Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 16:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 mei 2013, 23:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 12:57
Berichten: 1386
Woonplaats: Schoten
Fan van LotR/ epic medieval fantasy?
Fan van historical Romance?
Fan van diepgaande verhaallijnen en personages die je voor altijd zullen bij blijven?
Klaar voor iets nieuw?
Dan is deze fantasy romance serie (5 boeken) iets voor jou!
Ik ben ze nu aan het herlezen en het verhaal blijft fantastisch.
Het is een meer dan 2000-pagina-tellende fantasy romance, gespreid over 5 boeken. :mrgreen: Je moet ze dus in volgorde lezen. Want het einde van boek 1 is het begin van boek 2 and so on. Geloof me, het is niet langdradig, je zal achteraf nog wensen dat de auteur nog 10 boeken extra had volgepend. :001:
Op Amazon.com en goodreads.com zijn de reviews zéér positief (5 sterren, sommigen wensen zelfs 10 sterren te geven) en ik beaam ze. Het verhaal trekt je meteen mee in de wondere wereld van de Fey; grote elf-achtigen die vechten met messen, zwaarden en de 5 takken van magie gebruiken voor alles: Wind, Vuur, Water, Aarde en Spirit (ken het nederlandse woord niet). Hun koning, Rain vel'En Daris (onze hero), :harts: is een Tairen Soul, de sterkste Fey die er is, en kan shapeshiften in een tairen (= mystiek gevleugelde grote kat). Hij moet uitzoeken waarom de tairen, met wie zijn ras verbonden is, aan het uitsterven zijn. Een visioen brengt hem naar de mensenstad, naar Ellysetta Baristani (onze heldin) die opgegroeid is als dochter van een arme houtsmid. Al heel haar leven droomt ze van de Fey en heeft ze alle historische boeken omtrent deze adembenemend knappe onsterfelijke wezens gelezen. Ze droomt van liefde zoals alleen de Fey dat kunnen hebben, via de sheitan'itsa (de truemate bond). Ze is dan ook verrast als de koning van de Fey haar als zijn sheitani claimt en zij volgens hem het antwoord op zijn levensdringende vragen omtrent de tairen kan bieden. Maar wat kan zij in hemelsnaam doen als doodgewone sterveling?
Ik kan niet veel vertellen, want de boeken zitten vol spannende plottwists. :vampire: Maar één ding geef ik jullie wel mee: het liefdesverhaal in deze boeken is er één van zeer hoog niveau. Echt uniek en gewoon zalig! Een echte openbaring! Er gebeurt héél veel. The villain is echt badass, door en door slecht! :redbanana:
Je zal lachen, huilen, op het puntje van je stoel zitten, naar de bladzijden schreeuwen van frustratie en ellende om wat er gebeurt, maar bovenal zul je ieder personage en de verhaallijnen koesteren en willen herlezen!
:boek:
In volgorde:
Lord of the Fading Lands (boek 1)
Lady of Light and Shadow (boek 2)
King of Sword and Sky (boek 3)
Queen of Song and Souls (boek 4)
Crown of Crystal Flame (boek 5)

Voor de eventuele duitstaligen: ze zijn ook in het duits vertaald.

http://clwilson.com/the-books/novels-of ... ul-series/

Het zijn mijn lievelingsboeken geworden. Ik was een paar dagen depri toen de boeken uitgelezen waren. Zo diep zat ik in de wereld van de Fey. Zalige mannen! :liefde:

Veel leesplezier!!! Gewoon doen! Je weet niet wat je overkomt! :) Ze zijn zowel als e-book en als paperback te verkrijgen via Kobo, Kindle, Proxisazur.be, bol.com. Een episch liefdesverhaal die nog lang zal nazinderen! :cheer:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 31 mei 2013, 08:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 feb 2010, 08:15
Berichten: 1337
Woonplaats: tubbergen
Lalea,
bedankt voor de zeer uitgebreide en enthousiaste beoordeling. Heb de boeken inmiddels gedownload en de serie compleet binnengekregen. Weet nog niet wanneer ik ze ga lezen want er zijn nog zoveel te gaan :oops:
Maar het vampiertekentje betekent dat ook echt vampiers in het verhaal? Want de verhaallijnen verder staat me heel erg aan. Hou van historischen medieval. Het nederlandse woord voor spirit is volgens mij geest, dat is tenminste de letterlijke vertaling. Ben heel benieuwd naar de boeken in elk geval.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 31 mei 2013, 21:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 12:57
Berichten: 1386
Woonplaats: Schoten
Nee er komen geen vampiers in voor, wel demonen en de villain is een warlock (zwarte magiër).
Het vampieren-emoticon was vooral bedoeld om de plottwists te benadrukken. :) Heel spannend en vaak ook griezelig maar de hoofdverhaallijn blijft romance en vele bijpersonages krijgen ook hun romance in het boek. Het zullen niet enkel Rain en Ellysetta zijn waarvoor we zullen vallen, maar ook heel wat bijpersonages heb ik gaandeweg het lezen in m'n hart gesloten.
Alles wat er gebeurt in deze boeken is verteld door de auteur met een reden, en dat wordt ook steeds duidelijker naarmate je verder in het verhaal zit. Er wordt heel wat mysterie ontrafeld, niets is eerst wat het lijkt, je wordt vaak op het verkeerde spoor gezet.
Echt een rollercoaster van emoties die je als lezer doormaakt, ik heb er echt van genoten en daarom wou ik dit met jullie delen.
Echt romance van topniveau. En het zou me niet verbazen als je een soort van "verliefdheid" voor bepaalde mannelijke personages gaat voelen, want dat heb ik ook. :) Rain, Kieran, Kiel, Bel, Gil en Adrial zijn mijn favorieten!
Daar kunnen de Schotse helden van Julie Garwood wat eer en strijdlust betreft nog van leren. De Fey zijn elfen met ballen aan hun lijf, als ik zo rechtuit mag zijn. :mrgreen: Je zult het je niet beklagen! Veel plezier met het lezen. Ik ben benieuwd naar jouw beoordeling als je ze uit hebt. :) Maar neem gerust je tijd. Deze series boeken verdienen het om in je eigen tempo gelezen te worden, want als de laatste bladzijde omgeslagen is, zit je echt met een honger naar méér. :) Zo was 't toch bij mij. Dus geniet van iedere bladzijde. Ik ben ze nu aan het herlezen. Ik voel me helemaal in de 7de hemel. :)

Mijn favoriete quotes:
Live well. Love deep. Tomorrow we die. (Fey saying)

Ver reisa ku’chae. Kem surah, shei’tani. — Your soul calls out. Mine answers, beloved. (zegt Rain tegen Ellysetta) :liefde:

“I am the steel no enemy can shatter. I am the magic no dark power can defeat. I am the rock upon which evil breaks like waves. I am Fey. Warrior of honor. Champion of Light.”
~Fey Warrior’s Creed :harts:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013, 16:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Wauw, dit klinkt echt fantastisch!
En nu nog vertalen naar het Nederlands en dan kan ik het ook uit proberen. :003:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 jun 2013, 17:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 30 nov 2004, 13:29
Stemming:
Cool
Berichten: 5302
Woonplaats: Venhuizen
Nationale vlag:
Netherlands
Alicia schreef:
Wauw, dit klinkt echt fantastisch!
En nu nog vertalen naar het Nederlands en dan kan ik het ook uit proberen. :003:


Helemaal mee eens :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2013, 15:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 nov 2004, 12:57
Berichten: 1386
Woonplaats: Schoten
Je kan het altijd eens voorstellen aan CL Wilson op facebook (ze is vaak actief online) :wink:

Of er gewoon aan beginnen. Mijn eerste engelse boek ging ook traag, maar ben blij dat ik heb doorgezet. Zoveel fantastische boeken die ik nu kan lezen zonder te moeten afhangen vd uitgevers hier. Totaal geen spijt van!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling