Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 22:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 07:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Het is geen HR, maar wel Engels... dus zet mijn beoordeling maar gewoon hier tussen. :wink:

"The story of a girl who needs to slow down. To find herself. To fall in love. And to discover what an iron is for...

Samantha is a high-powered lawyer in London. She works all hours, has no home life, and cares only about getting a partnership. She thrives on the pressure and adrenalin. Until one day.... she makes a mistake. A mistake so huge, it'll wreck her career.
She walks right out of the office, gets on the first train she sees, and finds herself in the middle of nowhere. Asking for directions at a big, beautiful house, she is mistaken for the interviewee housekeeper and finds herself being offered the job. They have no idea they've hired a Cambridge-educated lawyer with an IQ of 158 - Samantha has no idea how to work the oven.
Disaster ensues. It's chaos as Samantha battles with the washing machine...the ironing board...and attempts to cook a cordon bleu dinner. But gradually, she falls in love with her new life in a wholly unexpected way.
Will her employers ever discover the truth? Will Samantha's old life ever catch up with her? And if it does...will she want it back?"



Een chicklit die ik me zal blijven herinneren... wat me niet vaak gebeurd!
Een leuk verhaal, met veel humor, de nodige romantiek en een happy ending. :D

Wat ik persoonlijk erg leuk vind, afgezien van de nodige lachwekkende situaties als Samantha weer eens denkt: O, dat doe ik wel eventjes (zoals koken), is dat het niet ophoud met haar leven verhuizen naar het platteland.
Samantha leert een andere manier van leven kennen en leert te genieten van simpele dingen en leert dat ze zelf eigenlijk een heel andere vrouw is dan ze dacht dat ze was.
Maar het advocate-deel van haar komt toch nog terug naar voren als ze wat ontdekt en haar naam gezuiverd wil hebben. Het leven gaat weer even met haar op de loop, maar ze maakt haar eigen keuzes; maakt fouten, maar leert ervan en kiest voor wat echt belangrijk is.

Uiteraard is het een redelijk doorzichtig verhaal, met de nodige leuks twists. Het is een chicklit en wel zoals ik ze gewend ben van Sophie Kinsella. :382:
Vond het een erg leuk verhaal, met een duidelijk moraal erin... heel goed passend bij mijn eigen situatie op het moment. Heb dit boek duidelijk op het goede moment gelezen. :wink:

Mijn cijfer: 8


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 07:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
klinkt heel goed!! :382: :382:
en een leuke beoordeling!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 jul 2012, 13:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Deze kende ik al, heb hem wel in het Nederlands gelezen. De Nederlandse titel is volgens mij Aanpakken.
Ik vond dit ook een leuke chicklit, nog steeds niet heel bijzonder maar gewoon leuk.

Sophie Kinsella is wat mij betreft toch wel een koningin op dit gebied, zij weet haar verhalen met humor en heerlijk te brengen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling