Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 19 apr 2024, 13:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 apr 2010, 08:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 jan 2010, 17:25
Berichten: 336
Woonplaats: Groesbeek
Het waargebeurde levensverhaal van Cynthia Ann Parker, het blanke meisje dat een trotse Comanche werd. In 1836 werd ze op negenjarige leeftijd door de Comanche-indianen ontvoerd. Ze leerde hun leefwijze respecteren en begrijpen, trouwde met één van hun leiders en werd in alle opzichten - met uitzondering van haar blonde haren en blauwe ogen - een echte Comanche

Het verhaal gaat eigenlijk over het leven en de ondergang van de indianen verweven met het verhaal van Naduah en Noconi. Het is dus geen luchtige liefdesroman.
Het boek heeft me gepakt van het begin tot het eind.
Voor de mensen wie er niet tegen kunnen, er worden geregeld martelingen beschreven. Gruwelijk maar wel passend in het verhaal.

Heb aan het eind een traan gelaten voor zowel Naduah en Noconi als het lot van de indianen.

Het boek krijgt van mij een 9. Een echte aanrader.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2010, 09:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
OOOh deze heb ik ook en wil ik graag lezen....zit alleen telkens tegen alle die blz aan te hikken :oops:

Toch maar snel uit de kast pakken :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2010, 20:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Oh, ik vind indianenverhalen verschrikkelijk. Voornamelijk omdat ik in romans van een happy ending hou en tja, met die indianen liep het niet zo goed af. :? Mocht ik het boek ooit tegenkomen dan mag één van de andere forumleden het van me hebben. :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2010, 21:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Loopt het met die 2 wel goed af?

Een verhaal mag best ellende bevatten . maar het moet toch wel een happy end hebben :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010, 09:37 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 jan 2010, 17:25
Berichten: 336
Woonplaats: Groesbeek
Sonja schreef:
Loopt het met die 2 wel goed af?

Een verhaal mag best ellende bevatten . maar het moet toch wel een happy end hebben :wink:


Nee, het verhaal heeft geen happy ending.
Hoewel ik normaal gesproken boeken vermijd die slecht aflopen is dit boek echt de moeite waard om te lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 apr 2010, 17:55 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Marion schreef:
Sonja schreef:
Loopt het met die 2 wel goed af?

Een verhaal mag best ellende bevatten . maar het moet toch wel een happy end hebben :wink:


Nee, het verhaal heeft geen happy ending.
Hoewel ik normaal gesproken boeken vermijd die slecht aflopen is dit boek echt de moeite waard om te lezen.


Ik heb deze niet in mijn bezit, maar als ik hem eens voor weinig tegen kom neem ik hem mee :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling