Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 21:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 aug 2010, 18:22 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Deze (en andere uit de mammoth serie) werd in het 'tips-topic' genoemd. Dat is ook de reden dat ik er naar op zoek ben gegaan. In Londen gekocht vorige maand en ben nu aan het lezen. Ik heb het nog niet helemaal uit, maar wilde er wel vast een topic van maken. Voordat ik zelf dingen vergeet.

Het zijn dus 24 verhalen van 24 verschillende schrijfsters. Een soort kennismaking met paranormal romance en de vele soorten daarin.
Het gaat hier niet alleen over vampiers en weerwolven e.d. maar ook over selkies, engelen, demonen, superhero's, mensen met speciale gaven. Letterlijk alles wat onder paranormal kan vallen, komt in dit boek voor.
De verhalen zijn wisselend in lengte, sommige maar 10 blz's, andere 35 (en alles daartussenin uiteraard).
De lengte of eerder korte van de verhalen vond ik regelmatig een probleem. Het is natuurlijk een kennismaking, maar bij veel verhalen was die kennismaking gewoon te kort of niet af vond ik.
Eigenlijk viel het boek me een beetje tegen om die reden. Tegen de tijd dat je midden in een verhaal zit, word het ineens heel snel afgerond (wat soms nou niet echt logisch is of klopt).

De schrijfsters waar ik bekend mee was, zoals Sherrilyn Kenyon, Sara MacKenzie, Alyssa Day... die verhalen waren van hetzelfde niveau als andere boeken die ik van hun heb gelezen. Goed, maar wel kort.
Maar het verhaal van Mary Jo Putney vond ik bijvoorbeeld helemaal niks, ben na een aantal hoofdstukken afgehaakt. Het kon me niet boeien.

Schrijfsters waar ik wel meer van zou willen weten zijn bijv:
Carrie Vaughn, Kelley Armstrong, Anna Windsor, Anya Bast, Eve Silver, Ilona Andrews, Maria V. Snyder, Jeaniene Frost, Lynda Hilburn, Michelle Rowen.
Dikgedrukte namen ga ik zeker eens opzoeken wat soort verhalen zij verder schrijven. De rest waren leuk, zal ik misschien weleens opzoeken.

Ik ben in 3 verhalen afgehaakt omdat ik er niks aan vond en moet er nu nog een paar lezen, dus ik kan nog niet alles beoordelen.
Maar mijn mening in het algemeen over het hele boek tot nu toe: wel leuk, zeer korte kennismaking met schrijfsters, vrij middelmatig van kwaliteit op een stuk of of 6/7 uitzonderingen na (van de 24! verhalen), waaronder Kenyon, MacKenzie en Day.
Mijn tip: alleen lezen als je op zoek bent naar nieuwe schrijfsters of andere topics in het paranormal romance genre. Maar ik zou aanraden om gewone anthologies te lezen ipv deze boeken, omdat die verhalen langer zijn en je dus beter in kan schatten of je de schrijver/schrijfster ook echt wat vind.

Ik zal geen andere boeken uit de mammoth serie kopen (zoals de vampire/timetravel/paran.romance 2). Vind het het geld niet waard om er meer te kopen. Als ik op zoek wil gaan naar nieuwe schrijfsters, ga ik wel af op reviews van andere lezers/lezeressen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010, 09:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
:-( Oh wat jammer zeg, ik heb ze allemaal op mijn lijstje staan. Ik had niet verwacht dat de verhalen zo kort zouden zijn en ook niet dat het kennismakingen waren. Leuk dus wanneer je een nieuwe schrijfster wilt ontdekken, maar voor de rest....
Zonde Andrea, ik had er net zo'n hoge verwachting van als jij. Dus deze zal ik ook niet snel aanschaffen, en ze leken me nu net zo leuk...
Bedankt voor je beoordeling, daar heb ik veel aan.
:382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010, 09:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
ho jee, ik dacht dat deze inderdaad beter zou zijn.. dan zijn de verhalen hoogstens 50 pagina's lang of zo ? jammer ... :-(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010, 12:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Je merkt dus wel gelijk in zo'n boek dat de langste verhalen (die dus 35 blz's zijn bijv) wel leuker zijn. Je komt wat meer in het verhaal en je leert de schrijfstijl kennen.
Had ook niet verwacht dat het op deze manier zou zijn.

Weer wat geleerd :wink: vandaar dus ook ff mn beoordeling, omdat ik wel verwacht had dat meer mensen deze op hun lijstje hadden staan :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jun 2011, 17:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 19 maart 2006, 19:58
Berichten: 3218
Nationale vlag:
Netherlands
hoi ik was op zoek of de auteur Anya Bast al als tip was genoemd op het forum (Witch Fire lijkt me namelijk een goed boek) maar toen kwam ik dit topic tegen
Denk dat ik er eerder over heen heb gekeken
Maar vind het nu wel om het alsnog te lezen
Ik heb namelijk ook één van deze boeken vanwege de tip maar was er nog niet aan toe gekomen om te lezen
Maar dan ga ik voorlopig maar niet voor de andere delen en eerste deze dan maar eens lezen

groetjes lalea


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jun 2011, 07:49 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 09 okt 2005, 10:52
Stemming:
Moe
Berichten: 2675
Woonplaats: zottegem
Nationale vlag:
Belgium
Ik had idd gevreesd dat het zo zou zijn. Om die reden lees ik ook niet zo graag anthologies: het verhaal moet veel te snel afgerond worden.
Ik vind het bij een 'gewoon' boek soms al jammer wanneer het uitgelezen is, laat staan bij een verhaal dat maar 1/3 zo lang is.

Ach ja, ik heb zeker en vast nog genoeg ander leesvoer op mijn wishlist en in mijn kast staan. :roll:

Stefanie


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling