Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 12:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 aug 2014, 12:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
She lives for passion. Bold, impulsive, and a magnet for trouble, Juliana Fiori is no simpering English miss. She refuses to play by society's rules: she speaks her mind, cares nothing for the approval of the ton, and can throw a punch with remarkable accuracy. Her scandalous nature makes her a favorite subject of London's most practiced gossips ...and precisely the kind of woman the Duke of Leighton wants far far away from him. He swears by reputation. Scandal is the last thing Simon Pearson has room for in his well-ordered world. The Duke of Disdain is too focused on keeping his title untainted and his secrets unknown. But when he discovers Juliana hiding in his carriage late one evening - risking everything he holds dear - he swears to teach the reckless beauty a lesson in propriety. She has other plans, however; she wants two weeks to prove that even an unflappable duke is not above passion.

Uiteraard begon ik weer eens achteraan in de serie van Sarah MacLean. Nine Rules ... en Ten Ways... zijn al besproken en ik kon nog niks van dit boek vinden. Toch heb ik wel door dit forum het boek gekocht. Zo'n anderhalf jaar later, misschien wel nog later, heb ik het boek eindelijk gelezen. Ik begon afgelopen maandagavond en ik wilde het boek om half 11 dicht doen om te gaan slapen, maar ik moest eigenlijk doorlezen. Ik moest en zou die avond nog weten hoe deze twee elkaar toch vinden! Dus voor het eerst sinds tijden weer lekker wakker gebleven voor een boek.

Juliana Fiori is van oorsprong Italiaans en is daarom lekker wars van alle etiquetteregels, waar vooral Simon, de duke in dit verhaal, heel erg fan van is. Hij komt een beetje saai over, heeft niks op met emoties, maar door het boek heen leer je hem beter kennen en kon mij dat helemaal niks schelen. Hij heeft misschien een iets te elitaire inborst, maar hallo, hij is eigenlijk geweldig! Juliana is ook ontzettend leuk, doet lekker wat ze zelf wil en is er van overtuigd dat ze Simon wat passie kan aanleren. Zelfs als haar dat een paar schandalen kost, ze heeft er ten slotte 11 nodig (al kan ik misschien niet zo goed tellen, ik vond er maar een paar echt een schandaal)

Wat ik geweldig vind aan Sarah MacLean, heb ik ontdekt, is haar humor en haar manier van beschrijven. Mijn Engels qua lezen is niet supergoed, maar ik kon hier heel makkelijk doorheen komen én ik snapte ook de humor. Ze heeft weergaloze dialogen met lekker veel vliegen vangen, ik heb vaak hardop moeten lachen en heb daardoor echt genoten.

Richting het einde wordt het een beetje een herhaling van zetten, Simon is wel erg onverzettelijk en mag af en toe wel iets meer meegeven. Door de beschrijvingen van Maclean heb ik op het eind wel een paar traantjes moeten laten, puur omdat het zo mooi was. De ontwikkelingen waren misschien een beetje cliché en ik heb er wel een beetje een hekel aan als mensen plichtmatig iemand ten huwelijk vragen, maar toen was ik al zo verliefd op deze personages dat ik ze alleen maar een heel gelukkig einde gunde. Daarnaast wou ik ook slapen ...

Prachtig boek, ik ben blij dat ik het eindelijk gelezen heb en wil eigenlijk vooral Nine Rules... nu heel graag lezen. Ik vond broer Gabriel in dit boek namelijk ook al heel leuk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 mei 2015, 19:42 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Een van mijn lievelingsboeken! Zo mooi hoe Simon zijn gevoelens probeert te verdringen voor Juliana en dat het natuurlijk niet lukt. Je kan niet anders dan verliefd worden op hun verhaal en je gunt het hen ook echt. Lees het verhaal regelmatig weer eens :herz:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling