Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 10:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 nov 2009, 18:33 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 24 aug 2009, 09:09
Berichten: 76
Engeland, 1249. Als Lord Warewick zijn hand tegen zijn dochter opheft, duikt de jonge Gillian angstig in elkaar. Wanhopig denkt ze aan de enige die haar tegen haar vader in bescherming nam, haar overleden broer William. En wie neemt het nu voor haar op?

Alsof Gillians leven al niet moeilijk genoeg is, biedt de door iedereen gevreesde Lord Christopher Blackmour haar vader aan om met Gillian te trouwen. Voor Gillian stort de wereld in: hoe kan ze leven met de Draak van Blackmour?

In het kasteel van Blackmour treft ze een in zichzelf gekeerde echtgenoot aan, die niets met haar te maken wil hebben. De doodsbange Gillian begrijpt er niets van: waarom heeft de zwijgzame, knappe Christopher haar in vredesnaam ten huwelijk gevraagd, als hij haar niet eens een bilk waardig gunt?

Cristopher is woedend op zichzelf dat hij William op diens sterfbed heeft beloofd voor zijn zus te zorgen. Ooit had hij zich voorgenomen nooit meer van een vrouw te houden, maar de kwetsbare Gillian maakt meer los in Cristopher dan hij durft toe te geven.


Een goed boek dat vlot leest en niet begint te vervelen.

Christopher vond ik wel een leuk personage, hij is een sterke en trotse man, die buiten zijn kasteelmuren gevreesd wordt, maar die door zijn blindheid zichzelf minder waard vindt. Eerst wil hij niet trouwen en durft hij zijn hart niet open te stellen voor de liefde maar uiteindelijk wordt hij de ideale echtgenoot.

Gillian daarentegen is nerveus, angstig en ze huilt voor het minste, doorheen het verhaal wordt ze wel dapperder en gaat ze op haar strepen staan maar toch vond ik dat ze nergens als een sterk personage overkomen.

De meeste nevenpersonages zijn heel leuk, zoals Jason en Colin, ze staan steeds klaar voor Christopher hoewel die dat niet altijd op prijs stelt en hen vaak afblaft, toch blijven ze hem toch steunen.

Er zit genoeg humor in het boek, genoeg om af en toe een glimlach op je mond te toveren. Qua erotiek laat de schrijfster heel veel aan de verbeelding van de lezers over.

Kortom: geen slecht verhaal, er werd alleen een beetje te veel gehuild.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009, 22:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Deze heb ik ook gelezen, vond hem geloof ik wel aardig :wink: .

Het probleem bij mij is dat ik alles zo snel vergeet :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 feb 2012, 22:18 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 16 mei 2010, 02:56
Stemming:
Blij
Berichten: 39
Woonplaats: Den Helder
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb dit gelezen boek toen ik net lid was van de bibliotheek. Heb me lief; was een van de eerste HR die ik gelezen had dus ik heb hem nogal hoog in de vaandel staan.

8,5

Scarlett1987, een Bookjunkie

PS. Never judge a book on it's cover.


Laatst bijgewerkt door Scarlett1987 op 06 feb 2014, 23:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 feb 2012, 09:35 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Heeeeeeeeeeeerlijk boek en de opvolger daarvan gaat over Colin van Berkenshire en is in CL versie te verkrijgen. Geloof dat de titel iets is van Weggelopen bruid of zo. Even heeeeeeeerlijk om te lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 feb 2012, 18:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Deze heb ik al een hele tijd gelezen, ik merk dat ik hiervan de beoordeling nog niet geplaatst heb.
Ik heb even mijn notities doorspit en hier komt ze dan:

Het is een fantastisch mooi verhaal waarin 2 mensen met gebrek aan zelfvertrouwen elkaar moeten leren vertrouwen, met mooie en emotionele dialogen hoe Gillian langzaamaan open bloeit en hoe Christian zijn blindheid leert aanvaarden. Er is ook wat humor en naar het einde toe is er wat spanning, er zijn vele interessante nevenpersonages zoals Colin en Jason. Erotiek is er wat te kort maar dat stoort niet in dit verhaal, je wil het gewoon in één ruk uitlezen.
9/10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 feb 2012, 09:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
kurland is een goede schrijfster, maar laat de erotiek idd altijd wel aan de verbeelding over, maar dit stoort nooit vind ik


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling