Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 18 apr 2024, 14:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 jul 2010, 21:31 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 17:14
Berichten: 2538
Woonplaats: Aalsmeer
South-Carolina, 1836. Het leven van de aantrekkelijke, eigenzinnige Cathy Barclay neemt een dramatische wending wanneer zij in één klap haar familie én haar vermogen verliest. Te trots om onder deze omstandigheden het huwelijksaanzoek van de rijke, aantrekkelijke Bradley Randall te accepteren, verbrandt ze al haar schepen achter zich en vertrekt naar het Noorden, om daar haar geluk te beproeven.
In de gevaarlijke straten van het negentiende-eeuwse New York brengen bittere armoede en barre levensomstandigheden Cathy tot aan de rand van de afgrond. Maar de berooide zuidelijke schone verloochent haar afkomst niet en vecht voor een nieuw bestaan, voor het thuis dat ze verloor, en voor de liefde van die ene man die haar gelukkig kan maken.

Judith Court schreef een grootse historische roman over trots en idealen, over het gevecht van een sterke vrouw voor een beter leven, maar vooral over de liefde van twee mensen die voor elkaar bestemd zijn.


Een prachtig verhaal over een sterke jonge vrouw die alles verliest en niet voor de gemakkelijkste weg kiest. Ze is een tikkeltje eigenwijs en komt daardoor gigantisch in de problemen. Van een rijke dame die opgroeit op de plantage van haar oom en tante verandert ze in een vrouw die moet vechten om te overleven. Ze komt terecht in de goot van New York en leert de andere kant van het leven kennen.

Cathy is een ongelofelijk sterke vrouw die veel te verwerken krijgt. Maar iedere keer ziet ze kans om te overleven.
Bradley is gewoon een heerlijke vent, die Cathy de ruimte geeft om te doen wat ze moet doen en gewoon op haar blijft wachten. Ondertussen is hij op de achtergrond toch steeds aanwezig of lost hij problemen op.

Goed verhaal, een echte aanrader.

Cijfer: 8

Helene d.d. 18-07-2010


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 14:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Oja, dit was mijn eerste historische roman die ik las en ik vond het een geweldig verhaal!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 17:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Dit boek heb ik ook gelezen en vond het ook prachtig
Maar weet je dat ik altijd het idee had (heb) dat dit andere soort historische romans zijn als waar hier op het forum gemiddeld genomen over gesproken wordt
Maar deze heb ik dus wel gelezen en ik heb het nog heel lang jammer gevonden dat ze niet meer geschreven heeft. Of ondertussen misschien wel, het is al weer jaren geleden dat ik dit boek heb gelezen

groeten lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 jul 2010, 09:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ken ik niet, maar deze lijkt me wel heeel goed :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jul 2010, 08:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2006, 09:57
Berichten: 779
Het is al weer een tijd geleden, maar dit boek heb ik meerdere keren gelezen. Op een of andere manier vergeet ik elke keer de titel en de schrijfster. En onthoud ik alleen dat de schrijfstersnaam met een C begint :D

Leuk boek!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling