Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 10:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 20:37 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Auriane, dochter van het licht
Oorspronkelijke titel The light bearer
Eerste uitgave 1994
ISBN 90-225-2066-8
Uitgever De Boekerij


Haar naam is bekend tot over de grenzen van het decadente keizerrijk Rome. De strijd voor haar volk is legendarisch. Haar liefde onmogelijk.
De koude, grimmige voorjaarsnacht wordt verscheurd door wolvengehuil. In de primitieve hut van Baldemar, krijgsheer der Chatten, wordt een dochter geboren. Haar naam is Auriane. De hogepriesteres voorspelt dat het kind een veelbewogen leven zal leiden. Onheil en overwinning zullen elkaar afwisselen. Auriane is voorbestemd krijgsvrouwe te worden en haar volk langs het pad der duisternis te leiden.

De hogepriesteres schenkt Auriane een machtig amulet dat haar moet beschermen tegen de mysterieuze krachten die haar leven zullen beheersen. Auriane groeit op tot een felle, trotse jonge vrouw. Maar na een dramatische gebeurtenis ziet ze zich gedwongen haar volk te verlaten en ten strijde te trekken. De duistere voorspellingen, gemaakt bij haar geboorte, komen uit.

De verhalen over Aurianes roemruchte daden worden tot in Rome doorverteld. Daar vinden ze een gewillig oor bij Marcus Julianus, een fameuze staatsman, wiens lot onverbrekelijk is verbonden met dat van Auriane. Verstopt onder zijn prachtige gewaden draagt ook Marcus een amulet – identiek aan het amulet van Auriane...

Auriane is een groots epos over de fascinerende, rijke wereld der Germanen, en de corruptie en decadentie van het Rome ten tijde van keizer Nero. Een verhaal over een dappere, eigenzinnige heldin die weigert zich te onderwerpen in een door mannen gedomineerde wereld.

Ik heb werkelijk genoten van dit boek.
Ik was eigenlijk van plan hem weg te doen, omdat ik hem eigenlijk veels te dik vond en dacht dat er niet veel aan zou zijn.

Maar tot mijn verrassing ging ik er gaande weg steeds meer in het verhaal op. De hoofdpersonen worden op een gegeven zou eigen .

Er wordt ook veel verteld over de oude gebruiken en het oude geloof (de riten, de runen, de wapens, goden enz...en hoe het oude bloeddorstige Rome was.
De machtsmisbruik van de keizer enz
Je leest ook over de gevechten in het Colloseum. Doet een beetje denken aan de film Spartacus :wink:
Het verhaal erg spannend en boeiend geschreven zonder dat je de geschiedenis opgelegd krijgt.

Het boek staat ook bol van de onverwachte wendingen.
Ik las op cd dat ze 12 jaar aan dit boek gewerkt heeft.

Nou een pluim :382: voor deze dame, een boek om niet gauw te vergeten.
En ondanks de bloederige epozen toch een happy end krijgt.

Sonja 13-04-2010


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 21:34 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 24 aug 2009, 09:09
Berichten: 76
Leuke beoordeling..
Maar precies toch niet echt mijn ding.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010, 07:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Hij lijkt mij ook goed ,maar net als jij vind ik het ook zo'n dik boek.
Maar ik ga hem zeker lezen :D

Mooie beoordeling :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010, 08:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
klinkt heel mooi! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010, 08:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 08:20
Berichten: 622
Woonplaats: Amsterdam
ik heb dit boek ongeveer 15 jaar terug gelezen en staat sindsdien in mijn top 10!
Dit boek had zoveel indruk bij mij achtergelaten, net als Sacajawea.

Auriane is een vrouw met ballen en maakt ontzettend veel mee.
Gedetailleerder kan ik niet meer vertellen, ben veel vergeten, maar ik weet wel dat ik het een topboek vond..

Tijd om het weer eens te herlezen dus... Bedankt sonja voor de herinnering en de mooie beoordeling :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010, 09:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 jan 2010, 17:25
Berichten: 336
Woonplaats: Groesbeek
Ik heb dit boek een tijd terug al gelezen en ben het er mee eens dat het een prachtig boek is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010, 15:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
ik ga hem wel eens bestellen denk ik ... In het engels is ie 800 pagina's . :shock: dus het zal wel een tijdje duren tot ik hem effectie lees :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2011, 22:44 
Offline
Nieuw Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 03 jun 2010, 19:46
Stemming:
Blij
Berichten: 16
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Nationale vlag:
Netherlands
Tijdje geleden gelezen en heb hem direct bij het nacht kastje van mijn moeder gelegd. Dat zal ze vast waarderen.
Erg mooi verhaal, ik hou wel van heldinnen :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 feb 2012, 16:08 
Offline
Nieuw Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 02 jan 2012, 19:39
Berichten: 14
Woonplaats: weidum
Nationale vlag:
Netherlands
pff hij staat nog steeds in de kast. ben er een keer in begonnen en ik kon er niet doorkomen. Ik ga het nu toch nog eens proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 feb 2012, 09:14 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 18 nov 2004, 03:13
Berichten: 417
Nationale vlag:
Belgium
Bij mij staat hij ook in de kast ... moet alleen nog de tijd hebben het aan het boek te beginnen ... de dikte is nogal overweldigend :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2012, 10:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
ik heb hem ook nog steeds niet gelezen. hoop echt dat het vervolg ook in het nederlands vertaald zal worden. want anders is het zo jammer dat je niet weet hoe het afloopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 apr 2012, 23:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
monique1970 schreef:
ik heb hem ook nog steeds niet gelezen. hoop echt dat het vervolg ook in het nederlands vertaald zal worden. want anders is het zo jammer dat je niet weet hoe het afloopt.


Het vervolg is niet noodzakelijk hoor, het verhaal ( boek is echt af ) maar je kan bij elk boek wel een verhaal erna vertellen :wink:

Mvg, Sonja


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 apr 2012, 10:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 03 apr 2007, 11:40
Berichten: 144
Nationale vlag:
Netherlands
Klinkt als een prachtig boek!

Ik ga m eens zoeken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 apr 2012, 12:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Sonja schreef:
monique1970 schreef:
ik heb hem ook nog steeds niet gelezen. hoop echt dat het vervolg ook in het nederlands vertaald zal worden. want anders is het zo jammer dat je niet weet hoe het afloopt.


Het vervolg is niet noodzakelijk hoor, het verhaal ( boek is echt af ) maar je kan bij elk boek wel een verhaal erna vertellen :wink:

Mvg, Sonja



Als er meerdere boeken zijn geschreven wil jij dan niet graag weten hoe het verder gaat? Ik ben wel benieuwd hoe hun levens verder gaan lopen. Het vervolg heet in het engels Lady of the light. Het blijft in elk geval ontzettend jammer als er een of meerdere delen niet worden vertaald. Waarom dan alleen het eerste deel? Vind ik niet eerlijk tegenover de lezers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 apr 2012, 23:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
monique1970 schreef:
Sonja schreef:
monique1970 schreef:
ik heb hem ook nog steeds niet gelezen. hoop echt dat het vervolg ook in het nederlands vertaald zal worden. want anders is het zo jammer dat je niet weet hoe het afloopt.


Het vervolg is niet noodzakelijk hoor, het verhaal ( boek is echt af ) maar je kan bij elk boek wel een verhaal erna vertellen :wink:

Mvg, Sonja



Als er meerdere boeken zijn geschreven wil jij dan niet graag weten hoe het verder gaat? Ik ben wel benieuwd hoe hun levens verder gaan lopen. Het vervolg heet in het engels Lady of the light. Het blijft in elk geval ontzettend jammer als er een of meerdere delen niet worden vertaald. Waarom dan alleen het eerste deel? Vind ik niet eerlijk tegenover de lezers.


Bij sommige boeken dan is er gewoon geen bevredigend einde en weet je gewoon dat er een vervolg komt, maar ik vond dit boek gewoon af. ( mocht ook wel na zo,n dikke pil :wink: )Mocht er ooit een vertaald 2e deel komen dan koop ik hem wel


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling