Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 19:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 maart 2010, 15:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Weerloos van Kim Moelands

Tja, wat moet ik hier nu over vertellen.
Ik zal het puntsgewijs doen.

1. Laat ik voor op stellen dat ik nooit een roman lees die in de “Ik” vorm is geschreven. Dit betekent dus dat ik een grote uitzondering heb gemaakt.
2. Naar aanleiding van Lady Skye’s reactie heb ik, en andere CD’ers, deze roman besteld, omdat we natuurlijk allemaal heel nieuwsgierig waren naar het thrillereffect, maar vooral naar die SM scènes en die ruige seks.
3. Misschien klinkt het nu heel hard wat ik zeg, maar lady Skye, je bent nog behoorlijk groen op het gebied van “erotiek in een roman”, want ik heb het boek uit en zit nog te wachten op die heftige scènes… (Small doet het beter…)
4. Het thrillereffect: Ik wil niets verklappen, maar het einde was voor mij al bekend toen ik aan deel 3 van het boek begon. Het was voorspelbaar.
5. Het was wel een boek dat ik niet terzijde kon leggen, ik moest weten of die ontzettende stomme trien (ik kan haar niet anders noemen) nu eindelijk inzag dat ze zo vreselijk werd gemanipuleerd.
6. Telkens dacht ik: welk normaal denkend persoon laat zich in 2010 bijna wurgen en mishandelen, enkel voor de kick van goeie seks, terwijl ze dit niet eens wil.
Als voorbeeld, de ontmaagding van haar anus! Interessante scène. Zij liet het toe omdat hij het zo lekker vond, terwijl zij er van walgde. Er waren meer van die fragmenten en ik dacht steeds: In hemelsnaam kind toch, wordt eens wakker!
7. Misschien ben ik te nuchter en het zal wel mijn leeftijd zijn.
8. In HR’s is het een feit dat onschuldige maagden zich overgeven aan dominante mannen, dat is net de charme van dat soort verhalen. Als lezer weet je dit en je geniet uiteindelijk van “happy-ends”.
Weerloos is een boek dat zich in deze tijd afspeelt (gezien het feit dat Susan Boyle werd genoemd) en dan denk je ook heel anders over de inhoud.
9. Je vergelijkt het met jezelf, je eigen karakter, je opvoeding, noem maar op en dan ga je je inderdaad behoorlijk ergeren aan het gedrag van de hoofdpersoon.
10. De schrijfstijl was trouwens heel goed. Kim Moelands KAN schrijven.
11. Het allerbeste aan het boek waren de pagina’s die Stefaan vertelde. Briljant gevonden.
12. Het is een boek dat je een keer moet lezen, maar het is geen boek dat ik ooit gekocht zou hebben als ik het “zomaar” ergens tegen kwam.


Ondanks mijn genoemde punten, vond ik het een goed boek en gezien de foto op de achterflap betreft het een hele jonge schrijfster. Ik heb groot respect voor haar vertelkunst en ik weet zeker dat we meer van haar horen.
Alleen is het niet mijn genre, maar dat is puur persoonlijk.

Trouwens…de psychopaat heette Stefaan Sanders….
(wat moet ik daar nu nog op zeggen…)

Ik heb het boek gekocht en stuur het volgende week naar Annemiek.
Indien er mensen zijn die het graag willen lezen, geef Miek maar een berichtje en dan mag het, wat mij betreft de “Uitleenbieb” in.
Het is geen boek wat ik zonodig in mijn kast moet hebben.

Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 maart 2010, 16:20 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Stefaan SANDERS, hoe is het mogelijk! :mrgreen:

Ik ben erg benieuwd, aangezien ik ook niet houd van de ik-persoon in een boek. Ik zal proberen om er zonder oordeel in te gaan, want wanneer ik hier op af ga, is het wat mij betreft ook een beetje over... :oops:
Lijk op mijn digi-mama denk ik. :wink:
Maar goed, we zullen zien.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling