Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 23:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 apr 2009, 11:02 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 17:14
Berichten: 2538
Woonplaats: Aalsmeer
Een aangrijpend verhaal over Christina Haworth. Christina's moeder is overleden en ze bevaart de zee met haar vader die kapitein op zijn eigen scheepje is. Als hij overlijdt verkoopt haar oom onder haar neus de boot en verdwijnt.
Noodgedwongen komt ze in een bordeel terecht en gaat daar werken. Ze wordt verliefd op een van haar klanten, maar door een rotstreek van een concurrente verliezen ze elkaar uit het oog.

Het verhaal heeft heel veel vaart en staat bol van de gebeurtenissen. Niet iedereen zal het boek kunnen waarderen, aangezien Bertrice Small er rooie wangen van zou krijgen. :cool: En dan heb ik het niet over de manier waarop de erotiek wordt beschreven als wel de ontberingen die Christina moet doorstaan. Ook blijven ze elkaar in eerste instantie niet trouw omdat ze er vanuit gaan dat ze elkaar nooit meer tegen komen.

Al met al vond ik het een intrigerend en boeiend verhaal. Christina is een vechter en doet alles om te overleven. Aan Kate (de concurrente) krijg je spontaan een hekel en als ze weer een vals plannetje bedenkt gaan je haren overeind staan.

Cijfer: 7,5

Hélène


Laatst bijgewerkt door Hélène op 10 apr 2009, 11:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 apr 2009, 12:30 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 16 feb 2009, 14:34
Stemming:
Blij
Berichten: 98
Woonplaats: West-Vlaanderen - Brugge
Nationale vlag:
Belgium
klinkt goed :D zo weet ik weer welke ik de volgende keer moet lezen!
merci voor de tip :382:


Hélène schreef:
Een aangrijpend verhaal over Christina Haworth. Christina's moeder is overleden en ze bevaart de zee met haar vader die kapitein op zijn eigen scheepje is. Als hij overlijdt verkoopt haar oom onder haar neus de boot en verdwijnt.
Noodgedwongen komt ze in een bordeel terecht en gaat daar werken. Ze wordt verlieft op een van haar klanten, maar door een rotstreek van een concurrente verliezen ze elkaar uit het oog.

Het verhaal heeft heel veel vaart en staat bol van de gebeurtenissen. Niet iedereen zal het boek kunnen waarderen, aangezien Bertrice Small er rooie wangen van zou krijgen. :cool: En dan heb ik het niet over de manier waarop de erotiek wordt beschreven als wel de ontberingen die Christina moet doorstaan. Ook blijven ze elkaar in eerste instantie niet trouw omdat ze er vanuit gaan dat ze elkaar nooit meer tegen komen.

Al met al vond ik het een intrigerend en boeiend verhaal. Christina is een vechter en doet alles om te overleven. Aan Kate (de concurrente) krijg je spontaan een hekel en als ze weer een vals plannetje bedenkt gaan je haren overeind staan.

Cijfer: 7,5

Hélène


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 apr 2009, 15:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Weer eens wat anders en daar hou ik wel van :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 apr 2009, 23:36 
Offline
Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2008, 23:42
Berichten: 52
Woonplaats: Almere
Lijkt mij boeiend. Ik ben direct gaan zoeken op Marktplaats en ik heb mazzel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2009, 13:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 mei 2006, 16:27
Berichten: 311
Ik ook! Heb hem ook gister gekocht :-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2009, 20:24 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 17:14
Berichten: 2538
Woonplaats: Aalsmeer
Vergis jullie niet in het verhaal. Het is soms best heftig wat Christina allemaal mee moet maken. Maar het is daardoor zeker geen saai boek.

Helene


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 apr 2009, 17:23 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Hélène schreef:
Vergis jullie niet in het verhaal. Het is soms best heftig wat Christina allemaal mee moet maken. Maar het is daardoor zeker geen saai boek.

Helene


NU wordt ik toch ook nieuwsgierig ...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2009, 11:11 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 mei 2006, 16:27
Berichten: 311
Ik vond het boek wel leuk. Wat ze allemaal meemaakt was ik niet zo van onder de indruk, aangezien ze dat zelf ook niet was. Ze hersteld bijna wonderbaarlijk snel van alles wat ze meemaakt, om er nooit meer echt last van te hebben. Erg knap! (en ongeloofwaardig) Afgezien van de breuk met Devlin waar ze wel last van heeft dan.

Overigens kreeg ik niet echt inzicht in de karakters. Bij sommige boeken zou je gewoon het boek in willen kruipen om de hoofdpersoon (lees: de held) uit het boek te sleuren en nooit meer los te laten, maar hier bleef Devlin altijd een beetje een vaag karakter voor me. Christina overigens hetzelfde verhaal. I just didn't feel it.

Wat ik ook een beetje raar vond, is dat Kate ineens verdwenen was. Tweekwart van het boek heeft ze een grote rol en haar haat wordt steeds groter enz enz, om vervolgens na de moordaanslag ineens nooit meer terug te keren in het boek. Strange! Had wel iets info gewild in de rest van het boek. Hier had zeker wat meer uitgehaald kunnen worden.

En dan het einde! Viel me erg tegen. Ik was het hele boek geboeid en keek uit naar "de ontknoping" want dat moest wel mooi beschreven zijn en ik verwachtte daar nog wel een paar mooie hoofdstukken vol drama.
Maar niks ervan, binnen een paar bladzijden was alles koek en ei en ze leefen nog lang en gelukkig.

Zo'n anti-climax!

maar verder was het mooi geschreven en boeiend verteld. Haha :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling