Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 13:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2009, 20:14 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Nou, het heeft eventjes geduurd, maar ik heb het boek uit. Niet omdat ik me er doorheen moest worstelen, maar puur uit tijdgebrek en andere verplichtingen. :wink:
Christy, ik wil je een dikke pluim geven voor je werk. Ik was meteen verknocht aan alle Howel-zussen en ik vind het bijzonder knap hoe je elk van hen een eigen karakter hebt kunnen geven en dat geen moment door elkaar hebt gehaald. Elke verhaallijn was spannend om te lezen en ik leefde erg met hen mee.
Alleen hadden er wel wat minder mannen dood gemogen. :-(
Maar tussen al dat verlies hebben de dames ook hun geluk gevonden en ik heb tevreden het boek dicht geslagen.
Ik kan voelen hoe je elk van de personages je liefde hebt gegeven en dat is iets heel bijzonders. Als je dat doel al hebt bereikt, hoef je helemaal geen bestseller te schrijven, belangrijker zijn de mensen die dat gevoel kunnen waarderen. En hier op het forum zijn er genoeg, iedereen proeft weer anders van je werk.
Petje af! Je boek krijgt een mooi plaatsje in mijn boekenkast en als ik even een steuntje in de rug nodig heb ( je weet wel waarom) dan kijk ik het even door.
Van mij krijg je een dikke 9!
Liefs Annemiek.


Laatst bijgewerkt door Annemiek V op 18 okt 2009, 20:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2009, 20:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
He Annemiek,

Verwijder heel gauw de dood van .... en ..... want je verraad teveel!!! :mrgreen:

Verder geen enkele opmerking, alleen een roze wolkje :oops:

Citaat:
Ik kan voelen hoe je elk van de personages je liefde hebt gegeven en dat is iets heel bijzonders.


Je hebt het door, zo denk ik er precies over. :382:

Wat dat steuntje in je rug betreft: je weet het, met alle plezier. :harts:

Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2009, 20:58 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Citaat:
Verwijder heel gauw de dood van .... en ..... want je verraad teveel!!!


Pfff hahaha, sorry daar dacht ik even niet over na! :oops: Al verwijderd! :wink:
Citaat:
Wat dat steuntje in je rug betreft: je weet het, met alle plezier.


Binnenkort stuur ik je eens iets op, dan mag je de keurmeester uithangen. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2009, 21:14 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Bring it on baby :382: (zou Austin Powers zeggen)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 okt 2009, 08:37 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 18 aug 2005, 14:01
Stemming:
Blij
Berichten: 758
Woonplaats: Maasbracht
Nationale vlag:
Netherlands
ik wil m ook lezen !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2009, 09:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 08:20
Berichten: 622
Woonplaats: Amsterdam
ik ook... bij wie is de boek??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2009, 11:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Door vertraging stuur ik hem vandaag op naar Hanny.
:)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2009, 12:07 
Als er niemand uit België hem nog wil lezen , kan ik hem terug naar iemand in Nederland sturen hoor .


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 okt 2009, 12:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Hoi Veerleke,

Wacht nog even, want Heidike heeft waarschijnlijk interesse en zij woont ook in Belgie.

Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 okt 2009, 22:30 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 27 aug 2009, 11:19
Berichten: 148
Woonplaats: Koekelare
Ik vond hem fantastisch. Ik ben niet goed in beoordelingen schrijven. Ben niet bloemrijk met mijn taal.
Ik heb altijd van westerns gehouden. De indiaantjes, cowboys, de sublieme bergen. Jouw boek sprak me direct aan. Het heeft mijn hart geraakt (en niet veel boeken hebben dit effect bij mij).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2009, 11:52 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ik wil graag beginnen met te zeggen dat ik het geweldig van je vind dat je jouw boek door België en Nederland laat gaan. Het is duidelijk dat je dit boek voor je plezier hebt geschreven!

Ik ben geen held in beoordelingen schrijven (laat staan een heel boek op papier zetten…), maar ik wil het in dit geval natuurlijk wél doen.

Eerst moet ik bekennen dat ik tekortkomingen heb, waarvan dit er eentje is: Zodra ik een foutieve tekst onder ogen krijg, gaan mijn hersenen op de handrem. Een krant lezen kost me al aardig wat moeite. Enfin, zodra ik dus fouten tegenkom, ga ik meteen bedenken hoe het wel moet. Ik raak dus volledig uit het leesritme en verlies mijn aandacht voor het verhaal.
Ik had me voorgenomen dit met jouw boek niet te doen, ook al had ik al wat op- en aanmerkingen op het Forum gelezen.
Natuurlijk ben ik ook maar een mens en maakt ook verschrikkelijk veel fouten. Ik hoop niet dat je het je te veel aantrekt. Ik hoop juist dat je er iets mee kunt doen.

Helaas, ik kon niet door het boek heen komen. Ik heb me afgevraagd waar je woont (of opgegroeid bent) omdat ik me bedacht dat bepaalde teksten wel bij een dialect zouden kunnen horen. Maar ja, dan nóg …
Hier een paar voorbeelden:
Schreeuwen op een persoon? Je schreeuwt om of naar een persoon. D’s en t’s werden vaak verkeerd gebruikt. Wat ik heel erg miste waren de vraagtekens. Er werden veel vragen gesteld en daar horen vraagtekens bij. En komma’s leken op de bon te zijn ( :? ). Het zou het lezen een stuk vergemakkelijken.
Soms was het niet duidelijk of een persoon iets dacht, of dat jij wat schreef om ons iets duidelijk te maken. Aanhalingstekens zijn dan erg handig.

Enfin, ik neem aan dat je de strekking begrijpt. Eén ding wil ik nog wel even opschrijven, omdat ik daar om lachen moest: Cole ziet Olivia tot aan haar knieën in het water staan. Hij zag een slanke taille etc., en ronde dijen die bedekt waren met rode krulletjes … Het is niet te hopen voor Olivia dat haar dijen er werkelijk zo uit zagen!

Als ik jou was (maar dan ben ik/jij dus niet :wink: ), zou ik iemand uit mijn omgeving vragen of die eerst kritisch naar de tekst wil kijken (uitdrukkingen/schrijffouten etc.), alvorens het te laten drukken. Voor mij is het dus een gemiste kans, maar de strekking kwam wel bij me over.

Lieve Christy, ik hoop dat je nog veel boeken gaat schrijven, want je hebt het in je. Wát een fantasie heb je! “Christy sans gêne!” zou ik zo zeggen, want je neemt gelukkig geen blad voor de mond!!

Bedankt voor het lenen!

Hanny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2009, 14:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Hoi Hanny,

Jij hebt gelachen bij mijn teksten............ik bij de jouwe :wink:
Wel hartelijk hoor, want ik vond het heel amusant wat je schreef.
Mijn eerste gedachte was: Oh mijn god, een schooljuffrouw!!!
(je bent secretaresse, komt in de buurt, hahaha)

Uiteraard mijn commentaar:

Citaat:
Eerst moet ik bekennen dat ik tekortkomingen heb, waarvan dit er eentje is: Zodra ik een foutieve tekst onder ogen krijg, gaan mijn hersenen op de handrem. Een krant lezen kost me al aardig wat moeite. Enfin, zodra ik dus fouten tegenkom, ga ik meteen bedenken hoe het wel moet. Ik raak dus volledig uit het leesritme en verlies mijn aandacht voor het verhaal.


Deze zin is, als je hem langzaam leest, toch wel heel erg triest.
Geniet jij wel van een boek? Er zijn weinig boeken waar geen fouten in staan maar een lekker verhaal maakt deze "probleempjes" toch goed?
Ik zou niet met je willen ruilen want dan zou geen enkel boek me meer boeien. :?

Citaat:
Helaas, ik kon niet door het boek heen komen.

Als ik je goed begrijp heb je het dus niet gelezen. Dan kan ik je natuurlijk ook niet vragen of je het nu, (ondanks alle taalkundige fouten) wel of niet leuk vond........... :verward:

Citaat:
Ik heb me afgevraagd waar je woont (of opgegroeid bent) omdat ik me bedacht dat bepaalde teksten wel bij een dialect zouden kunnen horen. Maar ja, dan nóg …

Geboren, getogen, opgegroeid en absoluut ook mijn eindpunt:
Zuid Limburg :382: Wat moet ik hier nog over zeggen??
Wij Limburgers hebben inderdaad een behoorlijke "hollandse" achterstand, maar ja..............wij zijn wel tweetalig :twisted:
(eigenlijk viertalig als je Duits en Belgisch meetelt :roll: )

Citaat:
Hier een paar voorbeelden:
Schreeuwen op een persoon? Je schreeuwt om of naar een persoon. D’s en t’s werden vaak verkeerd gebruikt. Wat ik heel erg miste waren de vraagtekens. Er werden veel vragen gesteld en daar horen vraagtekens bij. En komma’s leken op de bon te zijn ( ). Het zou het lezen een stuk vergemakkelijken.
Soms was het niet duidelijk of een persoon iets dacht, of dat jij wat schreef om ons iets duidelijk te maken. Aanhalingstekens zijn dan erg handig.


Ja, hierin heb je absoluut gelijk. Ik probeer er op te letten maar in het heetst van de strijd vergeet ik het wel eens.

Citaat:
Cole ziet Olivia tot aan haar knieën in het water staan. Hij zag een slanke taille etc., en ronde dijen die bedekt waren met rode krulletjes … Het is niet te hopen voor Olivia dat haar dijen er werkelijk zo uit zagen!

Waar is je fantasie Hanny. Iedere gek begrijpt toch wel wat ik met deze zin bedoel. Ik kan toch niet schrijven:
"en haar k*t was bedekt met rode krulletjes." :mrgreen:

Citaat:
Als ik jou was (maar dan ben ik/jij dus niet ), zou ik iemand uit mijn omgeving vragen of die eerst kritisch naar de tekst wil kijken (uitdrukkingen/schrijffouten etc.), alvorens het te laten drukken. Voor mij is het dus een gemiste kans, maar de strekking kwam wel bij me over.


Ik maak een deal met je: als je wilt stuur ik je mijn nieuwste roman als PDF en dan mag jij je helemaal uitleven op alle spel, taal, dialectfouten, noem maar op. Ik ben zeer benieuwd naar jouw inlevingsvermogen.

Citaat:
Bedankt voor het lenen!


Heel graag gedaan. :D

Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2009, 15:00 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
:oops: :oops: :oops: De foutjes waar Hanny het over heeft zijn mij helemaal niet opgevallen.....
Ik heb dus "gewoon"lekker kunnen genieten van het verhaal.

Hanny,ik hoop dat je een deal maakt met Christy :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2009, 15:23 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Ik dacht al dat je op deze manier zou reageren! Nee meid, ik ben geen schooljuf en ja hoor, ik geniet ten volle van de meeste boeken die ik lees! Ik ben natuurlijk geen lid van een BOEKENsite als me dat niet zou lukken :wink: .
De meesten van dit Forum die mij kennen zullen mij niet als ‘triest’ betitelen!
Maar als ik moeite moet doen om een boek te lezen, dan is bij mij het plezier eraf. Maar ik vind het heel erg jammer dat dat hier het geval is, juist omdat je zo vriendelijk bent ons ervan mee te laten genieten en je hebt bloot willen stellen aan kritiek. Maar heb ik het goed als ik denk dat je met het laatste nog een beetje moet leren omgaan?

Het hele epos op zich vond ik absoluut niet slecht. Ik schreef tenslotte dit:
Lieve Christy, ik hoop dat je nog veel boeken gaat schrijven, want je hebt het in je. Wát een fantasie heb je! “Christy sans gêne!” zou ik zo zeggen, want je neemt gelukkig geen blad voor de mond!!

Ik ben een gek met fantasie hoor! Volgens mij heb ik die dus wél als ik een vrouw voor me zie met harige bovenbenen!

En nee, ik ga geen boek meer beoordelen op schrijf-/taal- of stijlfouten. Dat heb ik eenmaal gedaan voor een forumlid, maar doe dat écht nooit meer!! Het vergt nl. heel erg veel tijd (samen met Jeanette en Hélène ben ik moderator van dit Forum en daar gaat ook heel veel tijd in zitten!). Jouw stijl moet nnamelijk gehandhaafd blijven en dat zal niet gebeuren als een onbekende aan jouw verhaal gaat sleutelen.
Stel deze vraag aan iemand uit jouw omgeving die zijn/haar Nederlands goed beheerst of zoek een ghostwriter.
Jouw talent is er al; denk er maar eens over na.

Groetjes,
Hanny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2009, 18:19 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 okt 2008, 14:48
Berichten: 95
Woonplaats: Hellevoetsluis
Meisjes het gaat hier om een persoonlijke beoordeling, dus naar mijn (bescheiden) mening mag iedereen zijn vrije mening uiten! Ik vind het jammer dat wanneer iemand zn eerlijke mening geeft hij vervolgens wordt bekritiseerd... sorry maar voor mij gaat dit te ver.

Een beoordeling blijft een beoordeling en ik vind het fijn als deze "recht uit het hart komt" Of hij nou positief of negatief is!
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling