Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 12:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 sep 2010, 09:37 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 sep 2010, 15:17
Berichten: 29
Woonplaats: Voorschoten
Hoi, ik ben Jack Broscie. een 1/2 eeuw oud alweer. getrouwd, 2 kinderen. liefhebber van sci-fi en fantasy. hobbies: schrijven, lezen, hardlopen ('s avonds in het duister zie ik van alles; overdag ook).

ff deelgenoot maken van mijn schrijf- en uitgeefavonturen. Zie ook Mijn dagboek:

De totstandkoming:
8 jaar geleden begonnen met een kort verhaal, ingezonden en werd 27e van de 93. Dat was kicken! Ik ben een fervent lezer van sci-fi en fantasy en wilde altijd al schrijven, dus dat was het startpunt. Dan is het de weg zoeken en rondkijken. Waarom boeit het ene boek meer dan het andere? Welke stijlen heb je? In welke tijd schrijf je? Wat ga je schrijven? Wil je nog een boodschap kwijt? Het verhaal begint zich te vormen. Je past het aan. Past het weer aan. Je doet er twee jaar niets aan. Begint weer opnieuw. Andere inspiratie, nieuwe verhaallijn erbij. Het valt weer stil. Je pakt het weer op. leest het opnieuw en de samenhang/ volgorde klopt niet meer, herschrijven. Dan is het begin 2010 en iemand zegt tegen je wanneer je het gaat uitgeven. Was nooit mijn bedoeling, vind juist het schrijven zelf leuk. Maar toch… het begint te kriebelen. Googlen dus op uitgeven/ publiceren. Je probeert Luitingh, krijgt de standaard afwijzingsbrief, en gaat over tot POD(-uitgever). Je bouwt er nog een website bij met info over jezelf en je boek.

Ervaringen en leermomenten

1). Op http://www.jackbroscie.nl vind je het vervolg van mijn schrijf- en uitgeefavonturen in de vorm van een blog/ dagboek (redigeren, illustrator, etc).

2). Op http://www.jackbroscie.nl heb ik enige aspecten beschreven die in een boek kunnen voorkomen met mijn visie daarop + tekstfragmenten als voorbeeld; spanning, emotie en karakterontwikkeling, omgeving, levensomstandigheden, clifhangers.
Een voorbeeld daarvan:
Emotie en Karakterontwikkeling
Jack: 'Hoofdpersonen maken ineens ‘iets’ mee. Het lijkt mij logisch dat zoiets wat met je doet. Het doden van een medemens of het verlies van een dierbare naaste gaat je toch niet in je koude kleren zitten? Wordt je karakter niet mede beïnvloed door emoties?'
Fragment: Ze liep bijna wankelend verder. Een angstig en zwart voorgevoel hing om haar heen en kneep haar ademhaling af. Haar oog viel op nog een gestalte, lang, vrouwelijk, onnatuurlijk en langgerekt op de grond liggend. Ze deinsde een halve stap achterwaarts. Hapte naar lucht. Rug- en nekspieren spanden zich. Haar ogen sperden zich wijd open. Borstspieren verkrampten.
Met een door merg en been slakende kreet stortte ze zich naar voren, viel op haar knieën, draaide de gestalte voorzichtig om. En ze begon te gillen. Een hoge stem. Een staccato van maar twee woorden. ‘Móeder ... néé!, Móeder ... néé!, Móeder ... néé!’ Met daar tussen door een gierend ademhalen en een zo heftig intens gesnik dat het T'orkh op zijn plaats deed verstijven.


Toelichting op de trilogie Kronieken van Nieuwe Aarde
Het verhaal speelt zich af op een gekoloniseerde wereld. Na een oorlog is de mensheid op deze nieuwe wereld grotendeels vervallen tot het barbarendom.
Deel 1 speelt zich hoofdzakelijk af in Oval-Lath over een periode van enkele weken (flashbacks er buiten gelaten) en is bedoeld om de wereld, de mensen en het verhaal ‘neer te zetten’. Er zijn meerdere hoofdpersonen, van diverse leeftijden, zowel man als vrouw. Trouwens best interessant om vanuit al die perspectieven te schrijven (en te lezen?).
Deel 2 en 3 gaan een langere tijdsperiode beslaan waarin het verhaal, de plot(ten) en de personages met hun karakters worden uitgewerkt, voortbordurend op een aantal clifhangers uit deel 1.


Laatst bijgewerkt door jackbroscie op 25 feb 2013, 13:02, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2010, 09:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Wat leuk dat je besloten hebt om je boek uit te geven! Ik vind het vooral erg leuk dat je al je ervaringen bijgehouden hebt in een dagboek. Maar ja, daarin herken je dan weer de schrijver in jezelf! :382:

Het boek is nou niet echt mijn ding, ik hou toch meer van romantische verhalen maar ik hoop toch dat je een grote lezerschare gaat krijgen! Succes.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2010, 12:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Hoi Jack,

Welkom op het forum
Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij Saskia
En ook ik wens je nog veel succes :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 sep 2010, 13:54 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Hoi Jack,

Mooi, een SF schrijver. Dat is een stuk moeilijker dan het schrijven van romantiek, dus petje af :382:

Enne..., welkom op het forum.

Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 sep 2010, 12:28 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 sep 2010, 15:17
Berichten: 29
Woonplaats: Voorschoten
ha, een Fantasy niet romantisch? Wat dacht je van dit stukje uit mijn boek:
Heel even wreef ze hem over zijn arm, lichtelijk in verwarring over alles wat hen de afgelopen weken was overkomen. Over haar eigen gevoelens. Wat de toekomst brengen zou. In een plotselinge impuls verhief ze zich op haar tenen, sloeg haar armen om zijn nek, trok zijn hoofd omlaag, gaf hem een zoen op zijn mond en snelde toen weg naar de voorraadschuren. T’orkh in verwarring achterlatend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 sep 2010, 19:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Ha Jack, welkom op het forum. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt nu er wel romantiek in je boek voorkomt en ik zal me er zeker eens in verdiepen. Leuk om je in ons midden te hebben! :382:

Groetjes Annemiek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 sep 2011, 07:53 
Offline
Lid
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 sep 2010, 15:17
Berichten: 29
Woonplaats: Voorschoten
Klik hier voor de Schrijverservaringen van Jack Broscie, auteur


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 sep 2011, 17:32 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Welkom op het forum en geniet ervan

groeten lalea


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling