Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 16:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 aug 2011, 17:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Hieronder kan de boekbespreking gehouden worden :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2011, 14:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 aug 2010, 17:48
Stemming:
Moe
Berichten: 413
Woonplaats: Alphen aan den rijn
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb die gisteravond nog uit gelezen en ik moet je zeggen
dat is het waard om te lezen,
er zat romance, humeur, en erotiek was er genoeg in :382:

xxx jasmina


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2011, 18:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ik ben nog bezig, maar het gaat goed vooruit.

Dit vond ik een goede:
Alexis had op een gegeven zin om alles over te geven wat ze ooit gegeten had :mrgreen:



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2011, 18:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Tis een tijdje geleden dat ik hem gelezen heb en ik vind de vampierboeken van MacCarthy in het algemeen niet heel bijzonder.
Ook deze niet bijzonder leuk of goed ofzo.

Het idee van de vampiernatie, dat die ook een president heeft en de uitwerking daarom heen vind ik leuk bedacht. Is eens wat anders dan de (naar mijn idee) Middeleeuwse Raad in de Sands-boeken.

Dus geen hoogstaand werk, ook niet uitzonderlijk grappig maar gewoon zozo. Voor mij geen boek wat ik snel zal herlezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2011, 20:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
In dit topic staan ook nog beoordelingen:

http://www.chasingdreams.nl/phpbb2/view ... ccarthy%2A

Ik vond persoonlijk dit deel het leukste. De andere delen waren wat minder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 12:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Saskia schreef:
In dit topic staan ook nog beoordelingen:

http://www.chasingdreams.nl/phpbb2/view ... ccarthy%2A

Ik vond persoonlijk dit deel het leukste. De andere delen waren wat minder.


grappig dat het boek dus al min of meer is beoordeeld
Ik zag dat ik er zelf ook op had gereageer en dat ik toen van plan was om het boek te gaan lenen maar dat was ik eerlijk gezegd vergeten
Inmiddels is het lenen van het boek dus wel gelukt voor deze bespreking
Ik kan nog wel even gekeken wie dan dit boek nu voor de boekbespreking had opgegeven, was ik even nieuwsgierig naar, zag dat het jasje18 was

Nou ik ga in ieder geval verder met lezen

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2011, 22:34 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Omdat ik niet zo'n bibliotheek-mens (meer) ben, ben ik niet op zoek gegaan naar een papieren exemplaar, maar naar de virtuele (en tevens ook Engelse) versie.
Al bij al vond ik dit een vermakelijk boek, waar ik het vaak warm van kreeg. Want die twee, Alexis en Ethan konden elkaar dus niet gerust laten :003: . Romantiek en erotiek meer dan genoeg in dit boek.
Het einde vond ik ietwat teleurstellen, omdat Alexis absoluut geen vampier wilde worden, maar dan met haar menselijke einde in zicht, toch maar besluit om zich te laten 'veranderen'. Erin McCarthy liet haar heldin mijns inziens toch iets te gemakkelijk doodgaan door een messteek.
De kurk- en soms schuurpapierdroge humor vond ik :382: :382: :382: .

Tussendoor maken we ook kennis met de zus van Alexis, die in het derde deel van deze reeks haar verhaal krijgt. Verder zijn er ook Seamus, de campagneleider van Ethan, en Gwenna (helemaal op het einde), de zus van Ethan. Die resp. in deel 2 en deel 4 van de Vegas Vampieren het mooie weer gaan maken.

Afgezien van enkele eigenschappen, typisch voor vampieren, benaderen ze in hun gedragingen gewone mensen. Iedere auteur geeft zo zijn/haar eigen invulling aan vampieren. Bij Erin McCarthy zijn ze supersnel en sterk, kunnen gedachten lezen en kunnen ze alleen doodgaan door onthoofding en volledig leeggedronken worden. Mannelijke vampieren kunnen kinderen krijgen bij een sterfelijke vrouw en die kinderen leven langer en doen het goed op sportgebied. Vanwege die steeds andere invulling, zal ik niet zo gemakkelijk voor Fantasy kiezen. Maar omdat Erin McCarthy met veel humor schrijft, denk ik dat ik de volgende boeken uit deze reeks ook zal lezen.

Het verhaal had ook wat losse eindjes, die geen oplossing hebben gekregen, maar misschien komt dat in de volgende boeken aan bod : Wie is de vader van Brittany, hoe zit dat met de internet Vampire-Slayers en van Donatelli, die Ethan een pad in de korf wilde zetten door een lijk op zijn suite achter te laten, horen we ook niets meer.

Mijn besluit, een vlot geschreven, vermakelijk boek, dat prima is voor een namiddag of twee in de luie stoel. Verstand op een laag pitje is een vereiste om ten volle te kunnen genieten van dit verhaal :mrgreen:



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2011, 14:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Hoi ik was bezig met het boek maar toen ging ik op vakantie en heb dit boek niet mee genomen (had al een stapeltje engelstalige ingepakt)
ga nu verder lezen en dan zal ik het eens gaan beoordelen :D

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2011, 16:21 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Hoi

inmiddels heb ik het boek ook uit en deel 2 er ook gelijk even bij gelezen
Ik merk dat ik het nog wel lastig vind om een beoordeling te schrijven
Maar kan me wel heel erg vinden in de beoordeling van Marleen, dus misschien een tikkie makkelijk :oops: maar ik sluit me graag aan bij de beoordeling van Marleen :382:
Ik heb zelf deel 3 en 4 ook aangevraag bij de bieb
Wil ze zeker lezen maar het worden geen boeken die ik nog een tweede keer zou gaan lezen

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2011, 14:50 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
Saskia schreef:
In dit topic staan ook nog beoordelingen:

http://www.chasingdreams.nl/phpbb2/view ... ccarthy%2A

Ik vond persoonlijk dit deel het leukste. De andere delen waren wat minder.


mijn beoordeling blijkbaar :D . persoonlijk vond ik deel 1 en deel 2 de leukste delen. deel 3 (Brittany) was echt chaotisch, bizar en de humor was stukken minder.

:?

deze serie zijn wel niet mijn favoriete vampierboeken. Ik ben helemaal een Lynsay sands argeneau addict. Die kan ik echt véél herlezen. Ik houd namelijk niet echt van hele donkere angstige ( denk sherilyn kenyon) vampierboeken. Daar kan ik misschien eentje van lezen en dan is het genoeg.


Laatst bijgewerkt door evelyne op 13 sep 2011, 14:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2011, 14:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
Lalea schreef:
Hoi

inmiddels heb ik het boek ook uit en deel 2 er ook gelijk even bij gelezen
Ik merk dat ik het nog wel lastig vind om een beoordeling te schrijven
Maar kan me wel heel erg vinden in de beoordeling van Marleen, dus misschien een tikkie makkelijk :oops: maar ik sluit me graag aan bij de beoordeling van Marleen :382:
Ik heb zelf deel 3 en 4 ook aangevraag bij de bieb
Wil ze zeker lezen maar het worden geen boeken die ik nog een tweede keer zou gaan lezen

groetjes lalea


deel 1 heb ik denk ik al .. um.. 4 keer herlezen. Ik ben wel een échte herlezer. De serie van Lynsay sands ( argeneau vampieren ) heb ik denk ik al 7 keer herlezen of zo... :oops: .


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling