Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 maart 2024, 19:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 apr 2010, 13:44 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Twee boeken heb ik van Lisa Cooke gelezen, meer heeft ze er nog niet geschreven. Haar tweede boek was in e-formaat en omdat ik het zo goed vond ben ik op zoek gegaan naar het eerste, dat bij mijn weten alleen in papieren versie bestaat.

Korte inhoud en beoordeling van het eerste : Texas Hold Him

Het speelt zich af in 1870 in New Orleans, Dyer Straights is een van de beste pokerspelers en bijna beroemd voor de manier waarmee hij met vrouwen omkan :mrgreen: . Nochtans is dat eigenlijk maar een dekmantel, hij zoekt wraak op de moordenaar van zijn geliefden.

Lottie (Charlotte Mason) Mace wordt afgeperst en heeft dringend 15000 $ nodig om haar zieke vader te redden en ze wil aan een pokertoernooi deelnemen. Omdat ze geen poker kan spelen, vraagt ze aan Dyer om pokerlessen. Omdat die daar geen zin in heeft, vraagt hij een schandalige prijs : een nacht met haar in zijn bed :shock: . Tot zijn verbazing :shock: :shock: stemt ze toe, maar alleen als ze wint, want anders is hij maar een leraar van niets geweest.

TEXAS HOLD HIM is een heerlijk luchtige historische roman, met behoorlijk wat spanning, want het blijft tot het einde toe gissen of Lottie nu wel of niet zal winnen in het toernooi.
De romantiek is ook mooi, want ook daar wordt de spanning goed opgebouwd. De hoofdpersonages vinden elkaar van in het begin aantrekkelijk, maar ze weten het niet onmiddellijk en wanneer ze het wel weten, willen ze er nog niet aan toegeven.

Dit was een boek dat ik moeilijk kon neerleggen, dus zou ik zeggen : als je dit boekje ergens tegenkomt, laat het NIET liggen.
Hopelijk wil CL het vertalen, want het is zeker de moeite.

Schaal van Christy : 6
Schaal van toespelingen en aanverwanten (ook volgens Christy) : 9,5


Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: A Midwife Crisis
BerichtGeplaatst: 26 apr 2010, 14:06 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Ook deze is er een de moeite van het vertalen waard.

Korte inhoud en beoordeling van het tweede : A Midwife Crisis

Dit boek speelt zich af in 1898 te Appalachia in Wayne County, Virginia. Katie Napier is 30 en ongehuwd, ze is ook vroedvrouw en kruidenvrouw van het dorp waar ze woont. Voor trouwen heeft ze geen tijd, want ze moet voor haar eccentrieke familieleden (vader, oma en opa) zorgen. Het is haar allemaal wat teveel en haar familieleden vinden dat het tijd wordt dat ze trouwt. Ze zoeken alledrie een verloofde voor haar uit (een waarvan ze denken dat hij het beste aan HUN noden zal voldoen).
Ze stemt ermee in, om een van hen te kiezen.

Dr. John Keffer is sinds kort in het dorp komen wonen en er krijgt maar geen patienten over de vloer. Die blijven zich allemaal tot Katie wenden voor hun kwaaltjes en bevallingen. Hij vraagt aan Katie of ze hem wil helpen in zijn dokterspraktijk. Zij vraagt op haar beurt aan hem hulp bij het uitkiezen van een geschikte verloofde.

Een zeer onderhoudend boek met heel wat leuke bijfiguren, oa. een dominee die zich tijdens het preken steeds verspreekt en dan onbedoeld, maar tot genoegen van zijn kudde, iets dubbelzinnig zegt.

De spanning tussen de twee hoofdpersonen zit van in het begin goed en wordt goed opgebouwd en uitgewerkt.
Ook deze kon ik moeilijk neerleggen en ik hoop dat er van Lisa Cooke nog veel boeken zullen volgen.

Schaal van Christy : 6
Schaal van toespelingen en aanverwanten (ook volgens Christy) : 10



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2010, 18:38 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
Schaal van Christy : 6
Schaal van toespelingen en aanverwanten (ook volgens Christy) : 10


Oke Marleen: Je hebt me alweer overtuigd :mrgreen:

Zit er een kansje in dat ik hem als E-tje van je kan krijgen.... :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2010, 21:18 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Deze heb ik!! :wave: Lang leven Marleen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 apr 2010, 23:03 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 jun 2007, 13:41
Berichten: 1030
Woonplaats: Hazerswoude dorp
Oh, deze klinken :harts: :harts:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010, 00:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Christy schreef:
...Zit er een kansje in dat ik hem als E-tje van je kan krijgen.... :?


Dat fladdert jouw kant op...



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2010, 17:31 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 11 apr 2009, 09:12
Stemming:
Cool
Berichten: 2507
Woonplaats: Beek
Citaat:
Marleen schreef:
Dat fladdert jouw kant op...


Ik heb hem gevangen...bedankt. :382:

Christy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: An Heir to Spare
BerichtGeplaatst: 27 nov 2011, 18:55 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Lisa Cooke heeft een derde boek geschreven, en dat kwam begin deze maand uit. En ik vond het weer een voltreffer :382: :harts: .
In geen tijd had ik 'm uit.

An Heir to Spare
Het verhaal begint in 1863 in Londen, waar de heldin, Penelope Winston al bijna 7 jaar haar best doet om toch maar niet getrouwd te raken. Want als ze op haar 24e verjaardag nog niet getrouwd is, krijgt ze beschikking over haar erfenis en wil ze avonturen gaan beleven, zoals haar Tante Sophie.
Ze heeft een heel arsenaal aan truukjes om mannelijke geïnteresseerden in haar (fortuin) op effectieve manier te ontmoedigen. Haar bijnaam is 'Perilous Penelope'.
Nog enkele weken scheiden zich van haar doel.
Dan bereikt haar het nieuws dat een jeugdvriend gekidnapt is en zal worden vrijgelaten in ruil voor een Egyptisch beeldje, dat in het bezit is van Robert Melbourne, de jongere broer van die jeugdvriend en aan wie ze ook haar bijnaam te danken heeft. Het beeldje blijkt echter niet in zijn bezit te zijn en Penelope biedt haar hulp aan en Robert aanvaardt die met enige tegenzin. De jacht op het beeldje en Penelope kan beginnen...

Romantiek en avontuur gaan in dit boek hand in hand. Net zoals de vorige twee is het met veel humor geschreven :D :D . Hoewel het verhaal naar een avonturenroman neigt, vond ik dat in dit boek geen bezwaar, alle avontuurlijke en romantische gebeurtenissen volgen elkaar snel op, en vervelen geen moment.


De epiloog van dit boek lijkt een opmaat te zijn voor een volgend boek, waarin een van de bijfiguren uit An Heir to Spare een hoofdrol gaat spelen. Als het zo is, kijk ik er in ieder geval naar uit !



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 nov 2011, 08:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
klinkt ook allemaal heel goed :382: :382:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 apr 2012, 10:47 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Afbeelding

Er wordt al eens geklaagd dat CL de boekjes niet in volgorde vertaald worden, maar Emma's Ddilemma is het eerste verhaal uit de Brotherhood serie, en is geschreven na het tweede An Heir to Spare (zie hierboven).

Citaat:
Emma Murdock must hire a man to take her virginity in order to save her family from losing their home. She needs to marry a wealthy man and, luckily, she bears an uncanny resemblance to the missing countess who owns their home. But as a servant, she does not have access to genteel society, so she assumes the countess’s identity in order to mingle with the wealthiest in London and attain a match. Unfortunately, the countess was a widow and, unlike Emma, widows aren’t virgins.
Micajah Melbourne is shocked when a beautiful woman mistakes him for a dockworker and offers him a guinea to take her virginity. He doesn’t believe the strange story she’s concocted as an explanation, but he’s concerned if he doesn’t accept her offer, she’ll hire some dangerous lowlife to do the deed. He agrees to help while he tries to learn the truth behind the lies. But the truth he thinks he’s uncovered changes his growing feelings of passion to a desire for revenge.

Micajah of Cage, zoals hij ook genoemd wordt, is een zgn geweldige vent, die het maar niets vindt dat Emma haar onschuld opoffert. Dus gaat hij haar eerst 'lessen' geven, om intussen de waarheid te proberen achterhalen. Zoals Emma zich verbergt achter de identiteit van de vermiste hertogin, doet Cage dat als dokwerker. De echte hertogin blijkt evenwel minder vermist dan gedacht, en probeert op slinkse manier (lees ook vermomd als iemand anders) haar eigen belangen te verdedigen. Natuurlijk worden die verborgen identiteiten onthuld, wat voor extra verwikkelingen zorgt. Naar het einde toe komt er nog een spannende climax.
Het verhaal leest vlot en de romantiek+hartstocht zijn mooi verwerkt in de rest van het verhaal. Ik vond wel dat er minder humor in zat dan in de andere boeken van Lisa Cooke.
9/10



Als Lisa Cooke een nieuw boek uitgeeft, koop ik dat. Wachten tot ze op het web opduiken, is als wachten tot Kerstmis en Pasen op dezelfde dag vallen.
Emma's Dilemma is te koop bij Amazon.com voor 3,51 dollar, dat is ongeveer 2.60 euro. De andere boeken van Lisa Cooke vind je er ook. (A Midwife Crisis kan ik wel doorsturen).



Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling