Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 13:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 dec 2006, 22:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2006, 20:42
Berichten: 414
Woonplaats: Utrecht
Ben ik de eerste die hem uit heeft? :D

Catherine Coulter: Earth Song

Het verhaal speelt in 1275, de tijd van koningen, ridders en kastelen. Philippa de Beauchamp hoort haar vader vertellen dat hij haar gaat uithuwelijken aan een gemene vieze oude man, omdat die haar wil hebben zonder bruidsschat, en ontvlucht haar ouderlijk kasteel. Ze neemt een zijdeurtje, zwemt door de gracht (of te wel riool) en verstopt zich in een wolwagen, op weg naar de markt.
De wagens worden gestolen en ze komt terecht in het vervallen kasteel van Dienwald de Fortenberry. Daar hebben ze de wagens met wol hard nodig, want de kleren vallen van hun lichaam. Philippa ziet er niet uit, stinkt uren in de wind en wordt aangezien voor een heks en nog erger. Ze vertelt wie ze is, en wordt eerst niet geloofd. Dienwald gooit een emmer koud water over haar heen, waardoor wat van het vuil wordt weggespoeld. Haar jurk is niet meer te redden en hij geeft haar een versleten vod te dragen.
Hij behandeld haar eerst als een sloofje, laat haar op de grond zitten, en sluit haar op in zijn slaapkamer. Maar omdat hij gelooft dat ze een lady is, verkracht hij haar niet, maar bedreigt haar alleen. Ze vertelt hem dat ze heeft leren lezen en schrijven en rekenen, erg zeldzaam voor een man in die tijd, laat staan voor een vrouw, en dat haar moeder haar het huishouden heeft geleerd. De volgende ochtend beveelt hij haar de wol te weven om kleren te maken voor het huishouden, aangezien de wever ziek is. Ze leert het een paar vrouwen, en houdt toezicht op het weven. Dienwald's stewart heeft een hekel aan haar, en wil haar weg hebben. Waarom? daar komt ze achter als ze zijn kamer binnendringt en ziet dat hij Dienwald al die jaren flink heeft bestolen. Alain probeert haar te laten ontvoeren en vermoorden terwijl Dienwald een paar dagen weg is, maar haar bewaker en de overige kasteelbewoners komen haar te hulp, en hij eindigt met een gebroken nek.
Later stelt Dienwald haar aan als zijn steward, zoals ze al jaren voor haar vader werkte, maar ze blijven samen slapen. Ze wordt ontvoerd door haar neef, die erg graag met haar wil trouwen al snapt ze niet waarom. Ze heeft Dienwalds zoon Edward bij zich op dat moment. Samen weten ze een paar nachten later te ontsnappen, niet geheel zonder verwondingen, en Dienwald vindt hen. Die nacht vrijt hij eindelijk met haar, om gesnapt te worden door zijn zoontje die erop staat dat zijn vader met haar trouwt.
2 dagen na het huwelijk komen ze erachter waarom haar vader haar geen bruidsschat wilde geven, en waarom haar neef toch zo graag met haar wilde trouwen. Ze is een onechte dochter van de koning, alleen maar opgevoed door haar "vader" Sir Henry de Beauchamp en diens vrouw. Ze is opgelucht want nu weet ze eindelijk waarom haar moeder haar niet mag.
Maar Dienwald is laaiend, hij wilde vrij zijn, niet gebonden aan een overheer en nu is hij de schoonzoon van de koning! Een graaf! met verantwoordelijkheden!
Hij loopt weg, naar Graelam en Kassia (zie vorige boek), waar ze hem hartelijk uitlachen.
Op zijn terugweg naar huis komt hij Philippa tegen, die op weg was om hem op te halen. Ze maken ruzie, maken het weer goed, en worden gesnapt door haar neef, die Dienwald wil vermoorden om Philippa alsnog op te eisen voor hemzelf.
Een gevecht, eind goed al goed, etcetera. :D :harts:

Ik vond het een heerlijk verhaal, leest erg vlot weg, originele stukken erin, veel humor. Je ziet het gewoon voor je alsof je een film zit te kijken. Zeer aparte bijfiguren maar erg symphatiek al hoef ik ze niet 's avonds laat tegen te komen (overdag ook niet trouwens).
Ik geef deze een 9, een echte aanrader.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2006, 23:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Haha, gewonnen!

Ik heb hem in ieder geval niet gelezen. Klinkt wel erg leuk.

Saskia


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2006, 23:23 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2006, 20:42
Berichten: 414
Woonplaats: Utrecht
Ja hij is erg leuk. Leuke scenes ook met de jonge Edward, die langzaam naar haar toegroeit, en met de nar en haar beschermer en de oude Agnes. :D
Als je hem kunt kopen, zou ik dat zeker doen hoor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2006, 23:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Ik heb nog geen enkel boek van Coulter in mijn bezit. Ik zal er eens naar op zoek gaan.

Saskia


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 dec 2006, 23:57 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Ja,...stoere, brutale, harde mannen! :382: en!
stoere, harde, brutale vrouwen!!!!!!!!!! :wink:

Bijna,..ik ben er bijna,...dus ik heb je beoordeling,..eh,...nog niet gelezen :oops: ,...ik zet hem hieronder,..zodra ik hem eindelijk :roll: eens uit heb! :cool:
Welgeinig,tegelijkertijd hetzelfde boek lezen :D

Ik ben nu:

Philippa is ontvlucht met zijn zoontje en nu zijn ze getrouwd!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2006, 19:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Ik vond dit echt ook weer een hele goeie van Coulter maar ook van deze serie!
Was wel wat karakters vergeten :oops: daarom lijkt het me verstandiger om de serie uit te lezen :wink:

Fhilippa hoort geschrokken aan, dat ze uitgehuwelijkt wordt aan een oude man.
Ze vlucht van huis, naar haar neef, die niet het beste met haar voorheeft! en komt bij Dienwald terecht( uit fire song) en die moet niets van haar hebben,......
Ze is te groot en enorm sterk voor een vrouw en ze deelt raake klappen uit! want ze is toch echt een lady! en wil ook zo behandeld worden,
Nou,...dat lukt Dienwald niet zo!
Hij vergelijkt haar ook met Kassie, de vrouw van zijn vriend.
Hij trouwd met haar uiteindelijk maar,........
Wat blijkt, ze is de bastaard dochter van de koning maar nu wil hij haar helemaal niet meer hebben,,.....zeker niet een koningsdochter!!!!!!!!!!!!!!! Veel te hoog gegrepen hahahahahaha
Maar Fhilippa laat hem niet zo gauw gaan,............ :cool:

Ja,..ik vond hem echt heel leuk,...zoals ze met elkaar omgingen!
De bijfiguren waren ook prachtig!!!!!!!!!!

Mijn beoordeling: 9 :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 dec 2006, 19:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2006, 20:42
Berichten: 414
Woonplaats: Utrecht
Nou, dan zijn we het dus eens over dit boek :D . Die modderscene vond ik ook erg grappig.
Ik ben nu een anthology aan het lezen, maar daarna toch wel weer een Coulter hoor.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2006, 10:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
diana schreef:
Nou, dan zijn we het dus eens over dit boek :D . Die modderscene vond ik ook erg grappig.
Ik ben nu een anthology aan het lezen, maar daarna toch wel weer een Coulter hoor.


Ja,...al die scenes met hun twee waren leuk!
Slaat ze hem zo neer :shock: :wink: en dan rollen ze op het eind van het paard,...en om en om,... :roll: , hij op haar, zij op hem en nog eens hahahahahahahaha
Zo ook vermoorde ze die verrader in de stal :?
Ja,....een pittige tante :382:

Ik ga verder met Secret song,...vanwege het vervolg! :382:

O ja,...en dan tilde hij haar op, of over zijn schouder! en dan klaagde hij over zijn rug,...omdat ze te zwaar en te groot was hihihi :wink:
En dan wilde hij haar niet meer dragen of tillen :roll: :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2006, 14:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2006, 20:42
Berichten: 414
Woonplaats: Utrecht
Ooo nog een vervolg dus? Secret Song heb ik niet helaas. :shock:
Ben nu bezig in Devils Embrace. Volgens de achterkant haar eerste boek.

Verwacht een mooie beoordeling van je hoor Daniëlle. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2006, 17:12 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
diana schreef:
Ooo nog een vervolg dus? Secret Song heb ik niet helaas. :shock:
Ben nu bezig in Devils Embrace. Volgens de achterkant haar eerste boek.

Verwacht een mooie beoordeling van je hoor Daniëlle. :D


Er zijn nog meer vervolgen hoor,..
ik zou het moeten opzoeken,...
Ik heb ze :D , zo ook de piraatjes van haar ja! :harts:
2 stuks!
Devils Daughter is nmr 2! ( natuurlijk :roll: ) die moet ik nog lezen,..
ergens staat dus mijn beoordeling :wink:

ja ja,..de beoordeling van secretsong komt eraan,..
Deze is ook heel heel erg leuk! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2006, 17:14 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
http://www.catherinecoulter.com/text/song_series.htm

Dit is de song serie :harts:

http://www.catherinecoulter.com/text/devil_series.htm

En dit de devil serie,.... :harts: :382:

Wil je ook nog me beoordeling :wink: hihi,.....
doe maar niet,....want dan weet je,....alles!!!!!!!!!!!!!!!

( ja,..hij staat nog ergens hier,..heb het een 9 gegeven zag ik)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2006, 17:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2006, 20:42
Berichten: 414
Woonplaats: Utrecht
Tuurlijk wil ik wel een beoordeling :D
Wie weet hoe lang het duurt voor ik deze ergens te koop vind :D
Ik koop alleen nog tweedehands, en niet in Amerika namelijk, dat kan mijn salaris niet aan helaas. :roll:

Veel leesplezier, Diana


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2006, 17:27 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2006, 20:42
Berichten: 414
Woonplaats: Utrecht
Mmm dus ik mis Fire Song en Secret Song.
Rosehaven heb ik wel, die is echt heel erg leuk.
Ben dus gelukkig nog lang niet klaar met verzamelen.

Lees jij ook haar FBI serie, of alleen de historische?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2006, 17:45 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Ik heb wel wat van haar FBI serie, maar niet gelezen.
Die lijken me ook goed hoor!

Zo heb ik alle series van haar,...
op de regencyserie na,...daar mis ik er wat van,....3 ofzo!
Ik vind ze erg, erg goed!
De Vikingserie is ook zo goed! :harts: :harts: :harts:
En haar piraatje ook hoor!

http://www.catherinecoulter.com/text/baklist.htm

Tja,...ik ben eigenlijk een beetje zuinig op haar boeken,.....maar de song serie ga ik nu toch maar verder lezen,...ik vergeet het anders gewoon :? :oops:


Laatst bijgewerkt door Daniëlle op 17 dec 2006, 17:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 dec 2006, 17:49 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 05 feb 2005, 22:37
Stemming:
Cool
Berichten: 7382
Woonplaats: Oostvoorne ZH
Nationale vlag:
Netherlands
Citaat:
Mmm dus ik mis Fire Song en Secret Song


O,....enne,...ik vond Fire song beter dan warrior song hoor!
hartverscheurend gewoon!
Die beoordeling bevat bijna 3 blaadjes hahahahahaha,...
ook erg avontuurlijk en er gebeurt zoveel gewoon!
helemaal toppie! :382:
( staat ook ergens hier die beoordeling :? )


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling