Een 30-jarige weduwe Karen die niet van plan is ooit te hertrouwen hunkert naar een baby. Haar baas Mac Taggert, die schijnbaar de ene verloofde na de andere slijt, zit momenteel even zonder en Karen grijpt haar kans. Het is een mooi verhaal, aangenaam om te lezen, een echt feel-good verhaal met een mooi einde. Het is een hedendaags verhaal dat ook tot de Montgommery/Taggert reeks behoort.
9/10

- Andrea Kane: Als de duisternis valt
Het verhaal speelt zich af in Engeland 1860, Eric, graaf van Farrington leidt een zeer teruggetrokken en eenzaam leven. Noelle, het dochtertje van zijn overleden zus groeit op bij pleeggezinnen die willen haar allemaal zo snel mogelijk kwijt willen omdat ze haar onhandelbaar vinden. Noelle is dan ook een zeer ongelukkig meisje. Tot Eric kennismaakt met Brigitte, hij ziet in haar dé oplossing voor zijn probleem en hij trouwt onmiddellijk met haar. Aardig verhaal, Noelle is te slim om nog net geen 4 jaar oud te zijn, dat kwam dan ook nogal ongeloofwaardig over. Wat zowel Eric, Brigitte en Noelle met elkaar gemeen hebben is dat ze allen behoefte hebben aan liefde en aan elkaar.
7,5/10

- Judith O’Brien: Vijf gouden ringen
Schooljuf Emma belandt na het dragen van een oude gouden ring in 1832, daar heeft ze een echtgenoot, Michael. Dit verhaaltje stelt niet zoveel voor, wat er gebeurt stelt een kerstmirakel voor. Het einde, wanneer ze terug in het heden is, is veel te kort beschreven. Dit kon beter
6/10


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2011, 08:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Het lijkt me vaak dat de verhalen in een anthologie steeds minder worden naarmate ze verder naar achter staan in het boek. Dit boek vormt daar zo te zien geen uitzondering op.
Als ik een anthologie lees, dan begin ik steevast met het laatste verhaal.



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2011, 09:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Ik heb het boek vorige maand gelezen en ben het helemaal met je beoordelingen eens. Het verhaal van Judith McNaught vond ik vooral erg mooi. Wist je dat het boek "Die eindeloze nacht" een vervolg op dit verhaal is? Het gaat over Diana, haar zus. Ook een erg mooi verhaal!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011, 09:04 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Saskia schreef:
Ik heb het boek vorige maand gelezen en ben het helemaal met je beoordelingen eens. Het verhaal van Judith McNaught vond ik vooral erg mooi. Wist je dat het boek "Die eindeloze nacht" een vervolg op dit verhaal is? Het gaat over Diana, haar zus. Ook een erg mooi verhaal!


Dat is weer een boek waarnaar ik eens op zoek moet gaan, ik wis niet dat het van een reeks was
Is het ook gewoon een roman? Geen thriller ofzo, want die lees ik niet

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011, 17:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Martine schreef:
Saskia schreef:
Ik heb het boek vorige maand gelezen en ben het helemaal met je beoordelingen eens. Het verhaal van Judith McNaught vond ik vooral erg mooi. Wist je dat het boek "Die eindeloze nacht" een vervolg op dit verhaal is? Het gaat over Diana, haar zus. Ook een erg mooi verhaal!


Dat is weer een boek waarnaar ik eens op zoek moet gaan, ik wis niet dat het van een reeks was
Is het ook gewoon een roman? Geen thriller ofzo, want die lees ik niet

groetjes
Martine


Hoi het is een roman en ik ben er nog steeds blij mee dat het verhaal van hun hier nog wat verder wordt verteld, in Die eindeloze nacht vond ik het al romantisch :382:
En verder ben ik het ook eens met de beoordeling van Martine

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2011, 22:34 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Je kunt info over het boek vinden op chasing dreams. Daar staat niet op dat dit een vervolg is maar dat is het wel.

http://www.chasingdreams.nl/mcnaught-ju ... aught.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2011, 12:56 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2006, 09:57
Berichten: 779
@Martine, het beschreven boek heb ik jaren geleden van mijn moeder via ECI gekregen. Schijnbaar heeft ze toen een beetje in de smiezen gekregen dat ik McNaught wel een goede schrijfster vond. Want een tijdje daarna kreeg ik weer een ECI boek van haar, nu het boek van Diane :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2011, 13:00 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2006, 09:57
Berichten: 779
Het valt me met de tijd ook op dat in veel hedendaagse romans (/thrillers) van Judith McNaught kleine of grote verwijzingen zitten naar karakters uit een van haar andere boeken. Maar dat de boeken niet echt als vervolgen of dergelijk gepresenteerd worden.

Zo zijn de Echo van de Eenzaamheid, Verscheurd door het verleden, Gefluister in de nacht, Ademloos en Fatale nacht met elkaar te linken. Het zijn met name Matt en Meredith Farrell uit Echo van de Eenzaamheid die direct of indirect in de andere boeken voorkomen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 okt 2011, 07:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Dit is het enige boek van McNaught dat ik tot nu toe gelezen heb, over de andere verhalen kan ik dus (nog) niet meepraten.
Ik heb er al wel enkele gekocht van deze schrijfster, maar nog niet de tijd gehad om ze te lezen.
Door die onderlinge linken met elkaar denk ik dat ik toch maar wacht tot ik er wat meer heb om echt te beginnen lezen. Ik lees graag zulke verhalen achter elkaar.

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2011, 08:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2006, 09:57
Berichten: 779
Je kunt de boeken goed apart van elkaar lezen. Wel is het handigst om dan met Echo van de Eenzaamheid te beginnen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2011, 13:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
McNaught is erg goed
Echo Van De Eenzaamheid en Verscheurd Door Het Verleden vond ik geweldige boeken.
En die anderen zijn ook echt goed. :D

Echt het lezen waard, Martine :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling