Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 29 maart 2024, 08:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 07:37 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Schotland, 1884. De tienjarige Madeleine heeft een gelukkige jeugd, maar ze ziet dat haar moeder Rose een melancholisch verlangen heeft om terug te keren naar de kleur en warmte van Eden, haar thuis op Jamaica.

Madeleine’s vader dient in het leger en wanneer haar moeder op het punt staat te bevallen van haar zusje, is er verder niemand in de buurt. Ze helpt haar moeder door de instructies uit een handboek voor te lezen, en samen brengen ze zo Sophie ter wereld.

Na deze ingrijpende gebeurtenis verandert haar leven volledig, want die nacht overlijdt haar moeder. Met het handboek erbij neemt Madeleine de zorg voor de pasgeboren Sophie op zich... Pas een week later worden ze opgehaald door een verre nicht en gaan de zusjes mee naar Londen.

Tien jaar later weten Madeleine en Sophie, die ziekelijk is, amper te overleven in Londen. Madeleine sluit een verstandshuwelijk, waardoor ze de kans krijgen naar Jamaica te verhuizen. Eindelijk zal ze zien wat haar ouders daar achterlieten. Maar zij en Sophie raken verstrikt in koloniale tegenstellingen, duistere obsessies en de geheimen van haar familie en de liefde.

Tegen de achtergrond van in verval geraakte suikerplantages en zwoele hitte wordt in deze meespelende historische roman de geschiedenis ontrafeld van Britse families in het koloniale Jamaica.


Dit is het eerste deel van de Eden -trilogie.
Deel 2 vond ik in de kringloop en na een kijkje op de site boekbeschrijvingen zag ik dat ik eerst op zoek moest naar deel 1.
Dus vorige week besteld via bol.
En daar ben ik blij om .
Wat een geweldig boek !!
Een verhaal die je helemaal mee neemt naar de wereld van Madeline.
Vanaf het begin leef je met haar mee,dan is ze nog maar 10 jaar en komt in een heftige situatie terecht.
Ook de andere personen komen goed tot "leven "in het verhaal.
Deel 2 "vuurvlinders"gaat met over haar zusje Sophie.
Ben reuze benieuwd dus daar ga ik vandaag in beginnen.

Romkje 19 -10-2010.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 09:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Leuke beoordeling! :382: Maaruh...is er nog wel een beetje vrolijkheid in het boek? :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 10:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
klinkt goed... :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 11:20 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Saskia schreef:
Leuke beoordeling! :382: Maaruh...is er nog wel een beetje vrolijkheid in het boek? :shock:


Nou eh ,voornamelijk toch wel veel ellende .
Maar daar hou ik wel van :wink:
Wel een happy end :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2010, 15:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Michelle Paver vind ik keigoed, als kinderboekenschrijfster (ik heb Torak en Wolf versleten) maar ook als volwassen schrijfster. Heb de tand van de slang gelezen, prachtig.

Ook deze vind ik mooi.

Michelle Paver heeft de gave om beeldend te schrijven zonder te langdradig te worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling