Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 18:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 maart 2012, 12:32 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Hallo

hieronder kan de bespreking starten wanneer jullie daar aan toe zijn!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 maart 2012, 14:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Hieronder even de korte inhoud van het boek
Citaat:
Sara Rawlings wordt na de dood van haar geliefde vader opgenomen in het huis van haar oom Sam Cantrell. Daar wordt ze geconfronteerd met de bittere strijd tussen Sam en zijn zoon Yancy.

De half Spaanse Yancy met zijn gevaarlijk glinsterende, bijna zwarte ogen wordt verteerd door een diepgewortelde haat jegens zijn vader en diens mooie echtgenote Margaret. Margaret was aan de jonge, wilde Yancy beloofd. Maar ze trouwde met zijn vader. Dit heeft Yancy haar nooit kunnen vergeven. En dan wordt de mooie, maar gemene Margaret dood aangetroffen en is Yancy verdwenen.

Sam besluit met Sara op papier een huwelijk aan te gaan. Alleen zo zal zij veilig zijn voor zijn arrogante zoon. Wanneer Sam overlijdt, ziet Yancy zijn kans schoon de erfenis van zijn vader binnen te halen en ontvoert hij Sara.

Zodra zij hem een zoon heeft geschonken zal hij zich ontdoen van deze eigenwijze, onstuimige vrouw. Maar Yancy heeft niet gerekend op de macht die Sara's schoonheid en lieflijkheid op hem uitoefenen.


Ik ben erin begonnen, en ik moet zeggen, ik ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 maart 2012, 22:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Ik heb het boek uit, ik zal nog wat wachten vooraleer ik er iets over zeg, zodat ik niet teveel verklap.

Wat ik wel al kan zeggen is dat ik het een 8/10 heb gegeven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 maart 2012, 22:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ik ben erin begonnen, maar ik ben nog niet benieuwd hoe het gaat aflopen :mrgreen: .


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 maart 2012, 22:46 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Heb het nog steeds niet in handen kunnen krijgen, onze bibliotheek (in een groot christelijk bolwerk) heeft eigenlijk alleen Bertrice Small ... en reserveren kan alsnog wel 3 weken duren. Driedubbele zucht hiervoor


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 maart 2012, 09:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2005, 10:52
Stemming:
Moe
Berichten: 2675
Woonplaats: zottegem
Nationale vlag:
Belgium
Alicia schreef:
Heb het nog steeds niet in handen kunnen krijgen, onze bibliotheek (in een groot christelijk bolwerk) heeft eigenlijk alleen Bertrice Small ... en reserveren kan alsnog wel 3 weken duren. Driedubbele zucht hiervoor


Wel grappig dat ze er dan net de meest pikante schrijfster hebben uitgekozen. :twisted:

Stefanie


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 maart 2012, 10:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Stefanie schreef:
Alicia schreef:
Heb het nog steeds niet in handen kunnen krijgen, onze bibliotheek (in een groot christelijk bolwerk) heeft eigenlijk alleen Bertrice Small ... en reserveren kan alsnog wel 3 weken duren. Driedubbele zucht hiervoor


Wel grappig dat ze er dan net de meest pikante schrijfster hebben uitgekozen. :twisted:

Stefanie

Dat dacht ik dus ook, zo'n :shock: schrijfster in een Christelijke bib :?



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 maart 2012, 11:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Tja, een bibliotheek moet veel lezers kunnen voorzien.
Maar we hebben veel boeken met een groene stip (= christelijk verantwoord)
en verder is het niet een hele grote, dus nog beter Small dan helemaal geen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2012, 15:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
Voor degenen die het boek nog niet gelezen hebben:
Wacht nog even om dit te lezen!

Shirlee Busbee – Vonken van begeerte

Het verhaal begint met een proloog die zicht afspeelt in Amerika 1860, dan gaat het verhaal voort in 1867, na de burgeroorlog.
In de proloog leer je de personages kennen en wordt Margaret vermoord. Je wordt doorheen het verhaal meermaals op een verkeerd spoor gezet over wie de dader zou kunnen zijn. Er zijn immers diverse kandidaat-moordenaars. Een heel intrige ontspint zicht.
Vrouwelijk hoofdpersonage is Sara Rawlings, ze is verre familie van Sam Cantrell die haar opneemt in zijn gezin na de dood van haar vader. Doorheen het verhaal wordt duidelijk dat Sara een plantrekker is.
Mannelijk hoofdpersonage is Yancy, de zoon van Sam. Yancy leeft in onmin met zijn vader omdat die trouwde met Yancy’s verloofde. Yancy heeft soms een nogal hevig temperament.
Belangrijkste nevenpersonages zijn Ann en Tom, de zus en zwager van Margaret; Ann is een echte feeks, Tom heeft een verlamde arm aan de oorlog overgehouden. Verder is er ook nog de mulat Bartholomew, een halfbroer van Sam.
De relatie tussen Sara en Yancy kent zijn ups en downs, hun haatliefde verhouding zorgt voor de nodige erotiek.
Ik vond wel dat ze beiden wel wat sneller hun liefde hadden moeten bekennen.

8/10
Martine 23/3/2012


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2012, 18:04 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ik geraak maar niet door het boek, ik ben nu bijna halfweg. Ik weet niet of ik erdoor zal geraken. Dus geef ik nu al wat ik ervan vind.
Yancy en Sara zitten elkaar voortdurend in de haren en als dat niet zo is, dan rukken ze elkaar de kleren van het lijf. Ik vind ze alletwee kinderachtig en koppig. De gebeurtenissen die tussendoor gebeuren, die zijn niet oninteressant.
Mocht ik het boek ooit nog eens uitgelezen krijgen, vul ik mijn bespreking aan.
Nu krijgt het verhaal een 6/10, het kleren-van-het-lijf-rukkerij krijgt een 7+


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling