Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 27 apr 2024, 19:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 nov 2009, 22:44 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 apr 2006, 22:47
Berichten: 3965
Woonplaats: Utrecht
Nvengaria serie:
1. Penelope and Prince Charming (april 2006)
2. The Mad Bad Duke (december 2006)
3. Highlander Ever After (april 2008)
4. A Christmas Ball (oktober 2009)

Subgenre:
Paranormaal, Regency

Beschrijving:
Meagan Tavistock can easily see how Alexander earned the nickname Mad, Bad Duke. His deep blue eyes promise sinful pleasure and his rich voice intimates that as soon as they are skin to skin, he’ll fulfill desires she isn’t even aware of. When a love spell misses its intended target, Meagan can no longer resist the temptation...until the magic wears off, leaving the pair in a most compromising position. Their only option is a marriage that thrusts Meagan into a new world of high danger, dark secrets, and a passion so intense she can’t help wondering: Is it the lingering power of the spell or true love at last?


Beoordeling:
Uit de beschrijving komt niet naar voren dat het paranormale (gedaanteverwisseling) in een thema in dit boek is. Gelukkig anders had ik niet snel het boek had gekocht. Ik lees namelijk heel graag regencyverhalen, maar het paranormale trekt mij minder. Echter vanaf de eerste pagina heeft het verhaal mij 'gepakt' en nieuwsgierig gemaakt naar hoe het verder zou gaan. In plaats dan ook van vroeg te slapen ben ik tot 1 uur wakker gebleven om het boek uit te lezen.

Onder invloed van een magisch amulet worden twee zeer verschillende mensen gedwongen om met elkaar te trouwen:
Alexander is een mysterieuze, harde en complexe man. Hij benadert alles zeer zakelijk, deelt mensen in categorieen in (vijand, potentiele vijand, medestander etc) en zal een gevecht niet uit de weg gaan. Veel mensen, inclusief de koning van Engeland, vrezen hem dan ook.
Meagan is het tegenovergestelde van Alexander. Ze is zacht, zonnig, wil niemand kwaad doen en gelooft in de goedheid van de mens.

Van het begin is duidelijk dat Meagan en Alexander ieder een zijde van een medaille zijn en pas compleet zijn als ze bij elkaar zijn. Beiden denken echter dat de aantrekkingskracht die ze voor elkaar voelen het gevolg is van het amulet. Ze durven dan ook net echt voor elkaar te gaan. De relatie wordt er niet makkelijker op als de de donkere kant van Alexander steeds zichtbaarder wordt. Hebben ze wel een toekomst?

The Mad Bad Duke bevat alle voor mij belangrijke elementen in een boek: krachtige hoofdpersonen, humor, erotiek, spanning en romantiek. Het verhaal leest makkelijk weg en je kunt je goed inleven in de gevoelens van de hoofdpersonen. Soms gaat het ietsje over het randje van wat ik nog geloofwaardig vind (kan vinden), maar dit doet weinig af van het verhaal.
Van mij krijgt The Mad Bad Duke dan ook een 8,5. :382:

Ps: voor iemand het vraagt. Nee ik heb deel 1 niet gelezen. Ik heb weer eens een boek uit de kast, uh doos, gerukt zonder erop te letten of het een deel van een serie is .. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 nov 2009, 23:59 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 17 nov 2008, 21:16
Stemming:
Blij
Berichten: 2295
Woonplaats: Gorredijk
Nationale vlag:
Netherlands
Super beoordeling Soomi, lekker uitgebreid en daar houd ik wel van. Paranormaal is zeker mijn genre en dit boek heeft mijn aandacht. Zal het zeker onthouden! :382:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2009, 08:37 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 jun 2005, 10:33
Berichten: 2531
Woonplaats: Venray
Nationale vlag:
Netherlands
:mrgreen: Erg lang heb ik niet op een beoordeling van je hoeven wachten... :wink: :twisted: :003:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2009, 09:04 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 25 apr 2006, 22:47
Berichten: 3965
Woonplaats: Utrecht
Miriam schreef:
:mrgreen: Erg lang heb ik niet op een beoordeling van je hoeven wachten... :wink: :twisted: :003:


:cool: jammer dat je deel 1 niet had, dan had ik misschien in de juiste volgorde gestart (yeh right :roll: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2009, 09:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Klinkt leuk! In de Candlelight serie zijn ook drie boeken van haar uitgegeven, die waren ook erg leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 nov 2009, 09:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 23 maart 2009, 13:45
Stemming:
Blij
Berichten: 2828
Woonplaats: Sneek
Nationale vlag:
Netherlands
Saskia schreef:
Klinkt leuk! In de Candlelight serie zijn ook drie boeken van haar uitgegeven, die waren ook erg leuk!


Bedankt voor de tip :382:
Ik zal eens kijken welke nummers dat zijn :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling