Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 20:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jan 2011, 19:40 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Ohh, weer een topper van Laura! Heerlijk. Scandal of the Year is het tweede deel uit de Abandoned at the Altar serie. Wedding of the Season is het eerste deel. Ik keek heel erg uit naar Wedding of the Season, maar die viel tegen. Van Scandal of the Year had ik juist weer geen hoge verwachtingen en van dit boek heb ik heel erg genoten.

One tryst was all she wanted...
From their very first meeting, Julia knew that Aidan Carr, the oh-so-proper Duke of Trathen, had a bit of the devil in him, a devil who secretly yearned for what he could not have, a devil who harbored a desire for her. So when she needed to be caught in a compromising situation, Aidan was the answer to her prayers.

One tryst just wasn’t enough...
Aidan is supposed to be looking for a bride, yet his scandalous liaison with Julia is all he can think about. Hot, erotic memories of kissing her skin, falling into her bed, pulling her naked body on top of his own continue to torment and tempt him. What is it about this brazen seductress that he finds so hard to resist? And how can he stop himself from falling into her bed a second time?


Aidan is zich erg bewust van zijn plichten, die hij heeft als hertog en houdt ook erg van etiquette. Na het schandaal met Julia besluit hij dat het tijd is om weer te proberen één van plichten te vervullen, namelijk het vinden van een hertogin. Hij wordt alleen erg afgeleid door Julia. Het meisje waar hij sinds zijn zeventiende op verliefd is, alleen heeft hij dat nog niet zo goed in de gaten.
Julia is sinds haar achttiende getrouwd met baron Yardley. Ze is uitgehuwelijkt door haar ouders en ze is diep ongelukkig in haar huwelijk. Ze doet er alles aan om een scheiding te kunnen krijgen. Ze is zelfs zo wanhopig dat ze Aidan gebruikt om een scheiding voor elkaar te krijgen. Ze weet namelijk dat hij een zwak voor haar heeft. Zij heeft echter ook een zwak voor hem en ze vindt het verschrikkelijk dat ze hem dat moet aandoen. Maar ze kan niet anders.
Nadat de scheiding geregeld is, heeft ze een ander probleem. Namelijk haar schulden. Ze kreeg geen geld van haar man tijdens hun huwelijk. Eén van de vele manieren waarmee hij haar strafte, omdat ze geen gehoorzame echtgenote was. Ze wil haar neef Paul er niet mee lastig vallen, want hij heeft zelf ook geldproblemen sinds zijn vrouw van hem is weggelopen. Dus de enige waar ze dan nog naar toe kan, is Aidan. Hij besluit om haar een baan aan te bieden. Ze wordt zijn ‘social secretary’. Ze moet hem helpen bij het zoeken van zijn ideale hertogin door uit te zoeken welke uitnodigingen hij wel of niet aanneemt. Dit doet hij niet alleen om haar te helpen, maar ook om voor zichzelf te bewijzen dat hij haar kan weerstaan en dat hij zijn gevoelens kan beheersen. Maar of dat lukt?

Dit boek gaat echt diep. Hun frustraties worden zo goed beschreven. Ik leefde zo erg met hen mee. Aidan is mijn nieuwe held. Hij heeft zijn hart op de goede plek zitten. Ik bedoel, hoe kan hij nou haar willen helpen, terwijl zij hem publiekelijk vernederd heeft? Dat hij een zwak voor haar heeft, speelt natuurlijk ook mee. Hij is eerlijk en wanneer hij besluit om zich niet meer aan de voorgeschreven regels te houden, is hij ook eerlijk in het uiten van zijn gevoelens. Julia heeft hier meer moeite mee. Begrijpelijk, aangezien ze jarenlang haar gevoelens heeft verstopt, zodat ze geen pijn hoefde te voelen. Liever helemaal geen gevoel, dan pijn voelen.
Enig minpuntje aan dit boek is dat de ‘climax’ in een paar bladzijdes voorbij was. Dit was minder erg geweest als er een epiloog bij zat, maar die zat er ook niet bij. Voor mij eindigde het boek dan ook abrupt en was hier zelfs een beetje geïrriteerd over. Dus ik had Laura Lee Guhrke gemaild. Ze stuurde dit terug:

Citaat:
I’m so glad you liked Scandal of the Year. But don’t worry about Aidan and Julia. You’ll see them again. Everyone has been asking for Paul’s story, so I may bring Aidan and Julia back that way, sort of a Pixy Cove reunion. Will and Trix have to come home from Egypt with all that treasure. And the couple in my next book, Trouble at the Wedding, will probably also figure in somehow. We’ll have to see how it goes. But there will be more of Aidan and Julia (unless my publisher says no). Thanks for writing, and thanks for being a newsletter subscriber!


Het derde boek uit deze serie, Trouble at the Wedding, komt pas in januari 2012 uit. Het rare is dat het over twee personen gaat die niet eerder genoemd zijn in de eerste twee boeken. Ik had verwacht dat het derde over Paul zou gaan. Ik ben heel erg benieuwd naar zijn verhaal.

Als dit boek een cijfer moet geven, geef ik het een 9. Het was een 10 geweest als er een uitgebreidere 'climax' en een epiloog bij zou zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2011, 19:51 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
Deze twee boeken ( en dan vooral Abandoned I ) hebben heel erg onder vuur gelegen. Abandoned I heeft heel slechte beoordelingen gekregen en daarom ben ik nogal angstvallend om eraan te beginnen. Nu ik weet dat de tweede echt wel beter is ga ik misschien toch een kans geven... :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2011, 21:52 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
:382: Mooie beoordeling, Arabella :)




Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jan 2011, 22:29 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
evelyne schreef:
Deze twee boeken ( en dan vooral Abandoned I ) hebben heel erg onder vuur gelegen. Abandoned I heeft heel slechte beoordelingen gekregen en daarom ben ik nogal angstvallend om eraan te beginnen. Nu ik weet dat de tweede echt wel beter is ga ik misschien toch een kans geven... :382:


Wedding of the Season krijgt wel 4 sterren op amazon.com :? Vind ik het absoluut niet waard. Als je een paar reviews leest, lees je ook dat mensen expres een sterretje er meer bij hebben gedaan, zodat het gemiddelde omhoog gaat.
Wedding of the Season is over algemeen genomen een leuk boek. Er is veel opgebouwde spanning tussen de hoofdpersonages. Maar wat mij irriteerde, was toen die opgebouwde spanning eindelijk tot een climax resulteerde en ze elkaar eindelijk zoenden, werden ze ook meteen betrapt door haar verloofde en familieleden. En daarna gaat de rest van het boek over dat ze moeten trouwen, maar dat zij natuurlijk niet wil. Eerste helft was leuk, maar daarna wat minder.
Net alsof ik een historische roman van Coulter aan het lezen was.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling