Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 10:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 dec 2012, 00:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Omdat ik niet wilde wachten tot CL de rest van de boeken van Lorraine Heath gaat vertalen :twisted: , las ik er alvast nog een in het Engels :boek: . Mocht er onverhoopt toch nog een vertaling komen, dan herlees ik ze nog wel eens, ik vind haar boeken goed genoeg.

Dit boek is deel 2 uit de Daughters of Fortune reeks, maar komt kronologisch als eerste.

Devon Sheridan, graaf en weduwnaar met twee kinderen, ziet zich genoodzaakt om met een rijke erfgename Gina (Georgina) Pierce te trouwen, om zijn landgoed in stand te kunnen houden. Gina denkt op haar beurt haar vader genoegen te doen te trouwen met Devon.
Devon is, als we kennis met hem maken, een stijve hark, die veel belang hecht aan het volgen van de uiterlijkheden zoals ze voorgeschreven worden aan de adel. Dat hij bv. handenarbeid moet doen om zijn landgoed van de ondergang te redden, mag door niemand (ook zijn vrouw niet) geweten zijn. Gina weet goed wat ze wil, en heeft het als Amerikaanse, moeilijk met al die regeltjes.
Daags na het huwelijk slaat het noodlot toe en blijkt Devon nog altijd evenveel geld te hebben als voor zijn huwelijk én een vrouw erbij die hij moet onderhouden. Dat zet op zijn minst gezegd een domper op het zeer prille huwelijksgeluk. Maar Gina laat zich niet neerslaan door deze gebeurtenissen, tracht haar man zoveel mogelijk te helpen en weet uiteindelijk het hart te winnen van Devon.
In dit verhaal gaat het hoofdzakelijk over de evolutie van de gevoelens tussen Devon en Gina. Het verschil tussen hen beiden - Brits/Amerikaans - zorgt voor de nodige misverstanden en wat humor. Er zijn ook de twee kinderen van Devon, die zoals altijd bij Lorraine Heath geloofwaardig beschreven zijn. Ze kwamen als een verassing omdat ik de korte inhoud maar half had gelezen. Ze deden hun intrede pas later in het verhaal.
Ik vond het een prachtig verhaal, ontroerend bijwijlen, dat hoewel er niets spectaculairs in gebeurt toch boeide tot op het einde. Romantiek en hartstocht zitten mooi verwerkt in het verhaal.

9/10

Marleen, 6.12.2012



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 dec 2012, 08:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
er moet niet altijd veel in gebeuren in een verhaal om mooi te zijn... :hartjesogen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 dec 2012, 11:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Klinkt goed en ook Heath doet het bijna altijd goed bij mij.
Als CL dit nu ff ging vertalen ... maar ja.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 dec 2012, 13:14 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 06 maart 2007, 14:16
Berichten: 2301
Woonplaats: Lier
Nationale vlag:
Belgium
ik hoop maar dat ze je beoordeling lezen en snel aan een vertaling beginnen :razz:

groetjes
Martine


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling