Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 apr 2024, 15:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nevermore - Kelly Creagh
BerichtGeplaatst: 08 jan 2011, 10:17 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
Afbeelding


Citaat:
Cheerleader Isobel Lanley is horrified when she is paired with Varen Nethers for an English project, which is due—so unfair—on the day of the rival game. Cold and aloof, sardonic and sharp-tongued, Varen makes it clear he’d rather not have anything to do with her either. But when Isobel discovers strange writing in his journal, she can’t help but give this enigmatic boy with the piercing eyes another look.
Soon, Isobel finds herself making excuses to be with Varen. Steadily pulled away from her friends and her possessive boyfriend, Isobel ventures deeper and deeper into the dream world Varen has created through the pages of his notebook, a realm where the terrifying stories of Edgar Allan Poe come to life.
As her world begins to unravel around her, Isobel discovers that dreams, like words, hold more power than she ever imagined, and that the most frightening realities are those of the mind. Now she must find a way to reach Varen before he is consumed by the shadows of his own nightmares.
His life depends on it.


Ik heb de laatste tijd een grote voorliefde voor YA boeken. Op goodreads zag ik dat deze erg goede beoordelingen kreeg dus besloot ik dit boek een kans te geven. En ik ben absoluut niet teleurgesteld!

Het boek kent een enorme diepgang en goed uitgewerkte personages. Het verhaal wordt uit het standpunt van Isobel vertelt, de populaire cheerleader die gevoelens krijgt voor de “gothic boy” Varen.

Hoe meer ze gevoelens krijgt voor Varen, hoe meer ze afgezonderd wordt door haar vrienden tot het moment dat ze niemand meer over heeft. Het boek is dan ook allesbehalve luchtig en fluffy. Als tegengewicht tegenover al die “angst” heb je de soms hilarische scenes en gedachten van Isobel.

Creagh doet er alles aan om de emoties zo “rauw” mogelijk weer te geven. Het resultaat is een erg diepgaand boek die ik in één keer uitgelezen heb.

Er is echter één groot nadeel. Het boek is duidelijk bedoelt als eerste boek in een trilogie en sluit dan ook af met een enorme cliffhanger…. Het vervolg komt pas uit in 2012. Ook de constante verwijzingen naar Poe ( niet Winnie maar Edgar) waren er soms een beetje over voor mij.

Cijfer: 9.5


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2011, 12:11 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
leuke beoordeling!! :382:

ja soms willen schrijvers laten merken dat ze "literair' geschoold zijn als ze met verwijzingen naar literaire werken beginnen... :roll: niet altijd leuk om in een boek te vinden... :shock: :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2011, 13:33 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Idd leuke beoordeling en was heel benieuwd naar dit boek dus ben blij dat ik dit nu lees. Eentje voor op mn lijst :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2011, 16:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
Hoi ook mijn dank voor de leuke beoordeling
Maar gelijk ook even een vraagje, wat betekent "YA boeken"?
Ik heb een vermoeden dat het met jeugd te maken heeft maar misschien ook wel totaal niet
Ik lees het graag, alvast bedankt

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 jan 2011, 17:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
Lalea schreef:
Hoi ook mijn dank voor de leuke beoordeling
Maar gelijk ook even een vraagje, wat betekent "YA boeken"?
Ik heb een vermoeden dat het met jeugd te maken heeft maar misschien ook wel totaal niet
Ik lees het graag, alvast bedankt

groetjes lalea


sorry, had het er moeten bij schrijven : YA = Young adult = tieners :382:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling