Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 18:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 nov 2009, 21:28 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Korte inhoud :
Code:
Dead Until Dark is het eerste boek van Charlaine Harris uit de reeks The Southern Vampire Mysteries, die als de tv-serie True Blood bewerkt zijn.
In deze serie boeken (momenteel 9 delen) worden de belevenissen van Sookie Stackhouse verteld.  Ze werkt in een bar in de fictieve stad Bon Temps in de Amerikaanse staat Louisiana ze heeft telepatische gaven.
We maken ook kennis met Bill Compton, buur van Sookie en vampier, Sam Merlotte, eigenaar van de bar en hij kan gedaante veranderen. 
In het eerste boek volgen we de romance die tussen Sookie en Bill ontstaat, en daarnaast gebeuren er ook een aantal moorden.  De politie verdenkt en arresteert Jason, de broer van Sookie.  Zij en Bill roepen de hulp in van Eric, de Vikingvampier en eigenaar van de bar Fangtasia in Schrevesport.  Eric vindt Sookies telepatische eigenschap zeer nuttig en besluit haar, enigszins terughoudend, te helpen.

Ik ben de boeken beginnen beluisteren in het Engels, omdat ik de tv-serie goed vond. Dit eerste boek beslaat de eerste reeks maar er zijn verhaalelementen uit het volgende boek die er ook al in voorkomen. En bovendien is er nog heel wat uit de lucht gegrepen. Want de boeken en de tv-serie lijken eigenlijk nauwelijks op elkaar. Waar de uitspraak 'veel bloed en bloot' opging voor de tv-bewerking, kan dat niet gezegd worden van de boeken. Bloed komt er wel in voor, Sookie wordt in ieder boek minstens een keer helemaal murw geslagen, gestoken, geplet... noem maar op. Gelukkig is er af en toe een vampier in de buurt om haar van zijn bloed te laten drinken, zodat ze niet doodgaat aan haar verwondingen. Want vampierenbloed heeft bij Charlaine Harris een geneeskrachtige werking en hoe ouder de vampier van wie het bloed komt, hoe geneeskrachtiger.

Ik vind de boeken tot hier toe vlot en boeiend geschreven en prettig voorgelezen door Johanna Parker (die me verder onbekend is). Ze geeft de personages een andere stemintonatie en de sexy mannen in de boeken krijgen dan ook een sexy stem mee :D :D .

Wordt vervolgd...



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 nov 2009, 21:34 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Oh, een boek wat voorgelezen wordt? Dat ken ik nog helemaal niet! De inhoud klinkt goed, maar zijn er dan ook papieren versies van? Of zit ik nu heftig niet op te letten? :verward:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 nov 2009, 22:10 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
dus het eerste boek beslaat al de hele eerste reeks??

dan kunnen er nog heel wat seizoenen volgen... :D :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2009, 09:26 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Handig zo`n luisterboek voor als je aan het strijken bent! Ik heb al op allerlei manieren getracht een boek te lezen terwijl ik aan het strijken bent maar helaas....en ik heb al zo`n hekel aan strijken. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2009, 10:53 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 13 jan 2007, 12:41
Berichten: 2464
Ik ben u in het eerste vertaalde boek van haar aan het lezen, ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken.

Het is zo onlogisch, als ik de film niet had gezien had ik toch moeite om het verhaal te volgen.

Ik begrijp zo wie zo niet waarom ze in vredesnaam met deel 4 beginnen om te vertalen.


Maar het word misschien beter......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2009, 11:58 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Annemiek V schreef:
Oh, een boek wat voorgelezen wordt? Dat ken ik nog helemaal niet! De inhoud klinkt goed, maar zijn er dan ook papieren versies van? Of zit ik nu heftig niet op te letten? :verward:

Er zijn papieren versies van, die heb ik als Engels e-boek. Geef maar een gil, als je ze wil :wink: .





Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 nov 2009, 12:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Nicole schreef:
Ik ben nu in het eerste vertaalde boek van haar aan het lezen, ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken.

Het is zo onlogisch, als ik de film niet had gezien had ik toch moeite om het verhaal te volgen...

Dat kan ik begrijpen, want hoewel in het begin van het boek in het kort wel e.e.a. wordt uitgelegd, is dat meer een geheugensteuntje voor wie de voorgaande delen al gelezen heeft, dan om als nieuweling aan deze reeks boeken te beginnen.



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 nov 2009, 17:05 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 nov 2009, 14:11
Berichten: 1054
Woonplaats: Gent
ik ben ook begonnen in de true blood verhalen maar heb ze niet verder gelezen.. ik weet het niet .. maar het is absoluut niet mijn stijl.... :-(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2009, 14:35 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Korte inhoud :
Code:
Lafayette, de kleurrijke kok van Merlotte's Bar wordt vermoord teruggevonden in de auto van Andy Bellefleur.  Zo begint het tweede boek, Living Dead in Dallas.
Intussen worden Bill en Sookie ontboden bij Eric.  Op weg daarheen, wordt Sookie aangevallen door een maenade, Calisto genaamd.  De vergiftigde verwondingen van Sookie worden behandeld.
Bill en Sookie moeten naar Dallas om een vermiste vampier te gaan zoeken, de telepatische gaven van Sookie komen hierbij erg van pas.


Ook dit boek wijkt erg af van de tv-serie. Er zijn twee verhaallijnen in dit boek, de zoektocht naar de verloren vampier en in mindere mate, de escapades van de maenade. Weerwolven maken voor het eerst hun opwachting.
Vaak is er met een soort onderkoelde humor geschreven, het grappigste in dit boek vond ik het moment dat Sookie aan Eric moet vragen om haar te vergezellen naar een feestje, als ietwat homofiele vriend en de manier waarop hij dan gekleed is :razz:
Er is iets meer erotiek als in het eerste boek van de serie.

Wordt vervolgd...

Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2009, 15:25 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Bubba is een humoristische bijpersonage en ik ga altijd goed zitten als hij erin voorkomt.
Bubba is Elvis Presley in vampiervorm. Een assistent van dodenhuisje, grote Elvisfan en vampier, ontdekte dat de King nog niet helemaal dood was. Deze vampier besloot om Elvis ondood te maken, maar vanwege de overdosis waaraan EP (over)leed, is dat niet goed gelukt.
De King blijkt hersenbeschadigd te zijn en luistert alleen nog maar de naam 'Bubba'. De andere vampieren weten niet goed wat er mee aan te vangen en houden hem verborgen voor het publiek en voor huisdieren, want hij heeft een voorliefde voor kattenbloed. Ze laten hem allerlei klusjes opknappen.
Bubba is altijd goedgezind en laat zijn goodwill zien dmv een verschrikkelijke glimlach :twisted: . Heel af en toe zingt hij nog eens, tot vermaak van de andere vampieren.



Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2009, 20:36 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Marleen schreef:
Annemiek V schreef:
Oh, een boek wat voorgelezen wordt? Dat ken ik nog helemaal niet! De inhoud klinkt goed, maar zijn er dan ook papieren versies van? Of zit ik nu heftig niet op te letten? :verward:

Er zijn papieren versies van, die heb ik als Engels e-boek. Geef maar een gil, als je ze wil :wink: .





Groetjes, Marleen.


GIL!!!!!!!!!!!!!!!! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2009, 22:19 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Annemiek V schreef:
...GIL!!!!!!!!!!!!!!!! :D


Gehoord :wink: en verstuurd.


Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 nov 2009, 22:24 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Marleen schreef:
Annemiek V schreef:
...GIL!!!!!!!!!!!!!!!! :D


Gehoord :wink: en verstuurd.


Groetjes, Marleen.


You are the best! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 dec 2009, 22:01 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 29 maart 2008, 09:41
Berichten: 2423
Woonplaats: Vlaanderen
Korte inhoud boek drie :
Code:
Het derde boek, Club Dead, speelt zich af begin december.  Bill werkt aan een computer programma en zegt aan Sookie dat hij naar Seattle moet, zonder haar.  Later verneemt ze dat Bill in feite naar Mississippi is op bevel van Lorena, de 'maker' van Bill.  Op het einde van het vorige boek was er onenigheid tussen Sookie en Bill die in het begin van dit boek wel werd bijgelegd.  Maar het nieuws vzn Bills leugen doet meer kwaad dan goed aan hun relatie...

Er gebeurt van alles in dit boek, behalve weervolven komen er ook andere weerbeesten in voor. Sookie komt ook weer meer dood dan levend uit de strijd :roll: :roll: . Op het eind van het boek ontzegt ze zowel Bill als Eric de toegang tot haar huis.

Korte inhoud boek vier :
Code:
Dead to the world speelt zich drie weken later af, het is bijna Nieuwjaar en Sookie neemt zich voor om in het nieuwe jaar niet gekwetst te raken.  Het is uit tussen Sookie en Bill.  Op Oudejaarsnacht vindt Sookie Eric bijna naakt op de vlucht en hij is ook zijn geheugen kwijt...  Sookie verbergt Eric in haar huis om hem te beschermen tegen heksen. Ook raakt Jason, Sookies broer vermist...

In tegenstelling tot het vorige boek komt in dit boek meer erotiek voor. Eric is niet alleen zijn geheugen, maar ook de koele kant van zijn karakter kwijt. En nu het uit is tussen Sookie en Bill, komt van het een het ander...
Het rijtje bovennatuurlijke wezens wordt aangevuld met heksen en weerpanters.
Dit vierde boek is vertaald : Zo Goed als Dood.


Groetjes, Marleen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 dec 2009, 22:20 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Hee Marleen.....

Zijn deze twee ook in e-book te scoren? :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling