Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 apr 2024, 23:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 dec 2009, 00:13 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 31 mei 2008, 16:50
Berichten: 523
Lavinia Kent - A Talent for Sin

She possesses everything a spirited woman could want out of life. Money (and lots of it). The freedom to make her own choices, with no husband to rule her. And a delightfully attentive young lover, Lord Peter St. John, to satisfy her every wild whim. But Peter desires more than Violet’s lascivious attentions. He’s desperate for her heart—and her hand in marriage.
Yet with a toss of her russet curls, Violet refuses. A man like Peter belongs with a naïve, blushing beauty, not a luscious lady with a talent for sin, and she would rather die than be beholden to anyone. But try as she might, she cannot convince him—or herself—that their tantalizing dalliance is a mere trifle. Perhaps Lady Carrington has finally met her match—a man who will love but not control her, a man who can meet her wickedness with a fierce passion of his own...


Eigenlijk houd ik niet zo van verhalen waarin de held jonger is dan de heldin, maar in dit boek stoorde het me totaal niet, want hij kwam heel volwassen over. Soms zelfs meer volwassen dan zij. Ik houd eigenlijk ook niet van verhalen waarin de heldin een weduwe is en al helemaal niet als dat al drie (!) keer is gebeurd en ook nog verschillende minnaars heeft gehad. Maar goed, dat kun je niet uit de beschrijving halen. Ondanks dat heb ik echt van dit verhaal genoten. Hij, Peter, is zo zeker van zijn zaak, hij houdt zoveel van Violet dat hij alles voor haar over heeft. Letterlijk. Dat was lief om over te lezen, ik kon gewoon voelen hoe veel hij van haar houdt, maar het was ook zielig. De wanhoop en pijn die hij elke keer voelde, wanneer zij hem elke keer afwees en kwetste met dingen zoals dat hij te jong was om te weten wat hij echt wil in het leven. Ze schelen trouwens zeven jaar. Violet vindt namelijk dat hij met iemand anders moet trouwen. Een jong meisje dat niet zoveel minnaars heeft gehad zoals zij. Waar ze werkelijk bang voor is, is dat ze haar vrijheid verliest als ze met Peter trouwt en ik denk dat ze ook bang was voor de gevoelens die Peter in haar losmaakt. Dat was ze niet gewend van haar vorige minnaars.
Wanneer ze nog probeert om te gaan met wat Peter van haar vraagt, krijgt ze er nog een probleem bij. Haar zusje, Isabella wordt uitgehuwelijkt door hun broer aan de veel oudere Foxworthy. Aangezien zij dit ook twee keer (de derde keer koos ze zelf ervoor om met een oudere man te trouwen) heeft meegemaakt, wil ze dit hoe dan ook voor haar zusje voorkomen. Als ze er ook nog eens achter komt dat Foxworthy bewijs heeft dat haar broer te maken heeft met spionage, wordt het probleem nog wat ingewikkelder. Tot hier snapte ik haar keuzes die ze heeft gemaakt in het verleden en voor haar toekomst. Maar wat ze nu ineens verzint, slaat echt nergens op. Ze wil het helemaal alleen oplossen. Als ze een beetje goed nadacht, zou ze Peter om hulp vragen. Ze weet dat ze op hem kan vertrouwen. Als ze eindelijk zijn hulp heeft geaccepteerd, verzint ze ineens dat de enige oplossing voor alles is dat Peter met Isabella moet trouwen. Nog zo’n rare keuze, vind ik. Helemaal omdat ze niet eens zo close met haar zusje was.
Verder waren een paar dingen niet goed uitgewerkt in het boek, zoals wat er precies is gebeurd tussen Isabella en Foxworthy en er mocht ook wat duidelijker over het spionage gedoe worden gedaan, aangezien het wel een belangrijk aspect was voor de keuzes die ze maakte. Het eind vond ik een beetje afgeraffeld en ik zou het ook leuk hebben gevonden als er een epiloog zou zijn geweest waarin ik zou achter komen dat ze een baby’tje hebben gekregen :oops:
Maar los van dit, heb ik genoten van dit boek en moet ik denk ik meer ‘out-of-the-box’ moet denken als het gaat over de heldin of held die getrouwd zijn geweest enzo. Wie weet wat ik nog meer gemist heb, aangezien ik boeken meteen afschreef als ik op de achterflap las dat het ging om een weduwe of weduwnaar. En oh, Peter *zwijmel*. Hopelijk vind ik ooit een man, die zoveel van mij houdt, zoals hij van Violet hield.

En de cover is toch ook mooi?

Afbeelding

A Talent for Sin is trouwens het eerste boek van Lavinia Kent! Ben benieuwd naar haar volgende boek Bound by Temptation.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2009, 09:16 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
klinkt goed!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling