Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 18:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kort verhaal
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 08:30 
Offline
Nieuw Lid
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 15 apr 2010, 08:31
Berichten: 20
Woonplaats: Oostende
Dit is de blurb van mijn nieuwe korte verhaal 'De Gave' dat sedert vandaag online staat bij www.parelz.eu!

Stel dat je een manier gevonden hebt om je bijna moeiteloos naar de top van alles te werken? Overal in uit te blinken? Iedereen de baas te zijn? Wat zou je doen?
Tim vond die manier. Hij ontdekte dat hij Overvloeier was en dat bood hem die mogelijkheden. Waar het hem toe bracht? Uiteindelijk tot de bodem van een zwembad, waar hij nu al twintig minuten zit zonder zuurstof of duikapparatuur. Hij kijkt terug op zijn leven.
Kijk met hem mee.


Fragment:

Al twintig minuten bevind ik me op de bodem van een zwembad in een prachtig ressort in Hawaï. Zonder toegediende zuurstof of duikapparatuur, maar met een zwaar gewicht op mijn rug dat mij onder water houdt. Behalve het zachte klotsen van het water is het muisstil rondom me. Mijn besluit is genomen en dat maakt me verbazingwekkend genoeg sereen. De maan wordt met tussenpozen weerspiegeld op het wateroppervlak en ze spoort me aan te reflecteren over mijn leven. Macht corrumpeert, wordt er gezegd. Maar wat doet almacht dan? Heb ik spijt van de dingen die ik gedaan heb? Heb ik verdriet om de levens die ik verwoest heb? Nee, dat heb ik niet. Immers, hoe meer ik kreeg, hoe minder wroeging ik had.
Het begon allemaal toen ik veertien jaar oud was. Toen ontdekte ik dat ik een Overvloeier was. Althans, zo noemde ik het bij gebrek aan een referentie, want ik heb nergens ook maar enige aanwijzing gevonden dat er meer mensen zoals ik bestaan. Misschien ben ik de eerste, misschien niet. Het enige dat ik zeker weet is dat een hevige emotie me naar de ontdekking ervan bracht. De hevige emotie die me er attent op maakte? Razernij.
De aanstichter was een pestkop waar iedereen bang voor was, zelfs de leerkrachten. Zodra hij nog maar je richting op keek, begonnen je benen te trillen en kreeg je tunnelvisie met aan het eind van die tunnel niets dan een dreigende kop. Rond die leeftijd was ik een nogal stil type. Ik liep niemand in de weg, schreed zoveel mogelijk voort op onzichtbare wegen en opende mijn mond enkel als me dat gevraagd werd. Maar stille types worden op een gegeven moment door pestkoppen opgemerkt. Ik herinner me die dag als was het gisteren. Tijdens de pauze stond ik zo onopvallend mogelijk bij een groepje vrienden. De pestkop, Kevin, kwam met krachtige passen op ons afgelopen. Hij deed zijn best om er imposant uit te zien met zijn woest kijkende ogen en die gemene grijns op zijn bek. Eerlijk gezegd vond ik hem er toen al een beetje idioot uitzien. Mark, die naast me stond, stootte me aan en zei tegen niemand in het bijzonder: ‘Dat ziet er slecht uit.’ Ik maakte me zo klein mogelijk en bad dat hij ons met rust zou laten. Ieders blik bleef gericht op het naderend onheil, want Kevin wilde je nogal eens verrassen met een vuist tegen je kaak, of een trap in je ballen. Fungeren als bokszak was het laatste dat ik wilde. Temeer omdat ik dan thuis weer eens zou moeten verklaren waarom ik een watje was dat zichzelf niet eens kon verdedigen. Mijn vader, die zelden thuis was, zou het me niet in dank afgenomen hebben, want als ex-militair stond hij erop dat een man alleen een échte man was wanneer deze minstens eenmaal in zijn leven iemand anders knock-out had geslagen. Er stond nog steeds een nul bij deze actie en ik zag daar niet gauw verandering in komen. Uiteraard koos Kevin mij uit de groep, lukraak en zonder enige aanleiding. Pestkoppen hebben het verstand niet om er een reden bij te verzinnen; daar raken hun hersenen oververhit van of zoiets. De anderen uit de groep weken achteruit alsof Kevin een besmettelijke ziekte bij zich droeg. Ik kon hen geen lafheid verwijten, want niemand nam het ooit op voor iemand die door Kevin geviseerd werd. Dat wist Kevin ook maar al te goed. Om een lang verhaal kort te maken: ik zag die dag van heel dichtbij hoe vuil zijn nagels waren en een honderdste van een seconde daarna hoeveel kauwgom er weggegooid werd op de grond. Kevin bleef nog een tijdje naast me staan, me bespottend en naar me wijzend alsof ik een kermisattractie was.
Ik had niet alleen verrekte pijn; ik had me ook nooit zo vernederd gevoeld. Achteraf gezien was dat het wat me deed doldraaien, denk ik. Mijn schaamte liep over in een diepzwarte razernij, maar ik durfde nog steeds niet op te staan of me tegen hem te verzetten. Het vrat me op van binnen en nog steeds was ik te laf! Met hevig bloedende lippen keek ik naar hem op en ik wenste met heel mijn ziel dat ik zijn durf en kracht kon overnemen zodat ik hem een koekje van eigen deeg kon geven. Ik verlangde het met meer vuur en wilskracht dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

Groetjes,
Mel Hartman
www.fantasiejagers.net


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2010, 21:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Leuk! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling