Forum ChasingDreams

Waar alle HR-fans van harte welkom zijn
Het is nu 28 apr 2024, 00:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 okt 2009, 09:15 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
The rules of engagement:
Choose a bride from this year's debutantes.
Decide on a proper settlement.
Send an announcement to The Times.
Inform the bride of her good fortune.

Rules of Respectability
Devon Mathewes, earl of Kerrich, has a plan that is sure to restore him to the Queen's favor. First, he must hire a sensible, unattractive governess. Next, he will see to adopting a properly grateful orphan, which will surely lend him a patina of respectibility. Finally, he must obtain a guarantee that his orphan and the governess will better his character and reputation without unduly disturbing his life - love life of otherwise.

Rules of passion
As a condition of accepting the governess position, Miss Pamela Lockhart of the Distinguishes Academy of Governesses has a few rules of her own. Devon at all times must behave with propriety, an unlikely accomplishment that would delight the ton and completely astonish Pamela herself. She must be allowed to choose a suitable orphan at her own discretion. Most important, Devon must vow to never ever delve into Pamela's background, or her appearance, lest he discover the truth behind the deepest secrets of her heart.
But of course, all rules are made to be broken...



Dit is deel 2 in de Governess Brides serie en zeker een serie die ik compleet wil hebben, na dit boek gelezen te hebben!
Ik twijfelde een beetje of ik wel of niet meer wilde lezen van Dodd, na het lezen van een boek wat ik persoonlijk een beetje een tegenvaller vond.
Maar dit boek heeft dat helemaal goedgemaakt! :D

Devon komt op de Academy als de arrogante rake die hij is (en het erg goed met zichzelf kan vinden) en stelt bepaalde eisen. Hij wil een gouvernante die zijn good looks en geld kan weerstaan, bij voorkeur oud is en hem helpt in het bedriegen van de koningin. Hij wil respectabel overkomen, zijn reputatie verbeteren, maar alleen voor de show.
De koningin heeft haar eisen gesteld en hem een hele goede reden gegeven om aan die eisen te voldoen. De koningin weet van zijn geheim, van zijn schandaal!
Pamela heeft het helemaal niet op zulke mannen als Devon, een rake & rogue zoals zij hem noemt. Haar ervaringen met zo'n man hebben haar al genoeg ellende bezorgd (haar vader). Ze besluit zich voor te doen als een oudere vrouw en de baan als gouvernante te nemen. Ze hebben het geld hard nodig op de academy. Dus in de juiste (oude) kleren en lagen make-up om haar zo oud mogelijk te laten lijken neemt ze de baan aan.

Het verhaal word van alle kanten bekeken, vanuit elk karakter en dat geeft een leuk effect. Hij heeft zijn verleden en familieproblemen en het schandaal van vroeger, en zij ook.
Er is een spannende twist in het verhaal, maar die is eigenlijk wat overbodig. Devon's neef die de bad-guy blijkt te zijn. Het is niet vervelend ofzo, maar het boek was ook goed geweest zonder dit deel.
Pamela's act als oudere vrouw en Devon's reactie zijn geweldig, erg grappig. En dat geld ook zeker voor wees Beth en opa Reynard!
Veel humor in dit boek, heb vaak zitten lachen, maar daarnaast ook veel romantiek. Pamela en Devon zijn een heerlijk stel samen, zeker tegen elkaar opgewassen. Duidelijk allebei wat getraumatiseerd door hun ouders en willen zichzelf niet toestaan te voelen wat ze werkelijk voelen.
Daarnaast het schandaal waar ze allebei deel van waren. Devon's deel duidelijk het grootste. :twisted: Ik vond het hilarisch, zag het al helemaal voor me. De full moon on a foggy night! hahaha.

Ik vond het een mooi boek, romantisch en grappig en zeer zeker een aanrader! Mijn cijfer: 8,5


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 okt 2009, 17:30 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 jun 2008, 13:38
Stemming:
Blij
Berichten: 1318
Woonplaats: heusden
Nationale vlag:
Belgium
klinkt goed! :382:

heb eigenlijk nog geen slechte van dodd gelezen, wel eens een einde dat minder was... maar over het algemeen, vind ik haar wel heel goed ! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 okt 2009, 21:26 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 04 aug 2005, 22:13
Berichten: 5028
Ladybug schreef:
klinkt goed! :382:

heb eigenlijk nog geen slechte van dodd gelezen, wel eens een einde dat minder was... maar over het algemeen, vind ik haar wel heel goed ! :D


Dat vind ik ook bij haar, ze schrijft geweldige boeken maar het einde is altijd prut. :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 okt 2009, 08:08 
Offline
Chasing Dreamer
Avatar gebruiker
Aantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lidAantal jaar lid

Geregistreerd: 08 feb 2006, 19:43
Stemming:
Blij
Berichten: 4502
Woonplaats: Lewedorp
Nationale vlag:
Netherlands
Ik vond zelf De Hertogin nou niet echt super moet ik eerlijk zeggen. Niet slecht, maar ook geen hoogvlieger. Terwijl ik deze serie toch echt wel leuk vind. Ben nu in Rules of attraction bezig en hij is nog beter!!!

maar haar eindes zijn idd niet sterk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling