Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 19 maart 2024, 04:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 feb 2010, 21:34 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 24 aug 2009, 09:09
Berichten: 76
Het boek is goed geschreven en leest zeer vlot.
Maar het verhaal vond ik minder, het was niet slecht maar niet echt mijn ding. Van romantiek was er bijna geen sprake, erotiek daarentegen was er genoeg.
Warrick vind ik gewoon een klootzak, als ik het zo mag zeggen. Hij wil alleen maar wraak en Rowena verdiende de dingen niet die hij haar aandeed. Ik vond het dan ook ongeloofwaardig dat ze uiteindelijk verliefd word op hem. Zijn spijt kwam veel te laat naar mijn mening.
Toch was ik nieuwsgierig naar wat er verder nog zou gebeuren en bleef het boek boeiend tot op het einde.
Mijn cijfer: 7


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010, 12:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Kan me herinneren dat ik dit wel een goeie vond van Lindsey :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010, 17:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb echt allle boeken van haar gelezen jaren terug , maar toen vond ik alle boeken goed.

Zou ze weer eens moeten herlezen, door de jaren heen wordt je wat kieskeuriger


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2011, 09:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Johanna Lindsey – Gevangene van mijn verlangen

Engeland1152. Lady Rowena wordt door haar slechte stiefbroer gedwongen om met een stokoude geilaard te trouwen, gelukkig voor haar sterft hij nog voor hij haar kan ontmaagden. Helaas dan weer moet ze van haar stiefbroer Gilbert zo snel mogelijk zwanger worden, hij haalt een onbekende man van de straat en ketent hem vast aan een bed, Rowena moet hem verkrachten, zoniet vermoord Gilbert haar moeder. De man in kwestie blijkt toevallig echter niemand anders dan Lord Warrick, aartsvijand van Gilbert, die bekent staat als een meedogenloos man die geen genade kent. Warrick neemt na zijn vrijlating als snel wraak en is van plan Rowena net hetzelfde aan te doen als wat zij hem aandeed.

Beoordeling:
Dit verhaal heeft me niet aangesproken, het verhaal van Warricks verkrachting, en daarna zijn wraak kon me niet boeien. Pas in de tweede helft van het verhaal kwam er beterschap. De karakters van beide hoofdpersonages zijn op een overdreven manier neergezet, hij is te meedogenloos, te hard, te genadeloos. Zij laat alles te veel zoals het was, zonder ook maar iets te proberen haar situatie te verbeteren. De dialogen tussen hen beiden worden vooral in het begin overheerst door Warrick’s bevelen, later begint Rowena wat meer tegenwind te geven. In de eerste helft van het verhaal is er vooral de haat tussen hen beiden, daarna zwakt die wel af, maar Warrick heeft niet veel nodig om weer volledig in die haat op te gaan. Het gedeelte over een hoogzwangere Rowena die ontsnapt door een raam en grote sprongen moet maken is niet geloofwaardig. Erotiek is er voldoende aanwezig, niet zo aangenaam echter in de eerste helft van het verhaal.

6/10


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2011, 09:33 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Sonja schreef:
Ik heb echt allle boeken van haar gelezen jaren terug , maar toen vond ik alle boeken goed.
Zou ze weer eens moeten herlezen, door de jaren heen wordt je wat kieskeuriger


Voor mij geldt precies hetzelfde!
Ik zal het boek uit de kast trekken en meenemen op vakantie (ga vanaf vandaag een week naar Kijkduin; zalig :382: :382: ).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2011, 16:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ik vind het niet het beste boek van Lindsey, maar vond het toch wel altijd leuk. Heb het in ieder geval toch een keer of 5 gelezen, sinds mijn 13e dus ik kan het niet slecht gevonden hebben. :wink:
Het is nu alweer even geleden dat ik het heb gelezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2011, 16:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 jan 2005, 13:12
Berichten: 6114
Nationale vlag:
Netherlands
Hanny schreef:
Sonja schreef:
Ik heb echt allle boeken van haar gelezen jaren terug , maar toen vond ik alle boeken goed.
Zou ze weer eens moeten herlezen, door de jaren heen wordt je wat kieskeuriger


Voor mij geldt precies hetzelfde!
Ik zal het boek uit de kast trekken en meenemen op vakantie (ga vanaf vandaag een week naar Kijkduin; zalig :382: :382: ).


Heerlijk, fijne vakantie dan :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 sep 2016, 20:04 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 21:18
Berichten: 345
Woonplaats: Zaanstad
Ik heb het boek na lang zoeken in mijn bezit. Als ik het uit heb komt hier ook mij beoordeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 okt 2016, 19:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 21 mei 2008, 21:18
Berichten: 345
Woonplaats: Zaanstad
Na lang zoeken eindelijk dus dit boek kunnen kopen. Dus er veel van verwacht.
Helaas vond ik het verhaal niet echt geweldig, het pakte /raakte mij niet.
Ik herken de minpunten in de beoordelingen van andere lezeressen.

Het ongeloofwaardige naar buiten springen van de hoogzwangere Rowena.
De langdurige wraak, intimiteit, wraak, intimiteit , wraak etc.
Alleen door de bekentenis van de moeder van Rowena gelooft hij ineens wel in haar inschuld en vergeeft hij haar alles maar dit is in de laatste pagina's van het boek.
Het harde werken, het in de kerker gevangen worden gezet, verkrachting, rondgehos op paarden, de vele ruwe sex lijkt me niet fijn voor een zwanger vrouw en komt niet geloofwaardig over en is zeker niet leuk om te lezen.
Vooral in het begin van het boek heb ik wat overgeslagen omdat het bezit van burchten en de vervelende broer niet echt kon boeien. Ook de strijd tussen Warrick en de broer is wel heel snel voorbij en de broer geeft zich over, (ja, ja.).
Het verhaal deed mij iets denken aan het verhaal van Kathleen Woodiwiss, ( the wolf and the dove) maar dit mist de geborgenheid en liefde die groeit tussen de hoofdpersonen.
Snel weer weg met dit boek, maar de kaft is wel prachtig.
Cijfer een klein 6je.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 okt 2016, 10:23 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2004, 17:01
Stemming:
Blij
Berichten: 5714
Woonplaats: Zeist
Nationale vlag:
Netherlands
Wat zonde zeg! Van je geld dan.
Ik hou wel van een beetje heftig. Ruzie, wraak, afkussen; ruzie, wraak afkussen. Ja, dat houdt de emoties wel wakker :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 okt 2016, 10:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Waha ik ook Hanny. :mrgreen:
Dit was de eerste van Linsey die ik las, en daarna was ik meteen verkocht. Ben toen meteen op zoek gegaan naar andere boeken van haar. En nu heb ik ze gewoon allemaal :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling