Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 11:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 maart 2012, 21:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Na het vorige boek dat ik las (Sweet Lullaby) wilde ik er absoluut nog een lezen van Lorraine Heath. Dat is haar volgende boek geworden : Parting Gifts (ook uit 1994). Hoewel het ook een verhaal is waarin twee mannen een belangrijke rol spelen, is het toch helemaal anders.
Het is het verhaal van Maddie die uit wanhoop in een bordeel werk zoekt en omdat ze maagd is, aan de hoogste bieder wordt 'verhuurd'.
Het is ook het verhaal van Charles die Maddie voor 1000 dollar 'inhuurt' en haar dan ten huwelijk vraagt. Hij doet dit om, na het overlijden van zijn vrouw twee jaar eerder, zijn drie kleine kinderen de liefdevolle hand van een vrouw/moeder te laten kennen. Want zo zegt hij ook: ik houd nog altijd van mijn overleden vrouw en ik kan mijn huwelijkse plichten niet meer nakomen na een stamp van een paard (dàt zal pijn gedaan hebben). Onder die voorwaarden stemt Maddie in met het huwelijk.
En dan is het ook het verhaal van Jesse, de vier jaar oudere broer van Charles, die zich vanaf de eerste kennismaking met Maddie tot haar aangetrokken voelt, maar daar niet mag/kan aan toegeven.
Verder zijn er de drie schatten van kinderen, een paar slechteriken, en een figuur die beweert van 'verassingen' te houden.
Woord voor woord komen de personnages tot leven, ze krijgen diepte en we komen meer te weten over hun verleden. Charles blijkt ziek te zijn, en hij heeft waarschijnlijk niet lang meer te leven. Maddie is op de vlucht voor problemen uit haar leven en die halen haar in de loop van het verhaal in. Jesse heeft er een verleden als Texas Ranger opzitten en wil graag runderen gaan fokken.
Ik zou wel meer willen vertellen over het boek, maar dan leg ik teveel van het verhaal bloot.
Ik vond dit verhaal subtiel verteld en een goede mix van romantiek, ontroering, spanning, verrassende wendingen, liefde en geluk en ook wat humor.
9/10 voor het verhaal, 8/10 voor de romantiek en de erotiek.


Marleen, 22.03.2012


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 maart 2012, 22:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 jul 2009, 10:15
Berichten: 1444
Woonplaats: Platteland
Nationale vlag:
Ireland
Klinkt ook al zo goed, ik zou haast alle moeite gaan nemen om weer meer Engels te gaan lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2012, 08:48 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
klinkt ook heel goed!! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 23 maart 2012, 12:14 
Offline
Chasing Dreamer
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 27 aug 2009, 11:19
Berichten: 148
Woonplaats: Koekelare
Heb deze ook gelezen. Lorraine Heath schrijft fantastisch.
Heidike


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling