Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 26 apr 2024, 08:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 08:34 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Nooit gedacht dat een recensie moeilijk zou zijn, maar toch is dit zo.
Het is natuurlijk heel anders als je een boek van iemand leest, die zijn ziel en zaligheid erin heeft gelegd en met zweet in haar handen afwacht totdat iemand iets zegt.

Geheel onbevangen ben ik beginnen te lezen en vreselijk, maar ik heb gelet op de stijl, de zinnen, omschrijvingen etc. (en dat is Hanny schuld!!)
Dat doe ik normaal nooit. Een boek moet je meteen in de greep hebben en dan zijn taaltechnische zaken niet aan de orde. Toch heb ik er deze keer wel op gelet.

Mijn oordeel:
Een goed boek :382:
Een fijn verhaal dat lekker leest, prima in elkaar steekt en een prachtige geschiedenis vertelt tussen Elise en Malcolm.
Prettige karakters, hoewel ze naar mijn smaak te braaf zijn.
Erotiek is wel aanwezig, maar op de schaal van Christy een klein 4tje. Te braaf, te weinig en te summier omschreven. Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening, want het is alom bekend dat ik van een stevige dosis seks hou.

Het grootste compliment dat ik Suzanne kan geven, is dat ik haar stijl en inhoud vergelijk met Lynn Kurland. Zij schrijft mooi, maar braaf.

Uit ervaring weet ik dat het een schrijver niet interesseert of haar boek verkocht wordt, maar dat ze vreselijk graag wil dat haar werk gelezen wordt.

Om Suzanne op weg te helpen, wil ik het boek in de "uitleen" bieb gooien.
Degene die het wil lezen, mag een seintje geven, met dien verstande dat het door wordt gestuurd naar de volgende.

Oh..., en Suzanne: Geen kinderboeken aub. Je bent geknipt voor historisch werk. :wink:

Chris


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 11:00 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Je lessen van Hanny hebben je lees plezier beinvloed hahaha.
Mss als er meer erotiek is zat dat je niet op de schrijfstijl had gelet........
Ik hou wel wat een dosis erotiek ,maar eigenlijk ben ik heel braaf ( zo zie ik er ook uit,toch :wink: )

Ik wil dit boek graag van je lenen.
En beloof dat je het sneller terug hebt dan de geleende dvd's :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 11:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Het komt richting Friesland :382:

Ondanks mijn "gemis" aan seks, is het een heel goed boek, Romkje.
Ik ben nu eenmaal mijn eigen scenes gewend :?

Ik heb het met veel plezier gelezen en wat Hanny betreft..., die zit in mijn hersens (en hartje) genesteld en gaat er nooit meer uit :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Christy bedankt
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 18:02 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 26 jul 2011, 15:21
Berichten: 25
Woonplaats: Kalmthout
Hoi Christy,

Bedankt, bedankt. Ik ben erg blij met je reactie. Ik heb inderdaad mijn ziel en zaligheid in het boek gestopt dus ik ben erg blij met je oordeel: een goed boek. Ik ken Lynn Kurland gek genoeg niet (en ik heb echt veel historische romans in mijn boekenkast staan), maar ik neem aan dat het een compliment is...

Ook fantastisch dat je mijn boek braaf vindt, want uit mijn omgeving heb ik ook teruggekregen dat er wel 'veel seks' in zit. Zo zie je maar weer. Wat lief dat je het wilt uitlenen, want ja, ik wil inderdaad dat mijn boek alleen maar gelezen wordt. Ik moet jouw boek nog bestellen, maar dat ga ik zeker snel doen. En dan mail ik je mijn recensie. Ben benieuwd, zal vast rode oren krijgen...

Hartelijke groet,

Suzanne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Lynn Kurland
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 18:19 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 26 jul 2011, 15:21
Berichten: 25
Woonplaats: Kalmthout
Hoi Christy,

Toch even gekeken op bol.com en ja, ik heb wel degelijk een boek van Lynn Kurland, namelijk Heb me lief. En wat ik zo knap vond van haar boek is de manier waarop ze haar personages neer weet te zetten.
Dus bedankt voor het compliment.

Groetjes,

suzanne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 18:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Mijn compliment is ook welgemeend Suzanne.
Ik vind Kurland een emotie-schrijfster, iemand die je raakt.

Jouw Elise en Malcolm zijn zulke personen, mensen die je raken.
Dus...jouw karakters zijn absoluut :382:

Nu nog een flinke portie "stevige" erotiek erin en ik ben helemaal verkocht :mrgreen:

Trouwens, de reacties uit je omgeving komen vast en zeker van grijze muizen en degelijk getrouwde echtgenotes.
Mensen die in in hun fantasie een spetterend seksleven hebben en beseffen dat het altijd bij "dromen van" zal blijven.
Ik herken die types.

Chris

p.s. ik stuur je een pb'tje met een aantal erotische scenes uit mijn boeken. Misschien begijp je dan wat ik bedoel :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 18:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Eh...stuur me even je mailadres, want dat ben ik weer kwijt :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 18:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ik zou het graag lenen, als Romkje het uitheeft uiteraard, omdat de prijs nog steeds een knelpuntje is.

Als het boek me bevalt, en jouw mening komt zeer positief over Christy, koop ik het alsnog. Maar ik wil het eerst zeker weten. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 19:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Lieverd,

Als het goed is, is het boek morgen in Sneek, dus...mail Romkje maar.
Ik vind het prima.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 19:43 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Ariel schreef:
Ik zou het graag lenen, als Romkje het uitheeft uiteraard, omdat de prijs nog steeds een knelpuntje is.

Als het boek me bevalt, en jouw mening komt zeer positief over Christy, koop ik het alsnog. Maar ik wil het eerst zeker weten. :wink:


Als ik het uit heb stuur ik het boek naar jou door. :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 sep 2011, 21:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Romkje. schreef:
Ariel schreef:
Ik zou het graag lenen, als Romkje het uitheeft uiteraard, omdat de prijs nog steeds een knelpuntje is.

Als het boek me bevalt, en jouw mening komt zeer positief over Christy, koop ik het alsnog. Maar ik wil het eerst zeker weten. :wink:


Als ik het uit heb stuur ik het boek naar jou door. :382:


Helemaal fantastisch :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2011, 08:35 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 26 jul 2011, 15:21
Berichten: 25
Woonplaats: Kalmthout
Hoi Christy,

Ik heb je een mail gestuurd voor mijn mailadres.

groetjes,
suzanne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2011, 15:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Een mooi verhaal , Malcom is een trotse man en zeer eigenwijs.
Elise is een vrouw die zich goed weet te redden.
Er zijn de nodige onduidelijkheden tussen deze 2 personen en hun liefde voor elkaar is niet altijd even duidelijk.

Het zijn mooie personages ,toch kreeg ik niet het gevoel bij beide wat ik graag heb bij de hoofdpersonen uit een boek.
Ik lees het verhaal en vind het een leuk verhaal .
Maar het gevoel blijft uit.
Ze gaan niet "leven "in mijn hoofd en dan heb ik toch nodig om helemaal op te gaan in een verhaal.

Romkje .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2011, 16:53 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 26 jul 2011, 15:21
Berichten: 25
Woonplaats: Kalmthout
Hoi Romkje,

Bedankt voor je reactie. Het is jammer dat mijn personages voor jou niet zijn gaan leven. Misschien past mijn schrijfstijl niet bij jou, wie weet. Ik heb inmiddels wel geleerd dat het onmogelijk is een boek te schrijven dat iedereen aan spreekt. Toch fijn om te horen dat je het een mooi verhaal hebt gevonden.

Groetjes,

Suzanne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 sep 2011, 17:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Suzanne schreef:
Ik heb inmiddels wel geleerd dat het onmogelijk is een boek te schrijven dat iedereen aan spreekt.



Daar heb je gelijk in.
Ik denk ook niet dat het doel was toen je dit boek schreef.
Wellicht ben ik minder enthousiast ,maar ik heb op bol.com gezien dat je vele fans hebt :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling