Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 21:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 jul 2010, 20:08 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2008, 23:42
Berichten: 52
Woonplaats: Almere
Het boek begint veel belovend, met veel vaart en humor.
Maar al gauw begint het een geschiedenis boek te worden.
Het speelt zich af in Schotland in 1645 en prins Charles probeert met de Jacobieten in eerste instantie Schotland te bevrijden van de Engelsen, maar uiteindelijk wilde hij over allebei de landen heersen.
Omdat ik het boek tijdens mijn vakantie las, had ik hier geen zin en ik heb het boek weggelegd.
Ongeveer vier weken na mijn vakantie heb ik het boek weer opgepakt en ben er weer verder mee gegaan.
Het verhaal wordt vlot verteld. De humor wordt minder, wel zit er in dit boek voldoende erotiek. Echter de wreedheid van de Engelsen wordt uitvoerig beschreven, net zo als de slag van Culloden. Dit had voor mij betreft minder gemogen.

Hoewel ik het een redelijk tot goed boek vond, zal ik het niet gauw opnieuw lezen.

Marja, 13 juli 2010


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 jul 2010, 20:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Tja, dit wist ik al :? Ik heb hem ook niet uitgelezen,......
verschrikkelijk vond ik hem,...worden,.....

In het engels is ie dus net zo erg! :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2011, 11:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 sep 2011, 09:51
Berichten: 647
Woonplaats: Dedemsvaart
wat hier boven beschreven wordt klopt.
het begon goed en dan gaat het teveel over oorlog voeren, ik snap wel dat het historisch gezien moet kloppen maar teveel is ook niet altijd goed.
de erotiek had van mij meer gemogen om het verhaal spannend en om bij te blijven in het verhaal . sommige passage"s heb ik snel doorgelezen dat is jammer van dit boek.
cijfer -7.5

ps ze mogen haar volgende boek ook weleens gaan vertalen

Karin


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 mei 2013, 20:04 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
Het heeft mij ook wat tijd gekost om het uit te lezen, gewoon door het feit dat vooral het oorlog voeren de boventoon speelt.
Het is op een realistische manier geschreven, je bevindt je écht óp het slagveld. The Scotsman shrijft achterop het boek: Elegant en sensueel....nou, diegene die dat zo heeft beoordeeld moet het zeker opnieuw lezen!
Het is een historisch avontuur waar niet alleen de vonken vanaf springen, maar vooral de lichaamsdelen...
Het heeft mij meegevoerd naar het vroegere Schotland/Engeland, voelde net als Braveheart. Ik word daar altijd verdrietig van, al dat menselijk leed in zo'n oorlog. Het laatste deel is ook wel verrassend, het geeft weer enigszins een positief einde aan het verhaal.

Beoordeling: 7,5


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling