Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 23:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 jul 2011, 00:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Omdat ik 'm al uit heb, en omdat Lalea zei dat we mochten beginnen, bijt ik hier de spits af.
Een korte inhoud ga ik niet geven, omdat iedereen die mee wil bespreken, het boek heeft gelezen.

Wat ik ervan vond : In het begin van het boek kwam ik nogal moeilijk in het verhaal. Dat lag denk ik, voor een deel aan het taalgebruik. Het kwam mij nogal eenvoudig over. Wat dat betreft lag er niet veel uitdaging in het lezen. Het boek is geschreven in 1962 en voor jeugd vanaf een jaar of tien. Dat kan het taalgebruik verklaren.

Mijn oudste dochter van elf is het gelijktijdig beginnen lezen met mij, maar is na een derde van het boek ongeveer gestopt. Ze had het vorig jaar moeten lezen in de klas en het sprak haar om een of andere reden niet meer aan (ze is nu in de ban van de Warrior Cats boeken).

Toen ik het eerste derde van het boek gelezen had, kon ik het eigenlijk niet meer neerleggen. De spannende gebeurtenissen volgen elkaar snel op, en ik zat dan ook helemaal in het verhaal. Het taalgebruik viel me ook niet meer op. Ik kan me heel goed voorstellen, dat als ik het boek als kind gelezen had, het zeer grote indruk op mij zou gemaakt hebben. Dat is nu minder, ik vond het wel een goed boek, maar toch ben ik het doelpubliek niet meer.

Mijn besluit is dat dit avonturenboek beslist een uitstekend boek is voor jeugd en aangenaam leesvoer voor de minder jeugdige lezer.


Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 aug 2011, 00:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 13 jan 2007, 12:41
Berichten: 2464
Ik heb het boek nu ook uit, maar sta in een stress periode om een beoordeling nu te schrijven...maar ik hoop in de loop van de week hier over mee te kunnen gaan praten.

Ik kan wel zeggen dat het boek me ook zeer aangenaam verast heeft en dat de neiging om het tweede deel ook te gaan lezen zeer groot is.

Ik vond het zeker voor de leeftijdsdoel zeer geschikt.(nu ben ik wel al bevoordeeld) omdat een van mijn dochters dit vorig jaar ook gelezen heeft en zei riep ook onmiddelijk...O, mam maar dan moet je ook echt deel twee lezen....zei Was er van onder de indruk en ik ook... De volgende keer wil ik iets dieper me er in gooien...

Groetjes Nicole

ps sorry voor de schrijffouten ik type dit op mijn telefoon en normaal laat ik ff words er over lopen... :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2011, 17:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Hoi dames

hoewel ik het een aantal keer heb geprobeerd kom ik eerlijk gezegd nog niet door het boek heen.
Het ligt er nog wel en ik ga ook nog wel weer een poging wagen maar helaas dus nog geen succes voor mij
Ik heb wel de film aangevraagd via de bieb en die is ook binnen dus misschien wordt het alleen de film
Maar ja dat kan natuurlijk ook wel een leuke dimensie geven aan de bespreking :D

Maar ik ben in ieder geval benieuwd naar de mening van de anderen, wie weet kan dat me nog een stimulans geven om toch verder te gaan lezen :382:

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 aug 2011, 20:12 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb eigenlijk een beetje hetzelfde Maaike.
Ben ongeveer op de helft, maar heb de afgelopen week/1,5 week nauwelijks een letter gelezen doordat ik niet lekker in mijn vel zit.
Te idioot voor woorden, maar dan kan ik dus gewoon niet lezen. :?

Ik vind het verhaal tot nu toe echt een goed verhaal. Had dus wel wat moeite met de namen en de schrijfwijze (wat ouderwets, wat logisch is) went, dus dat is geen probleem meer. Op zich weet ik nu wel wie wie is e.d. en de reis, de opdracht, de karakters... ik kan het er goed mee vinden en zou het als kind geweldig gevonden hebben.
Het boeide mij juist vanaf het allereerste begin, na eerst een tijdje het kaartje bestudeerd te hebben.
Had het er vorige week met mijn vader over en hij heeft het boek gelezen en de film gezien en vond beide leuk. :)

Ik ben bang dat ik niet verder kom dan dit, het zit er gewoon niet in dat ik het uitlees binnenkort :? Heb ook niks anders gelezen, behalve de tvgids :roll:


Ik heb trouwens tot nu toe een aantal links gelegd tussen dit boek en Petra's boek... en Petra, als je dit leest, misschien heb ik het mis maar een paar dingen vielen me op. Dat ze in bepaalde vorm in jouw boek ook zitten.
Zoals het land in 2en verdeeld, beide hun eigen sterktes en zwaktes. De legers/ridders e.d. Had nog wat bedacht maar kan er niet meer opkomen.
Misschien is het helemaal toeval, maar dat jij dit boek zo goed vind en het als tip gaf.... dat is blijven hangen en moest aan jouw boek denken toen ik dit aan het lezen was. :D
Vond het wel leuk om eerlijk te zijn. Al zijn het overduidelijk 2 verschillende genres en no offense, ik vind dit een leuk boek.... maar jouw boek is 10x beter :382: (maar ja, das weer het verschil tussen een jeugdboek en een HR misschien :wink: )


Voor mij houd het hierbij op, krijg m niet uitgelezen en ondanks dat het nog steeds op tafel ligt te wachten, heb ik het nu echt opgegeven. Misschien over een tijdje opnieuw beginnen...
Ik ben maar tot de helft gekomen, maar zou het boek zeker aanraden aan anderen. Heb het al met verschillende mensen erover gehad en heel veel mensen kennen het ook en hebben het (lang of kort geleden) gelezen. (zoals mijn baas)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2011, 00:58 
Offline
Forum Founder
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 nov 2004, 21:05
Berichten: 1572
Woonplaats: Leidschendam
Ben even een tijdje afwezig geweest op het forum en heb de gebeurtenissen op dit vlak dan ook gemist, maar wat leuk dat het toch De brief voor de koning is geworden.

Aangezien mijn exemplaar nog steeds in een verhuisdoos in de kelder staat (daar staan nog steeds 4 dozen vol met boeken (shame on me :oops: ), kan ik hem ook niet even snel pakken en lezen (want schoonzoon lief heeft ook nog 's z'n halve hebben en houwen in m'n kelder gezet).

Ik heb al vaker gezegd dat ik dit boek voor het eerst las toen ik 10 was. Nou ja, de juf op school las hem voor, iedere dag aan het eind van de lessen een kwartiertje. Nu kennen jullie mij wel een beetje, en het boek inmiddels ook, dus ja, wachten op die juf was natuurlijk geen optie! Boek in de bieb gehaald, ademloos uitgelezen en voor de rest van m'n leven verslaafd :D .

Wat me altijd het meest helder voor de geest staat is het dilemma van Tiuri ... doet hij de deur open of niet? Is het een test of echt een mens in nood? Zet hij zijn hele toekomst op het spel?
Ik vind dit altijd een prachtig gegeven uit het boek. Een levensgroot dilemma... wat zou ik zelf gedaan hebben in een soortgelijke situatie? Ik heb het antwoord nog steeds niet :wink:

Oh gut, Andrea, misschien wel. Misschien heeft het boek - onbewust dan weliswaar - de eerste stenen gelegd van de Vredestichter. Je weet nooit hoe je geest z'n informatie verzameld, vooral wanneer je wat ouder wordt en de harde schijf steeds voller. Dus bewust is het in ieder geval niet geweest, maar het kan best zijn dat het een rol heeft gespeeld :D .

Petra


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 aug 2011, 06:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
ChasingDreams schreef:
Wat me altijd het meest helder voor de geest staat is het dilemma van Tiuri ... doet hij de deur open of niet? Is het een test of echt een mens in nood? Zet hij zijn hele toekomst op het spel?
Ik vind dit altijd een prachtig gegeven uit het boek. Een levensgroot dilemma... wat zou ik zelf gedaan hebben in een soortgelijke situatie? Ik heb het antwoord nog steeds niet :wink:


Zat hier ook bij te denken: doet hij het wel of niet? wat zou ik doen?
Aan de ene kant snap je waarom hij het wel doet, aan de andere kant denk je: waarom zet je je toekomst op het spel?

Weet ook niet goed wat ik zou doen. Zou in ieder geval niet mijn mond kunnen houden, zoals de rest. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2011, 17:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
het gaat mij denk ik niet lukken om het boek uit te lezen
ik kom er niet door heen
dus ik ga nu nog wel de film bekijken en dan kan ik via die manier nog even mee bespreken :382:

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 aug 2011, 09:08 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 10 aug 2011, 11:57
Berichten: 352
Woonplaats: ergens in belgenland
Hé hebben ze dat boek opnieuw uitgebracht of zo? Heb als kind gelezen en zal nog wel ergens te vinden zijn op zolder. Heerlijk boek om te lezen. Heb indertijd in de Bieb het vervolg erop gelezen. Heb het altijd spijtig gevonden dat ik dat boek nergens nieuw meer kon krijgen. Weet alleen de titel niet meer van het vervolg. Ben benieuwd naar de film.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling