Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 18:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 aug 2009, 14:49 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
De Schotse Gillian Ranulf is vier jaar oud als haar vader voor haar ogen vermoord wordt. Vlak voordat haar vader zijn laatste adem uitblaast, geeft hij een geheimzinnig juwelenkistje aan Gillians oudere zus Christen. Sindsdien weet niemand waar Christen gebleven is.

Gillian, in veiligheid gebracht bij haar oom, groeit op tot een beeldschone, moedige vrouw. Zij is vastbesloten haar zus terug te vinden en kan maar niet vergeten wat haar en haar familie is aangedaan. Als zij twee stoere Schotse edelen ontmoet, vindt zij in hen eindelijk de sleutel tot wraak. Met Brodick Buchanan en Ramsey Sinclair aan haar zijde trekt Gillian ten strijde tegen de gewetenloze baron Alford, die de door van haar vader op zijn geweten heeft.

De ruige Brodick is gefascineerd door de vastberaden schoonheid die hem om hulp gevraagd heeft. Gillian lijkt totaal niet onder de indruk van zijn beruchte temperament, en Brodick beseft dat hij eindelijk zijn gelijke heeft ontmoet. Aanvankelijk biedt ze koppig weerstand aan de verleidelijke Schot, maar na een tijd kan Gillian haar gevoelens niet meer ontkennen. De passie die dan oplaait is precies de vonk die hun strijd tegen Lord Alford nodig heeft.


Nou, het was zeker geen slecht boek, maar ik hou eigenlijk niet erg van de schrijfstijl van Garwood. Ik vind het nogal simpel geschreven en in korte zinnen. En dit is niet het eerste boek van haar dat ik lees en waarvan ik dat vind.
Het verhaal geraakt ook maar moeilijk op gang en er wordt nogal veel in herhaald dat haar vader vermoord is.
Gillian moet aan de ene hand een sterke vrouw voorstellen en is moedig, maar aan de andere kant, die "koppige weerstand aan Brodick"..., daar heb ik niet veel van gemerkt, hoor. En dat bedoel ik niet positief, ze is nogal "slap" op het gebied van Brodick... hij mag dan wel een zeer knappe Schot zijn... De liefdesscenes waren ook niet echt goed beschreven, spijtig genoeg.
Halverwege komt het meer op gang, leuke bijfiguren van Bridgit en Ramsey.
Heb af en toe wel eens luidop moeten lachen.
Ook zou ik nog meer willen weten hebben over enkele personages, zoals Iain en Judith, Michael, Christen...
Dit was het laatste boek van Garwood dat ik nog had om te lezen en ben er eigenlijk blij om... ik had bij geen enkele van haar boeken, alhoewel ze natuurlijk niet slecht zijn, dat wauw-gevoel dat jullie allemaal schijnen te hebben voor haar.

04/08/2009 Ladybug


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2009, 16:21 
Oh , Garwood is toch echt een van mijn favorieten en dit boek vond ik echt geweldig goed . Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen .


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2009, 17:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Garwood is altijd een van mijn favorieten geweest en zal het zeker ook altijd blijven. Vind niet alle boeken erg leuk, maar tot nu toe niet gehad dat ik een boek van haar echt niet leuk vond. Ik vind zelf de Rozen-serie iets minder leuk bijv.

Dit is een boek wat ik juist graag lees, al is Zacht zingen de Hooglanden mijn all time fav. :harts:
Smaken verschillen idd :wink: Ik zou Garwood zeker altijd aanraden aan mensen en dan met name de Schotten! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2009, 18:56 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Tja, en mocht ik nou net een zwak hebben voor Schotten. :D Lijkt me een leuk boek om te proberen en zal hem zeker in mijn gedachten houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2009, 06:21 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 08:02
Berichten: 3479
Woonplaats: Sint-Michielsgestel
Nationale vlag:
Netherlands
veerleke schreef:
Oh , Garwood is toch echt een van mijn favorieten en dit boek vond ik echt geweldig goed . Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen .


Zo denk ik er ook over!
Garwood is :harts:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2009, 07:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 okt 2005, 19:58
Berichten: 297
Woonplaats: Oud Gastel
Nationale vlag:
Netherlands
inderdaad smaken verschillen :D

ik vind deze boeken van Julie garwood echt geweldig. Alle boeken van Garwood over de middeleeuwen en Schotland zijn :382: wat mij betreft.

Maar zo vind ik bijvoorbeeld Regency niet geweldig :wink: en vampieren en paronormaal kan mij ook niet bekoren :-(

gelukkig is er genoeg voor een ieder om te lezen. :-:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2009, 09:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
oh, maar ik lees ook graag over de middeleeuwen en de schotten en het verhaal op zich is niet slecht, maar ik hou niet van de schrijfstijl van Garwood, en als ik me dan zit te ergeren daaraan, kan ik niet genieten van het boek.
maar inderdaad, ieder zijn meug, en er zijn nog héél véél verschillende andere auteurs die ik moet lezen... :cool: :D dus garwood zal snel vergeten zijn... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2009, 10:00 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 mei 2006, 16:27
Berichten: 311
Ik vind de boeken van Garwood ook helemaal top, alleen bij dit boek viel het deel over Christen me erg tegen. Daar had wel wat meer uitgehaald kunnen worden!
maar verder zijn al haar boeken hemels!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2009, 11:10 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
De boeken van Garwood vind ik geweldig [volgens mij is ze mijn favo schrijfster :D ]

En met name haar 'Schotten' zijn :harts:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2009, 13:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 dec 2005, 23:53
Berichten: 293
Woonplaats: Den Helder
Ik ben nog maagd wat Garwood betreft! :oops:
Maar ik probeer boeken bij Rosetta te kopen zodat ik ontmaagd kan worden! :D
x
Nic


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2009, 15:59 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 okt 2005, 19:58
Berichten: 297
Woonplaats: Oud Gastel
Nationale vlag:
Netherlands
Ladybug schreef:
oh, maar ik lees ook graag over de middeleeuwen en de schotten en het verhaal op zich is niet slecht, maar ik hou niet van de schrijfstijl van Garwood, en als ik me dan zit te ergeren daaraan, kan ik niet genieten van het boek.
maar inderdaad, ieder zijn meug, en er zijn nog héél véél verschillende andere auteurs die ik moet lezen... :cool: :D dus garwood zal snel vergeten zijn... :wink:


Garwood is mijn favoriet eerlijk gezegd, vooral de nog niet vertaalde middeleeuwse romans. maar je hebt gelijk hoor, het moet niet zo zijn dat je je ergert aan de schrijfstijl.

Als je ook niet vertaalde boeken gaat lezen(of al leest) van diverse schrijfsters gaat er weer een hele wereld voor je open :001: :001:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2009, 20:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Leuke website heeft ze ook. Zucht...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2009, 08:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 16 jan 2005, 20:29
Stemming:
Cool
Berichten: 2339
Woonplaats: Bussum
Nationale vlag:
Netherlands
Nou jij bent echt 1 van de weinige die minder lovend is over Garwood!

Ik denk dat 80% op dit forum, Garwood op handen draagt!

grappig hoor!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2009, 19:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 mei 2005, 19:56
Berichten: 1012
Woonplaats: Amersfoort
Heerlijk boek, dit is mijn favoriet van haar. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2009, 08:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
Maaike schreef:
Nou jij bent echt 1 van de weinige die minder lovend is over Garwood!

Ik denk dat 80% op dit forum, Garwood op handen draagt!

grappig hoor!


ik snap het ook niet :shock: , want voor de rest van de schrijfsters (zoals woodiwiss, laurens, lindsey...) heb ik wel dezelfde smaak...
zo zie je inderdaad maar... :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling