Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 11:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009, 07:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Hanny schreef:
Ik vis steeds achter het net. Het boek is aardig gewild. Ik denk dat dat door de schrijfster zelf komt. Enig haar commentaar op de commentaren :382: .

Ik wil het boek ook lezen! WANNEER BEN IK AAN DE BEURT :twisted: :mrgreen: ??


Niet huilen Hanny! :wink: Misschien mag je het na Ariel? Ik lees vanavond extra veel om het door te kunnen geven, maar eigenlijk wil ik het nog helemaal niet uit hebben. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009, 12:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 01 feb 2008, 20:36
Berichten: 120
Hanny schreef:
Ik vis steeds achter het net. Het boek is aardig gewild. Ik denk dat dat door de schrijfster zelf komt. Enig haar commentaar op de commentaren :382: .

Ik wil het boek ook lezen! WANNEER BEN IK AAN DE BEURT :twisted: :mrgreen: ??


En na jou ben ik dan! :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009, 19:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Annemiek V schreef:
Ik lees vanavond extra veel om het door te kunnen geven, maar eigenlijk wil ik het nog helemaal niet uit hebben. :D


Door lezen jij :twisted:
Laat de stofzuiger maar in de kast en voor het eten maar een magnetron menuutje :wink:
Er zitten dames met smart te wachten :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009, 20:07 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Romkje. schreef:
Annemiek V schreef:
Ik lees vanavond extra veel om het door te kunnen geven, maar eigenlijk wil ik het nog helemaal niet uit hebben. :D


Door lezen jij :twisted:
Laat de stofzuiger maar in de kast en voor het eten maar een magnetron menuutje :wink:
Er zitten dames met smart te wachten :twisted:


:oops: Ja mama, ik ga zo hard als ik kan. Zometeen kruip ik lekker in mijn warme bedje en lees weer verder. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 okt 2009, 20:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Meisjes, meisjes toch, geduld is een schone zaak.
Een ieder wacht tenslotte dezelfde taak.
De een leest langzaam, de ander snel,
uiteindelijk halen jullie allemaal het einde wel.
Maar jullie willen natuurlijk "je mannetje staan"
met mijn verhaaltjes "voor het slapen gaan" :wink:
Dus luister naar moeder kloek: geen getok
in dit grote kippenhok.
Dus nu heel rap uitgezeurt,
Jullie krijgen heus wel een beurt! :mrgreen:


Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2009, 14:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Een goeie Christy :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 okt 2009, 15:06 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Christy schreef:
Jullie krijgen heus wel een beurt! :mrgreen:


Ik hou niet van gedichtjes, maar je laatste zin was wel pakkend :wink: :D !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2009, 13:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Ik heb het boek uit, en laat ik dus maar direct ff een stukje erover schrijven. :wink:

Ik ben echt helemaal blij, wat een geweeeeeldig boek is dit. Leuke, sterke vrouwen die ook nog eens nergens bang voor zijn. Hoe je de dingen omschrijft is echt heel goed gedaan, niet teveel poespas maar gewoon het verhaal doorlaten rijden, en dat leest als een trein.

Er zaten wel wat schoonheidsfoutjes in, maar dat vergeef ik je maar al te graag. Alleen snap ik 1 ding niet, misschien ligt het aan mijn kromme doch jonge geest maar waarom: 'Dan kom nu'. Ik bedoel, dat soort zinnetjes lopen naar mijn idee voor geen meter en daar heb ik wel eens aan geergerd. Ik zou er bijv. van maken: Kom dan nu (al is dat ook niet briljant) Of er een iets langere zin van maken. Toch kwamen die niet heel vaak voor. Woorden als neuken lees ik niet graag (net zo min als dat ik het zeg) en vind ik ook niet in die tijdsgeest passen. Toch was het minder 'schokkend' dan ik had verwacht.

En nu ik toch kritiekpuntjes loop te zaaien, het was misschien toch wel teveel voor 1 boek. Dat vind ik persoonlijk eigenlijk helemaal niet erg, maar ik vond Lacey er een beetje bekaaid vanaf komen qua verhaal en ook de andere meiden overkomt veel te veel in korte tijd. Hoe je dat overigens hebt opgelost vind ik wel weer geniaal, als lezer krijg je behoorlijk wat informatie te verwerken maar niet zo dat je er kierewiet van word.
Zo ook de oplossing van Billy en zijn wraakverhaal, het is kort, het past in het voorgaande van je verhaal en je bent even van een persoon af zodat Lacey vervolgens lekker kan bekvechten om op die vent ook dolverliefd te worden. Dat had ik zelf niet gedaan, maar het past er toch wel in.

Het bovenstaande zijn allemaal kleine dingetjes wat ik absoluut niet zo erg vond, het is gewoon meer zoiets van: Hé, zo had ik het niet gedaan. En als schrijfster lees ik vaak een boek uit zo'n oogpunt.

Maar toch, het vervelendste vond ik al die bijpersonen die allang doorhebben dat er iets tussen die twee is. Of die dat hopen, of denken, of op voor manier ook. Daar heb ik me aan geergerd, maar dan las ik weer verder en dan was ik weer een zeer tevreden lezer.

Het klinkt overigens of ik heel negatief ben, maar dat valt eigenlijk heel erg mee. :razz: Ik vind het namelijk een fantastisch prestatie om op deze manier een boek te schrijven. Én het blijft hangen. Je epiloog en nawoord zijn heel fijn om te lezen en ik ben benieuwd naar wat je in je laatste alinea beschrijft over hoe de volgende generaties verder leven. Dus bij eventuele proeflezing, houd ik me zeker aanbevolen :razz:

Ojaaa, (ik was ff aan het kijken op boekscout.nl naar je boeken) ik kwam nog op dit punt. Je kaft is helemaal fantastisch, candlelight neem je als bijna 17-jarige niet overal mee naartoe (vooral niet naar dokter/school) maar deze kaft verraadt lekker niet wat er allemaal in gebeurd en kan ik het overal veilig lezen. Hulde daarvoor :razz:

P.S. Je foto en stukje op de achterkant zijn ook heel leuk! :wink:


Laatst bijgewerkt door Alicia op 17 okt 2009, 14:02, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2009, 13:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Oeps, is wel een beetje lang geworden :oops:
Nouja, waar het hart vol van is loopt de mond van over. :razz:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2009, 14:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Lieve Ariel,

Ik heb met veel genoegen jouw recensie gelezen. Heerlijk, hoe een 16 jarige kritiek kan geven. (je herinnert me heeel veel aan mijn jongste dochter :382: )

Uiteraard mijn opmerkingen:
Citaat:
Er zaten wel wat schoonheidsfoutjes in, maar dat vergeef ik je maar al te graag
.
Lieve schat, niemand is perfect en als ik jouw stukje lees dan rammelt het op taalgebied ook behoorlijk :mrgreen:
Ik weet dat ABN schrijven ontzettend moeilijk is en ik beloof je dat ik er aan zal werken.

Citaat:
En nu ik toch kritiekpuntjes loop te zaaien, het was misschien toch wel teveel voor 1 boek

Wat was teveel voor 1 boek, hier verlies je me even :verward:

Citaat:
Hé, zo had ik het niet gedaan. En als schrijfster lees ik vaak een boek uit zo'n oogpunt.

Uiteraard leest iedereen vanuit zijn eigen oogpunt en elke schrijfster heeft haar eigen stijl. Gelukkig heeft ook iedere schrijfster haar eigen ideen bij een een verhaal.
Misschien begeef ik me nu op glad ijs maar een schrijfster van 16 is heel moeilijk te vergelijken met een schrijfster van 49.
Laten we het zo zeggen: 33 jaar verschil zijn twee generaties en waarschijn 200 boeken. :D

Citaat:
Daar heb ik me aan geergerd, maar dan las ik weer verder en dan was ik weer een zeer tevreden lezer

Dit begrijp ik eerlijk gezegd niet.

Het maakt ook allemaal niks uit. Ik vind het gewoon fantastisch dat je me gelezen hebt en ook nog de moeite neemt om me op punten te wijzen.
Top gedaan meisje en je hebt me heel nieuwsgierig gemaakt naar jouw schrijfstijl. Wanneer mag ik iets van je lezen?

Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2009, 15:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Citaat:
Lieve schat, niemand is perfect en als ik jouw stukje lees dan rammelt het op taalgebied ook behoorlijk
Ik weet dat ABN schrijven ontzettend moeilijk is en ik beloof je dat ik er aan zal werken.

Whahaha, heb je uiteraard helemaal gelijk in. Vooral bij snel schrijven is mijn ABN gewoon niet normaal meer. Maar daarom noem ik ze ook schoonheidsfoutjes, dat overkomt iedereen bij het schrijven.

Citaat:
Wat was teveel voor 1 boek, hier verlies je me even

Teveel verhaal, er gebeurt zoveeeeeeeeeeeel! De ene gebeurtenis volgt rap op de ene gebeurtenis. Dat vind ik dus niet erg, ik houd wel een beetje spanning en sensatie (om het 'plat' uit te drukken) maar het is misschien soms iets té veel.

Citaat:
Uiteraard leest iedereen vanuit zijn eigen oogpunt en elke schrijfster heeft haar eigen stijl. Gelukkig heeft ook iedere schrijfster haar eigen ideen bij een een verhaal.
Misschien begeef ik me nu op glad ijs maar een schrijfster van 16 is heel moeilijk te vergelijken met een schrijfster van 49.
Laten we het zo zeggen: 33 jaar verschil zijn twee generaties en waarschijn 200 boeken.

Ai, heb je alweer gelijk. Ik haat als volwassenen zoveel gelijk hebben :razz: Tuurlijk, je hebt meer levenservaring en dat is in boeken altijd te merken. En wat moet een schrijfster als ze geen eigen ideeën heeft? Kan ze net zo goed de pen direct in de wilgen hangen (of de computer uiteraard) Maar daarom bekijken we allemaal een en hetzelfde stuk heel anders. Daarom is het lezen van andere schrijfsters ook zo leuk! Vooral als diegene nog niet een heel peloton van verbeteraars achter zich hebben staan.

Citaat:
Dit begrijp ik eerlijk gezegd niet.

Over dat die bijpersonen(en de andere zussen) het al de hele tijd weten, dat het betreffende koppel verliefd is. Dat vind ik nogal irritant, al kan ik er de vinger niet zo opleggen. Het doet me denken aan mijn oma, ik ken haar niet, ik vind haar niet aardig en toch doet ze net alsof ze alle wijsheid in pacht heeft. Alsof ze dingen al van tevoren ziet aankomen. Dat is hier ook het geval, bij de zussen kan ik me voorstellen dat ze zoiets denken omdat ze elkaar het beste kennen. Maar de huishoudster van Tye(1 van de weinige bijpersonages die ik heb onthouden) heeft dat precies zo. En Amelia Pike (is dat de juiste naam?) En dan ergerde ik me dus even aan zo'n bijpersoon die het allemaal zo goed wist. Maar dan ging ik verder waarbij de bijpersoon weer in het niet viel en dan was ik weer helemaal blij!

Zozo, alweer een verhaal.
Ik vind je verhaal echt leuk, maarja ; complimenten geven is moeilijker dan kritiek :wink:

Mijn hersensspinsels vallen denk ik in het niet bij een boek als deze. Maar als er belangstelling is wil ik best iets plaatsen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2009, 16:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
Mijn hersensspinsels vallen denk ik in het niet bij een boek als deze. Maar als er belangstelling is wil ik best iets plaatsen.


Lieve Ariel,
Mijn aandacht heb je volledig.
Ik vind het meer dan geweldig als jeugd!! :wink: ook interesse heeft in kunst (schrijven in dit geval) in plaats van alleen maar uiterlijk/kleding en make up. Ik juich je enthousiasme alleen maar toe en bedenk lieve schat: het is altijd fantastisch wat je presteert, ongeacht waarover het gaat. :382:
Het is iets vanuit je hart, iets persoonlijks en dat hebben weinig 16 jarigen.

Ik wil niet overkomen als een moederkloek. :D maar ik stimuleer mijn dochters (16 en 18) ook altijd om hun eigen interesses niet naar de achtergrond te duwen maar er van te genieten. Dus.....ga ervoor, doe er iets mee.

Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2009, 20:24 
Het was niet echt mijn ding , sorry .
Verkrachting, dode echtgenoten , de erotiek vond ik ook niet zo goed .
Ze maken teveel mee voor 370 blz .
Je hoeft het niet als een belediging te zien , je bent in goed gezelschap ; Small , ook een talentvolle schrijfster , vind ik ook niet zo goed . Het is een kwestie van smaak . Je hebt zeker en vast talent . Ik vind het een hele prestatie en je mag er terecht trots op zijn . Maar het is niets voor mij , sorry .


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2009, 11:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Hoi Veerleke,

Hehe, eindelijk eens iemand die het niet leuk vond en dat ook durft te zeggen. Gelukkig dat iedereen een andere smaak heeft.
Ik vind het geweldig van je dat je er niet om heen draait maar...
deze zin vind ik weer een reuze compliment:

Citaat:
Small , ook een talentvolle schrijfster , vind ik ook niet zo goed .


Ach Veerleke, er zijn zoveel geweldige boeken en ik weet zeker dat je van andere wel geniet. je bent trouwens niet alleen, mijn eigen zus vindt het een vreselijke draak, hahaha!

In elk geval, bedankt meid. Dit vind ik ook een prachtige recensie :382:

Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2009, 14:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Citaat:
Lieve Ariel,
Mijn aandacht heb je volledig.
Ik vind het meer dan geweldig als jeugd!! ook interesse heeft in kunst (schrijven in dit geval) in plaats van alleen maar uiterlijk/kleding en make up. Ik juich je enthousiasme alleen maar toe en bedenk lieve schat: het is altijd fantastisch wat je presteert, ongeacht waarover het gaat.
Het is iets vanuit je hart, iets persoonlijks en dat hebben weinig 16 jarigen.

Ik wil niet overkomen als een moederkloek. maar ik stimuleer mijn dochters (16 en 18) ook altijd om hun eigen interesses niet naar de achtergrond te duwen maar er van te genieten. Dus.....ga ervoor, doe er iets mee.

Christy


Ik ben dan ook een totaal ander iemand dan de 'normale' jeugd. Dat heeft te maken met wat ik allemaal heb mee moeten maken, en in een fantasie vluchten is dan zoveel fijner :razz:

Maar ik houd je aanmoediging in gedachte, bekenden zeggen vaak: geweldig maar geven geen kritiek waar je iets mee kunt. :? Dus wie weet, een dezer dagen :razz:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling