Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 19:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 jun 2010, 10:39 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Boek 7 uit de Black Dagger Brotherhood serie.

"Rehvenge is used to living in the shadows and dealing with the roughest nightwalkers around - including the Black Dagger Brotherhood. His fearless reputation is why he's approached to kill the race's king, and his bad side is dying to rise to the occasion. As his secret identity as a sympath is threatened, he turns to the only light in his ever darkening world - a female vampire untouched by corruption and the only thing standing between him and eternal destruction."


Ik dacht dat er al eens een beoordeling over was geschreven, maar kan het niet meer vinden, dus ik doe een poging. :wink: maar wel met spoilers hoor mensen, want er gebeurd gewoon zoveel.

Eigenlijk is de flaptekst maar een heeeeel klein stukje van het hele boek om eerlijk te zijn. De held en heldin in dit boek zijn dus eigenlijk Rehvenge en Ehlena, zij vinden elkaar enz. Maar er zijn heel veel meer verhaallijnen, die uiteindelijk allemaal samenkomen.
Wat ik persoonlijk helemaal geweldig vind! Het vliegt van het een naar het ander en komt uiteindelijk weer samen.

Er is heel veel gaande in het boek. Je hebt Xhex en John Matthew met hun eigen 'relatie-problemen'. Wrath die ineens blind is en daardoor voor de nodige problemen komt te staan (met Beth uiteraard). Torhment die terug is (met aanhangsel Lassiter), maar eigenlijk niet meer wil leven. Lash die de hele Lessening Society weer op poten wil krijgen en daarvoor letterlijk over lijken gaat, maar ook nog in zee gaat met de sympaths.
Ehlena en haar vader, die schizofreen is en de nodige geldproblemen hebben.
Maar in feite draait alles om Rehv. Zijn strijd met de hele wereld over het feit dat hij half sympath-half vampier is en de mensen die hij probeert te beschermen met alles wat hij doet.

Rehv leert Ehlena kennen in het ziekenhuis (waar zij werkt) en daaruit volgt vanalles. Wat uiteindelijk tot een happy end leid natuurlijk. :wink:
Rehv word door Montrag (uit de glymera) gevraagd Wrath te vermoorden, maar Montrag probeert tegelijkertijd Rehv uit te schakelen. Xhex schakelt Montrag uit. Rehv haalt Wrath erbij, verteld van Montrags plannen en de afloop daarvan.
Een van de meisjes van ZeroSum (Rehv's zaak) word vermoord door haar vriend Grady. Grady komt uiteindelijk als drugsdealertje bij Lash terecht en Lash gooit de hele drugswereld op zn kop om aan geld te komen. Uiteindelijk schakelt Xhex ook Grady uit.
Rhev word gechanteerd door de prinses (zijn halfzus) van de sympaths, die ineens ook in zee gaat met Lash.
De sympath prinses verteld Ehlena dat Rehv ook sympath is, waardoor Ehlena niks meer van Rehv moet hebben.
Rehv's sympath-kant lijkt ineens bij iedereen bekend te worden en Rehv probeert zo goed mogelijk zijn familie en vrienden te beschermen, zet zijn eigen dood in scene en gaat naar de sympath-kolonie om het prinses-probleem 'op te lossen' en zoals blijkt zelf gevangene te worden. Iedereen is van streek uiteraard over het feit dat Rehv dood is. Alleen niet iedereen gelooft dat (Ehlena, Wrath).
Ehlena en haar vader blijken erfgenaam van Montrag te zijn, trekken in het huis, waar Ehlena uiteindelijk erachter komt hoe het werkelijk zit met Rehv.
Uiteindelijk komen ze allemaal bij elkaar, de brotherhood, Xhex en Ehlena om Rehv uit de kolonie te gaan bevrijden, wat ook lukt uiteraard.
Lash is er ook met zijn lessers en maakt de nodige stampei en ontvoerd uiteindelijk Xhex in alle warrigheid, waar de rest pas na afloop achterkomt.

Rehv is terug, happy end met Ehlena. Wrath leert omgaan met zn blindheid. Tohrment is weer 'normaal' en in de brotherhood. John Matthew is van plan Xhex te gaan redden ondanks hun problemen.
En zo sluit het af....


Het kon werkelijk niet korter, sorry, maar er gebeurt gewoon heeeeeel veel. En het is een dik boek! Wat ik er uiteindelijk van vond: GE-WEL-DIG!!! Veel beter dan Lover Enshrined en in mijn mening het beste boek in de serie tot nu toe. Lover Unbound en Lover Enshrined vond ik wel redelijk, maar niet super (de rest ervoor wel). Lover Avenged is een heel nieuw niveau van schrijven voor Ward vind ik. Alles door elkaar, maar wel duidelijk en hoe alles samenkomt is echt heel goed geschreven.
De karakters zelf, iedereen (behalve Ehlena en haar vader) ken je al en daar word veel dieper op ingegaan in dit boek. Rehv is geweldig!!! YUM!!! Zeker als je zijn hele verhaal kent... absoluut een 'male of worth' zoals ze zouden zeggen. Ehlena en haar vader, erg leuk. en Rhev en Ehlena samen...ik kon me er helemaal in vinden.
Ben ook erg benieuwd naar Xhex en John Matthew in Lover Mine, want dat liep in dit boek heeeel anders dan ik had verwacht.
Qhuinn en Blay... ik ben zo benieuwd hoe hun situatie gaat worden.

Absoluut een topper! I'm in love! :harts: :382:
Mijn cijfer: 9+


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jun 2010, 22:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 jun 2007, 13:41
Berichten: 1030
Woonplaats: Hazerswoude dorp
Dit boek is idd weer een van de hele goeden uit de serie (Lover Enshrined vond ik ook veel minder vergeleken met de voorafgaande delen), maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat Rehv mn favo karakter is :razz:
De scenes met Beth en Wrath waren een aangename verassing. Twas n hele verfrissing om n x in n serie te lezen dat het in de relaties die ontstaan zijn in de andere boeken niet altijd koek en ei is en dat mensen (of vampieren in dit geval) fouten maken. Ik vond t n realistische twist in hun verhaal.
T enige waar ik me soms n beetje aan ergerde, was Ehlena dr zogezegde perfectheid (khad n beetje tzelfde met Marissa)... Ik werd dr af en toe n beetje kriebelig van hoe ze zichzelf steeds maar wegcijferde voor iedereen, maar gelukkig stelde haar reactie op Rehv zn Sympath, drugdealer,etc-zijn me niet teleur en deed ze wat iedereen waarsch gedaan had hoe erg ik t ook voor hem vond. En uiteraard dat ze zich er uiteindelijk overheen zette en m achterna ging, was ik t ook helemaal mee eens, dus dat heeft t voor mij weer helemaal goed gemaakt :clap: :clap:
En Lash is echt behoorlijk dark en twisted!! :shock:

Ik kan ook niet wachten op Lover Mine!!! *heeft gehoord dat ie ook van t niveau van Dark Lover, Lover Eternal, etc is :harts: *


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling